خواص روغن زیتون

آخرین به روز رسانی 27 خرداد 1401 / 0 نظر / 2703 بازدید

ذهن همه خانوم‌ها با توجه به اهمیت به زیبایی و سلامت خودشون و خانوادشون همیشه درگیر اثرات چربی در رژیم غذایی بوده، هست و خواهد بود. توی این مقاله اومدیم یکبار برای همیشه جایگاه روغن زیتون رو در سبد خرید و کابینت آشپزخانه تعیین کنیم و این دغدغه شما رو برطرف کنیم.

فواید روغن زیتون

مساله این است، بودن یا نبودن روغن زیتون؟

روغن زیتون چیست؟

کارشناس‌ها روغن زیتون رو آزمایش کردن و دیدن که حدود 14 درصد از اون چربی اشباع شده و 11 درصد چربی غیراشباعی مثل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6هست. اما اسید چرب غالب در روغن زیتون یک چربی تک غیراشباع به نام اسید اولئیک است که 73 درصد از کل محتوای روغن را تشکیل میده.

فواید روغن زیتون برای سلامتی

بخاطر فواید روغن زیتون برای سلامتی، میشه بهش لقب اکسیر حیات داد، چون اسید اولئیک موجود در روغن زیتون التهاب را کاهش می‌ده و همچنین از بیماری‌هایی مثل سرطان، بیماری قلبی، سکته، فشار خون، سندرم متابولیک، آلزایمر، دیابت نوع 2، بیماری خود ایمنی آرتریت روماتوئید و حتی چاقی و مرگ زودرس جلوگیری میکنه.

ببینین چطور میشه با مصرف روزانه روغن زیتون از ابتلا به خیلی از بیماری‌های مزمن جلوگیری کرد.

خواص روغن زیتون برای بدن

از خواص روغن زیتون برای بدن وجود اولئوکانتال هست که مثل ایبوپروفن، یک داروی ضد التهابی و مسکن قوی در بدن عمل میکنه و علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامت بدن داره، بر زیبایی پوست و مو هم تاثیر زیادی داره و یک متخصص زیبایی محسوب میشه.

خواص روغن زیتون برای کودک و نوزاد

اگر شما به تازگی پدر یا مادر شدین یا قراره که والدین آینده باشید، حتماٌ می‌پرسید که خواص روغن زیتون به کودک و نوزاد هم می‌رسه؟

متخصصین اطفال میگن:همونطور که برای بزرگسالان عالی است، روغن زیتون فرابکر (یا هر نوع روغن زیتون ) می‌تونه جزء ایمن و سالم از رژیم غذایی کودک شما باشه البته بعد از 6 ماهگی یعنی زمانی که پزشکان مهربون اطفال توصیه می‌کنن غذاهایی فراتر از شیر مادر و شیر خشک به نوزاد دلبندمون بدیم.

روغن زیتون اغلب به عنوان یک درمان خانگی برای یبوست و قولنج نوزاد و ماساژ بدن کوچولوی اون تجویز میشه.

خواص روغن زیتون برای مو

اگه بدنبال چاره‌ای طبیعی برای تقویت فولیکول‌های مو، تاثیر تسکین دهنده بر روی پوست سر و حتی تحریک رشد مو، تغذیه مو و برطرف نمودن خشکی وزی و شکستگی مو، کاهش خارش و شوره سر، رفع گرفتگی فولیکول‌ها و تولید هورمون دی هیدروتستوسترون (DHT) هستید، همه اینها در یک درمان خانگی با اکسیر حیات روغن زیتون اتفاق میفته.

بهترین روغن زیتون برای سلامتی بدن

روغن زیتون برای لک صورت

روغن زیتون جدا از اسیدهای چرب مفید، حاوی ویتامین E و K هم هست و به عنوان یک ماده پایه در محصولات شستشوی صورت، لوازم آرایشی و لوسیون‌ها استفاده میشه چون خاصیت ضد التهاب روغن زیتون باعث التیام زخم، اسکار، آکنه و لک صورت میشه. بگذارین یک راز رو همین جا واستون بگم کلئوپاترا از طرفدارهای پر و پا قرص روغن زیتون بوده.

روغن زیتون برای ماساژ

استفاده از روغن زیتون در ماساژهای تخصصی و معروف دنیا بخاطر خاصیت سم زدایی، ضد اِدم، التیام بخشی و تحریک متابولیسم چربی‌ها هست، که باعث:

  • تقویت بدن (گردش خون / سموم)
  • جوانسازی بافت‌ها
  • بهبود خواب (پاکسازی روانی)
  • تقویت پوست
  • افزایش دفاع ایمنی و بهبود زخم
  • برطرف کردن خستگی جسمی و روحی میشه

روغن زیتون برای یبوست

نوشیدن روغن زیتون یبوست را تسکین می‌ده، که تقریباً 34٪ از بزرگسالان بالای 60 سال را تحت تأثیر قرار داده. روغن زیتون حاوی بسیاری از مواد مغذیه که می‌تونه باکتری‌های مضر را مهار یا از بین ببره.

روغن زیتون فرابکر دارای خواص ضد باکتریایی هست که به ویژه در برابر هلیکوباکتر پیلوری، نوعی باکتری که باعث زخم معده و سرطان معده میشه، موثر هست. پس از مصرف روزانه روغن زیتون فرابکر غافل نشید.

فواید خوردن روغن زیتون اصل

روغن زیتون فرابکر گزینه‌ای سالم برای پخت و پز هست، زیرا چربی‌های تک غیراشباع نیز در برابر حرارت بالا کاملاً مقاوم هستند علاوه بر اینکه روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدانه و بسیار مغذی هست.

رژیم غذایی با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک تک غیراشباعِ و این اسید چرب اثرات مفید زیادی داره و یک انتخاب سالم برای پخت و پز و رژیم غذایی سالم هست که بزودی کلی غذا و پیش غذای لذیذ و سالم با روغن زیتون بهتون معرفی میکنیم.

کاهش وزن و روغن زیتون

این روزها همه بدنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستن، مطمئناٌ شما هم کاهش وزن براتون یک دغدغه هست.

میدونیم که مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش وزن می‌شه اما جالب اینجاست که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در خون باعث کاهش وزن میشه. اینم یکی دیگه از دلایل علاقه کلئوپاترا به روغن زیتون.

البته جونم براتون بگه که خرید روغن زیتون اصل هم خیلی مهمه. روغن زیتون فوق بکر برخی از آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات زیست فعال زیتون رو حفظ می‌کنه. به همین دلیل سالم‌تر از انواع روغن زیتون تصفیه شده هست.

با این وجود، شیطنت‌های زیادی در بازار روغن زیتون وجود داره، پس روغن زیتونی رو خریداری کنید که داستان چرخه تولیدش رو میدونید و مطمئن هستید که ارگانیک و ساخته دست یک کشاورز صادق هست. بهتون پیشنهاد میکنیم که با کشاورزهای ما آشنا بشید و روغن زیتون‌های اصل کشمون که ساخته دست‌ این زنان و مردان زحمتکش هست مزه مزه کنید.

برای خرید روغن زیتون کشمون کلیک کنید

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp