چرا بهتر است زعفران رشته کامل را مصرف کنیم؟

آخرین به روز رسانی 11 اردیبهشت 1401 / 16 نظر / 32141 بازدید

زعفران دسته دختر پیچ یا زعفران رشته کامل: بسیاری از مردم هنگام خرید زعفران گمان می‌کنند که زعفران فقط همان رشته‌های کوتاه و قرمزرنگی است که در بازار موجود است؛ اما این‌طور نیست! زعفران انواع مختلفی دارد که این نوع، تنها یکی از انواع زعفران است که اصطلاحاً به آن زعفران سرگل می‌گویند؛ اما زعفران یک نوع دیگر هم دارد که به زعفران دسته دختر پیچ یا زعفران رشته کامل معروف است. بد نیست بدانید که کشاورزهای زعفران کار منطقه قائنات، خودشان زعفران را به‌صورت رشته کامل مورداستفاده قرار می‌دهند.

زعفران دسته دختر پیچ رشته کامل

زعفران رشته کامل یا زعفران دسته دختر پیچ چیست؟

زعفران دسته دختر پیچ یا رشته‌ی کامل زعفران، همان رشته های اصلی زعفران است! وقتی کشاورز رشته‌های زعفران را از گلبرگ جدا می‌کند، آن را به همان شکل خشک کرده و کنار هم قرار می‌دهد. بالای این رشته‌های کامل، قرمزرنگ و انتهای آن نارنجی مایل به زرد است.

ویژگی‌های اصلی رشته کامل زعفران

زعفران رشته کامل یا همان زعفران دسته چند ویژگی برجسته و مهم دارد. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • دارا بودن تمام خواص زعفران 
  • عدم تقلب و تضمین اصل بودن محصول
  • قیمت کمتر در وزن مساوی

زعفران رشته کامل: دارا بودن خواص اصلی زعفران

اگرچه بسیاری از مردم به علت اینکه زعفران رشته کامل را کمتر دیده یا اصلاً ندیده‌اند، گمان می‌کنند که قسمت زردرنگ زعفران بدون خاصیت است و قسمت‌های اضافی زعفران است! اما به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نیست. طبق تحقیقات و آزمایش‌های علمی، قسمت زردرنگ و تمام گل زعفران به صورت کامل، سرتونین و دوپامین را در بدن متوازن می کند و شادی آور است.

زعفران رشته کامل: عدم تقلب در آن

یکی دیگر از خواص و ویژگی‌های اصلی رشته کامل زعفران کیفیت و اصالت آن است. کشاورز رشته‌های زعفران را به همان شکلی که از گلبرگ جدا کرده خشک می‌کند و به‌صورت دسته می‌فروشد؛ بنابراین به این نوع از زعفران نه می‌توانند رنگ بزنند و نه با باقی زعفران‌ها قاطی کنند.

زعفران رشته کامل: قیمت ارزان‌تر

از دیگر مزیت‌های زعفران دسته دختر پیچ یا همان رشته کامل این است که قیمت این زعفران نسبت به مقدار مساوی زعفران سرگل ارزان‌تر است.

خرید زعفران رشته کامل از کشاورز

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به کیفیت مواد غذایی اهمیت می دهید، پیشنهاد می کنیم که با خرید زعفران از کشاورز علاوه بر تجربه ی کیفیت بالای محصول، حس خوب یک خرید را تجربه کنید. برای خرید زعفران رشته کامل، به صفحه کشاورزها بروید و زعفرانشان را با نام خودشان خریداری کنید.

خرید زعفران

نویسنده: معین قوی | تحریریه کِشمون

16 نظر

  1. avatar

    سید محمدرضا حسینی

    30 خرداد 1397

    سلام کاملا درسته،من خودم رشته ای مصرف میکنم ممنون،موفق باشید

  2. avatar

    10 تیر 1397

    سلام من رشته کامل گرفتم خیلی عالیه،کیفیت زعفرون کشمون وصف نشدنیه

  3. avatar

    محمدکریمی

    01 مرداد 1397

    سلام و عرضه ادب من سعی میکنم که بعدازاین،ازدسته دخترپیچ ، یارشته کامل زعفران استفاده کنم !!! خداقوّت ، یاعلی

  4. avatar

    27 مرداد 1397

    سلام هر کی پول داره بخره ما که نمی خریم

  5. avatar

    فریده

    29 مرداد 1397

    بهترین استارتاپ بومگردی هستید که تا حالا دیدم. هزار آفرین دارید

  6. avatar

    محمود روحانی

    13 شهریور 1397

    هیچ اطلاعی دربارۀ این نوع زعفران نداشتم. درآینده تلاش می کنم امتحان کنم و تفاوت رنگدهی و طعم و مزه را با سرگل امتحان کنم. سپاس.

  7. avatar

    محمد بالاکر

    03 مهر 1397

    سلام.ممنون از اطلاع رسانی شما عزیزان

  8. avatar

    آرام از شیراز

    20 مهر 1397

    سلام.به طور اتفاقی با کشمون آشناشدم. اطلاعات بسیار خوبی در زمینه تشخیص، خرید و نگهداری زعفران خوب و زعفرانکارها دارد. ممنون از زحماتتون.

  9. avatar

    احسان سلطانی

    23 مهر 1397

    سلام.خسته نباشید از اطلاع رسانی خوب ودقیقتون.با این شرایط فعلی من چطوری میتونم اطمینان خاطر نسبت ب خرید و کشمون داشته باشم.لطفاً کمکم کنید چون دوس دارم از این دسته کشاورزان خیلی خوب وبیشتر خرید کنم تا بتوانم برای دیگران اطمینان خاطر باشم.

    لوگو کشمون: شما هم می تونین داستان کشمون رو بخونین. در مورد ما هم تلویزیون (شبکه 1 و 2 و 4 و خبر) برنامه و گزارش پخش کرده و هم توی روزنامه هایی مثل همشهری و جام جم مطلب منتشر شده. از طرفی می تونین به صفحه اینستاگرام کشمون سر بزنین و نظر خریدارهای ما رو بخونین و ویدئوی کشاورزها رو هم ببینین.

  10. avatar

    مرتضی

    26 مهر 1397

    سلام.منم تشکر میکنم به خاطر اطلاع رسانی دقیق و مفیدترین

    لوگو کشمون: عزیزید شما. وظیفه مون رو انجام می دیم.

  11. avatar

    بهناز

    03 آبان 1397

    سلام زعفرون 35 گرم 10 هزار تومن رو باور کنیم یا 4 گرم 49 هزار تومن!!!

    لوگو کشمون: بله همه نوع زعفرانی در بازار موجود است. تعزیرات حکومتی از سطح شهر مشهد هفت هزار نمونه برداشته است و هفتاد و هشت درصد رنگ افزوده شده داشته اند.

  12. avatar

    ترگل

    03 آبان 1397

    سلام خداقوت ، من چند سال پیش با تبلیغ همکارم که از مشهد اومده بود تهران با زعفرون رشته ای اشنا شدم ، بسیار عالی بود، ولی حالا که با گروه کشمون اشنا شدم خیلی خوبه که کشاورزهای عزیزمون بتونن بدون واسطه محصولاتشون رو بدستمون برسونن ، انشااله که تبلیغات شما با واقعیت اختلافی نداشته باشه وکشاورزان به حق واقعی خودشون برسن

  13. avatar

    امیری

    15 بهمن 1397

    خیلی هم ارزون نیست قیمت این نوع رشته کامل تو بازار نصف این قیمت هست. قیمت ها رو اصلاح کنید تا اول کار گروون فروشی نباشید.

    لوگو کشمون: ممنون از پیامتون البته که ما ادعای ارزان فروشی نداریم ولی قیمتهای ما از روی کیفیت زعفرانی که عرضه میکنیم تعیین میشه زعفران کشمون از خلوص بالا برخورداره در بازار شما نمیدونین از چه کشاورزی با چه درجه ایاری خرید میکنین ویا نمیدونین تقلبی در محصول صورت گرفته یا نه حتی نمیدونین کشاورز تولید کننده از کود شیمیایی استفاده کرده یا خیر که تمام اینها در کشمون کاملا شفاف سازی شده است وحتی زعفران کشاورزها با هم قاطی نمیشن پس برای داشتن محصولی سالمتر و به طبع آن زندگی و سلامت بیشتر باید دقت بیشتری در خرید کرد که کشمون این مهم را برای همراهانش فراهم کرده و البته لازم به ذکر هست که قیمتهای ما بالاتر از بازار و عرف معمول نیستند

  14. avatar

    سعیده شفیعی

    15 بهمن 1397

    سالهاست که فقط زعفرون دخترپیچ (رشته) استفاده می‌کنیم و به دیگران هم توصیه می‌کنیم.

    لوگو کشمون: خیلی عالی خوشحالیم که تجربه خرید و استفاده از محصولی خالص را برای داشتن زندگی سالمتر دارین و به دیگران هم توصیه میکنین موفق باشین وسلامت

  15. avatar

    ر حسینی

    13 اسفند 1397

    درود در صفحه خرید از کشاورزان اعلام نموده اید که محصولات درجعبه فلزی و بهمراه شناسنامه و نتایج آزمایش خواهد بود،خواهشمندم به پرسشهای زیر پاسخ دهید. 1-آیا با هرمیزان خرید از هرنوع محصول این موضوع رعایت خواهد شد؟ 2-آیا آزمایشات توسط یک آزمایشگاه اکرودیته تحت شرایط استاندارد (و موردتایید اداره استاندارد)انجام می گیرد؟ 3-بجز شاخص رنگ ، سایر عوامل کیفی چه تاثیری بر قیمت محصول دارند و نیز شرایط متفاوت کشت(که با سمبل مشخص شده اند) چه تاثیری بر کیفیت محصول دارد. سپاسگزارم

    لوگو کشمون: سلامجواب سوال 1- در باره همه کشاورزها آنالیز کنترل کیفی انجام میشه - 2 بله آزمایشگاه ما در قائن مرجع بوده وتحت استاندارد است - 3- محصول با کیفیت تر با عطر و رنگ بهتر و ارگانیک به دست خواهد آمد بعلاوه این مهم که آسیب به محیط زیست هم وارد نخواهد شد

  16. avatar

    نینا

    24 فروردین 1401

    درود بر شما. خوشحالم که با کشمون آشنا شده‌ام. همیشه نسبت به کیفیت زعفرونهای بازار نامطمئن بودم و چندسالی بود که از زعفرونهای حتی برندهای معروف هم رضایت کافی نداشتم. میخوام ازشما خرید کنم و نتیجه رو با دوستانم درمیون بذارم و تشویقشون کنم که از شما خرید کنند.

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp