طریقه پخت برنج قهوه ای کشمون

آخرین به روز رسانی 01 تیر 1400 / 0 نظر / 3826 بازدید

طریقه پخت برنج قهوه‌ای کشمون

این درسته که برنج قهوه‌ای خواص بیشتری نسبت به برنج سفید داره و به همین دلیل هم خیلی از آدم‌ها انتخابش می‌کنن. اما باید بدونیم که طرز پخت برنج قهوه‌ای هم با برنج‌های دیگه متفاوته و باید به شیوه مخصوص به خودش پخت بشه تا بهترین نتیجه‌رو بگیریم.

 

در این مقاله قراره درباره شیوه پخت برنج قهوه‌ای کشمون بگیم. اما قبل از اون باید ببینیم برنج قهوه‌ای چیه و برنج قهوه‌ای کشمون چه تفاوتی با بقیه برنج‌های قهوه‌ای داره؟
برنج قهوه‌ای کشمون:
برنج قهوه‌ای و برنج سبوس‌دار خیلی اوقات معادل هم به کار میرن اما در اصطلاح تخصصی‌تر، برنج قهوه‌ای برنجیه که فقط لایه‌ی غیر خوراکی روی برنج کنده شده و سخت‌تر پخته میشه، برنج سبوس‌دار برنجیه که علاوه بر اون لایه‌ی غیر خوراکی بخشی از لایه‌های زیرین (۳ لایه ای که برای برنج سفید به طور کامل کنده میشه) هم جدا شده و خواص کمتری نسبت به برنج قهوه‌ای داره اما با این حال پختش ساده‌تره. 

برنج قهوه‌ای ای که در کشمون عرضه میشه در واقع چیزی بین برنج قهوه‌ای و برنج سبوس‌داریه که توضیح دادیم. به همین دلیل هم تقریبا به طور کامل خاصیت های برنج قهو‌ه‌ای رو  داره و هم مثل برنج سبوس‌دار راحت پخته میشه.

 

نکاتی درباره پخت برنج قهوه‌ ای :
برنج قهوه‌ای باید حداقل بین سه تا پنج ساعت خیس بخوره
برنج قهوه‌ای باید به صورت کته پخته بشه و معمولا اون رو آبکش نمی‌کنن. مدت زمان پخت این برنج هم بیشتره و حدود بیست دقیقه بیشتر از برنج معمولی باید در آب جوش بمونه

 

 

در کل برای اینکه برنج قهوه‌ای کشمون نیم پز نمونه هم زمان خیس خوردنش و هم زمان پختش بیشتر از برنج‌های دیگه‌ست

دوتا نکته دیگه هم وجود داره یکی اینکه مثل پختن هر ماده غذایی دیگه‌ای، پخت برنج قهوه‌ای هم ممکنه بسته به ذائقه شما متفاوت باشه. بعد از یکی دو بار امتحان کردن خودتون متوجه میشین که بیشترین زمان پخت و خیس خوردن با توجه به سلیقه شما چقدره.

نکته دوم اینکه معمولا افرادی که برنج قهوه‌ای رو انتخاب می‌کنن به خاطر خاصیت زیاد و طعم خوبش سراغ اون میرن. ماهیت برنج قهوه‌ ای با برنج مجلسی متفاوته و این برنج برای استفاده روزمره مناسبه

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp