پرسش های متداول

آخرین به روز رسانی 18 مرداد 1396 / 39 نظر / 65838 بازدید

کشمون به چه معناست؟

کشمون از کشتمان آمده است و به معنی محل کشت و کار است.

کشاورزها به مجموعه مزرعه هایی که از یک قنات (که الان خشک شده اند و تبدیل به چاه عمیق شده اند) آب می گیرند، می گویند کشمون. کشاورزها از این کلمه به صورت روزمره استفاده می کنند. به عنوان مثال حسن میدیو به حسین طالبی می گوید فردا کی می آیی کشمون؟ یا مثلن می گوید فردا بیا کشمون فلان ساعت برای کمک.
خود شهر قائن دوازده کشمون دارد، که به نام قناتی که آنجا بوده اند، نامگذاری شده اند. به عنوان مثال کشمون شاهیک، کشمون دستیک، کشمون شیبی و...


تفاوت زعفرانی که از طریق سایت کشمون می خرم با زعفرانی که به طور معمول از بازار می خرم، چیست؟

اول. اصل بودن؛ زعفران گران ترین ادویه جهان است و طبق گزارش سازمان تعزیرات، حدود هشتصد نوع تقلب دارد. شما با خرید مستقیم از کشاورزهایی که تحت نظارت میدانی کشمون هستند و زعفران آن ها در آزمایشگاه آنالیز می شود، پیش از هر چیزی می توانید اطمینان داشته باشید که زعفران اصل خریداری می کنید. 
دوم. انتخاب آگاهانه زعفران سالم؛ در بازار سنتی، زعفران کشاورزهای مختلف با هم مخلوط می شود. اما در کشمون شما می توانید کشاورزی را انتخاب کنید که از سموم و کود شیمیایی استفاده نمی کند.
سوم. آگاهی از درجه کیفیت زعفران؛ شما با توجه به بودجه خود کیفیت زعفران خود را انتخاب می کنید. زعفران هر کشاورز که بالای یک کیلو در سال تولید داشته باشد، بعد از برداشت در آزمایشگاه تعیین کیفیت می شود و شما کیفیت زعفران خود را انتخاب می کنید.
چهارم. خرید زعفران در بسته بندی مناسب؛ زعفران نباید در معرض نور باشد. رشته های زعفران در مسیری که به دست مصرف کننده می رسد، نباید بشکند. هر چه مواد موثر زعفران بیشتر در معرض هوا قرار بگیرند، زودتر از دست می روند. چون بعضی فرار هستند و بعضی در کنار اکسیژن اکسید می شوند. به این دلیل بسته بندی زعفران کشاورزها در کشمون، در ظرف های تمام فلزی بسته بندی می شوند؛ به این ترتیب نور نمی خورند و در مسیر رسیدن به دست شما، سالم می مانند. 
پنجم. کمک به درآمد بیشتر برای کشاورز؛ زمانی که شما از طریق کشمون خرید می کنید، به کشاورزهای زعفران 15 تا 25 درصد پول بیشتری در مقایسه با بازار سنتی زعفران، می رسد. کشاورز با معرفی شدن مستقیم به خریدارها، جایگاه اجتماعی بالاتری به دست می آورد. همچنین کشمون در حال طراحی یک برنامه صرفه جویی در آب کشاورزی با کمک کشاورزهای عضو خود می باشد. هدف از این برنامه نجات قنات های منطقه است.

 

زعفران خود را چگونه نگهداری کنم؟

بخشی از مواد موثر زعفران فرار هستند. نور و گرما باعث افت کیفیت زعفران می شود. برای همین ظرفی که شفاف نیست، انتخاب کنید. زعفران را داخل آن بریزید و در یک محیط خنک نگهداری کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که درب ظرف به طور کامل بسته می شود و رطوبت نمی تواند وارد آن بشود. بعضی زعفران خود را داخل یخچال نگهداری می کنند. ایده بدی نیست فقط مطمئن شوید که رطوبت و بوی یخچال نمی تواند وارد ظرف شما بشود.
همچنین زعفران خود را به شکل رشته نگه داری کنید. یعنی فقط قبل از استفاده در صورت تمایل، زعفران خود را پودر کنید، نه زودتر. مواد موثر زعفران در معرض هوا، اکسید می شوند و یا چون فرار هستند، از دست می رود. برای همین اگر زعفران را نیاز دارید که به شکل پودر استفاده کنید، فقط قبل از استفاده پودر کنید.

 

فاکتورهای اصلی کیفیت زعفران چیست؟

پس از اینکه از اصل و درست بودن زعفران اطمینان حاصل کردیم، سه فاکتور اصلی برای سنجش کیفیت آن وجود دارد؛ کروسین که عامل رنگ قرمز زعفران است. پیکروکروسین که عامل طعم زعفران است و سافرانال که عامل بوی زعفران است.
استاندارد ایران برای زعفران از استاندارد بین المللی زعفران، ایزو 3632 سختگیرانه تر است. طبق استاندارد ایران سطح کروسین که تعیین کننده میزان قدرت رنگدهی زعفران است، برای زعفران درجه یک باید 200 و برای زعفران ممتاز باید 220 باشد.

 

علامت ها و اشکال زیر عکس هر کشاورز کشمون، به چه معناست؟

در پروفایل هر کشاورز و در زیر عکس او، تعدادی علامت مشاهده می کنید. این علامت ها بیان کننده ی موارد زیر هستند:

شکل عدد: این عدد نشان دهنده ی جواب آزمایش زعفران کشاورز و قدرت رنگدهی آن زعفران است. همانطور که گفتیم طبق استاندارد ایران، میزان قدرت رنگدهی زعفران برای زعفران درجه یک باید 200 و برای زعفران ممتاز باید 220 باشد.

شکل گاو: این تصویر نشان دهنده ی این است که آن کشاورز به جای کود شیمیایی از کود حیوانی استفاده کرده است.

شکل برگ های سبز: این نشان بیان کننده ی این است که کشاورز از سموم شیمیایی و علف کُش و آفت کُش استفاده نکرده است.

شکل ستاره: این علامت نشان دهنده ی این است که آن کشاورز به اصطلاح، «سالار» است. کشاورزهای سالار به نوعی دانشنامه ی زنده ی کشاورزی هستند.

 

خرید زعفران از کشاورز

39 نظر

  1. avatar

    09 اسفند 1396

    خیلی عالی لذت بردم شما حتما موفق هستید

  2. avatar

    Nasser Karimi

    18 خرداد 1397

    سلام ممنون میشوم اگر بفرمایید که آیا سفارش از خارج از کشؤر هم پزیرفته میشؤد0 مخارج ارسال سفارش و چگونگی پرداخت از کانادا٬ با تشکر

  3. avatar

    19 خرداد 1397

    واقعا ایده جدید و در عین حال مفید به حال مصرف کننده و تولید کننده است. در حالیکه جای کار زیادی در راستای آموزش و توسعه کشاورزی حافظ محیط زیست داره.

  4. avatar

    مبین صابری

    19 خرداد 1397

    سلام:باعرض پوزش.حالا از کجا بدونیم که شما مطمئنید؟.. وتمام این صحبتها صحیح هست؟چون تو کشور ما فقط خوب حرف میزنندولی درعمل چیزدیگری رومردم میبینند.

  5. avatar

    ظهیری

    25 خرداد 1397

    موفق باشید واقعا جالب وخواندنی بود به امیدجهانی شدنتون

  6. avatar

    سید حمید رضا مظهرى

    25 خرداد 1397

    موفق و پربرکت باشه انشاالله

  7. avatar

    ج.محمدی

    31 خرداد 1397

    سلام ایوالله،من هم الان از شبکه 2 باشمآ اشنآ شدم وامدم به سامانه کشمون. واقعا به وجودتان افتخار میکنم و دعاگوتان هستم اولا بنده وکیل دادگستری هستم ودغدغه حق کشاورز را دادم.با کمال افتخار درخدمتم اگرکاری از بنده ساخته است .بطورافتخاری وبدون توقع در خدمتم. دوما در رابطه با دقدقه فکری بنده اگر ایده وراهکاری دارید،خوشخال میشم ارادتمند شما ازتهران

  8. avatar

    امید

    31 خرداد 1397

    سلام خسته نباشید ولی این طور که من شنیدم بعضی از تقلب ها در زعفران حتی با آزمایش و آنالیز هم قابل تشخیص نیست . و اینکه عدم مصرف آفت کش و...که ذکر کردید فقط با فعالیت های میدانیتون در منطقه توسط تیمتون چک میشه و یا از طریق آزمایش های آزمایشگاه روز دنیاست؟

  9. avatar

    رمضان فعال

    07 تیر 1397

    با سلام ضمن تشکر از زحمات مدیر سایت که واقعا کار بزرگ وخدمت شایسته ای به هم وطنان خود کرده قابل ستایش و قدر دانی است در قسمت کیفیت قید شده که زعفران درجه 1 200 وزغفران ممتاز 220 ایا از ممتاز هم بالاتر داریم اگر این چنین است پس چرا کیفیت بعضعی ها حتی 270 هم در کارنامه خودشان ثبت کردند

  10. avatar

    پرستو

    10 تیر 1397

    درود گفتگو و روند کار شما را از برنامه موتور جستجو از شبکه آموزش دیدم . جالب بود که حرفه ای منظورم علمی و تخصصی است ، کار کردید و برای کار وقت می‌گذارید. پیروز باشید.

  11. avatar

    ابوالحسن تاج آبادی

    21 تیر 1397

    سلام/ از اینکه با این ایده فاصله تولید کننده با مصرف کننده نهایی از بین رفته و دست دلال و واسطه را کوتاه کرده اید ، گام بلند و موثری در حمایت از کشاورزان سخت کوش و محروم برداشته اید .موفق باشید.

  12. avatar

    اسماعیل شعیبی

    09 شهریور 1397

    با عرض سلام وادب واحترام وخسته نباشید ویڑه خدمت شما وکشاورزان سخت کوش وزحمت کش امیدوارم با همکاری مردم عزیز ومصرف کنندگان محترم بتوانید گام موثری برای حمایت از بخش کشاورزی وکشاورزان کوشا وزحمت کش برداشته وموفق وسربلند باشید با تشکر شعیبی از خمین

  13. avatar

    خان رضا سرگران

    29 شهریور 1397

    سلام خیلی جالب بود من خوشم آمد انشاءالله برای موارد دیگر نیز اجرایی کنید

  14. avatar

    محبوبه رمضانی

    31 شهریور 1397

    سلام وقت بخیر امیدوارم هر روز موفق تر از روز قبل باشید من از زعفران رشته کامل شما استفاده کردم و الان بعد از استفاده از محصول شما معتقدم به لحاظ کیفیت زعفرانی که از شما خریدم واقعا اگر اذعان کنم قابل رقابت با محصولات دیگر موجود در بازار نیست و بسیار ارزشمندتر از زعفران های موجود است مبالغه و اغراق نکرده ام . من تا به امروز از زعفران های قائنات سحرخیز بهرامن و خیلی مارک های دیگر استفاده‌ می کردم ولی از این به بعد فقط از کشمون و بی واسطه از خود کشاورز خرید خواهم کرد فقط کاش برای بسته بندی کادویی از ظروف خاتم و بسته بندی های شکیل تری استفاده می کردید همینطور با تنوع وزن بیشتری مثلا سه مثقال و پنج مثقال تا خریدار امکان انتخاب بیش‌تری داشته باشد اگر امکان ارسال تصویر داشتم حتما تصویر بسته بندی رو براتون ارسال می کردم . در هر صورت براتون آرزوی سلامتی و موفقیت می کنم . سپاس فراوان

  15. avatar

    حدیثه رادمرد

    22 مهر 1397

    سلام من اولین بار میخوام خرید کنم رمز کارت خودمو باید وارد کنم؟؟

    لوگو کشمون: سلام. بله باید اطلاعات بانکی کارت خودتون رو که می خواین ازش پول کم بشه و خرید انجام بشه رو وارد کنین.

  16. avatar

    سعید قادری

    24 مهر 1397

    سلام مواظب باشید تا سود جویان به این بازار رخنه نکنند ودچار تقلب شود

    لوگو کشمون: سلام. ما به صورت مستقیم با کشاورزها در ارتباط هستیم و هیچ واسطی برای سودجویی وجود نداره. تلاش ما اینه که محصول اصل و باکیفیت مشخص به دست مصرف کننده برسه.

  17. avatar

    مهدی مهدی آبادی

    24 دی 1397

    درود بسیار بر شما.کاریست بس خردمندانه آرزومندم که زعفران کاران میهن عزیزمان به جایگاه حقیقی خود دست یابند هم خود سود بسیار برند و هم با محصول مرغوب و ممتاز خود به مصرف کنندگان لذت زعفران ناب را بچشانند.پیروز و سرافراز باشید.پاینده باد ایران بزرگ ما.

    لوگو کشمون: خیلی متشکریم از لطف و توجه شما

  18. avatar

    مرادی

    26 دی 1397

    خیلی خوبه ایشالا همه کشاورزان کشورمون موفق باشن

    لوگو کشمون: ممنونیم از انرژی خوبتون

  19. avatar

    بهروز اثنی عشری اصفهانی

    29 دی 1397

    با سلام. من الان یک سفارش گذاشتم . ببینم شرایطی که اعلام‌ شده رعایت میکنید!؟ امیدوارم نتیجه مثبت باشد. بامید سفادشات بعدی

    لوگو کشمون: ما تمام تلاشمون در جهت پیبندی به تعهدات و رضایت همراهان خوبمون بوده و هست ممنون از خریدتون

  20. avatar

    حسن چعب

    30 دی 1397

    بسیار شگفت زده شدم واقعا درد به تمام زعفران کاران

    لوگو کشمون: درود ما هم متقابلن برای شما همراه عزیز

  21. avatar

    محمد

    30 دی 1397

    سلام، وقتی ازکشاورز مستقیم خرید می نمایی، توقع داری ضمن اینکه محصول باکیفیت نسیبت میشود، ازنظرقیمتی هم ازبازاری که دلالان فعالیت دارند، مناسب ترباشد، ولی قیمت کشاورزان شما، بسیاربالاتراست، واین بخاطر حق کمسیون کشمون است که بسیاربالاتراز حق خیلی ازدلالان است، دریک مثقال ده هزارتومان تقریبا درکیلو میشود دومیلیون وصدوهفتاد هزار تومان، که این رقم زیادی وعملا بجای کمک به کشاورز باعث لطمه به آن میشوید.

    لوگو کشمون: کانسپت کار کشمون رواشتباه متوجه شدید حذف حق دلالی یعنی 15 تا 20 درصد سود بیشتر به کشاورز

  22. avatar

    احمد

    11 بهمن 1397

    سلام چرا این زعفرون شما خیلی گرونتر ب دست مصرف کننده می‌رسه در حالی تفاوت قیمتش با بازار نزدیک 12000 تومان و گاهی هم بیشتره ممنون میشم پاسخگو باشین

    لوگو کشمون: قیمت ما تفاوتی با بازار نداره -بسته به کیفیت زعفران قیمتها متفاوت هست هرچه قدرت رنگدهی و عطر زعفران بیشتر باشه به همون نسبت قیمت همخ افزایش پیدا میکنه همدست بودن قیمت زعفرانهای تجاری در بازار به دلیل مخلوط کردن زعفرانها- رنگ کردن پوشال به جای سرگل و سنگین کردن زعفران است

  23. avatar

    محمد

    28 بهمن 1397

    با سلام و خدا قوت.بنده خودم زعفران کارمدر شهرستان تربت حیدریه آیا میتونم از طریق شما زعفرانم رو به فروش برسونم. ممنون میشم پاسخ بدید

    لوگو کشمون: در حال حاضر قادر به تحت پوشش قرار دادن آن مناطق نیستیم

  24. avatar

    براتی

    02 اسفند 1397

    دستگاه هست برای کیفیت آنالیز زعفران

    لوگو کشمون: ما در ازمایشگاه کیفیت و قدرت رنگ وعطر زعفران را آنالیز میکنیم

  25. avatar

    ر حسینی

    13 اسفند 1397

    با سلام و احترام بنده چنددقیقه ای است که با سایت شما و طرح فروش مستقیمتان آشنا شده ام. طرح بسیارخوبی است ،ولی از آنجا که خود نیز تایید فرمودید،متاسفانه بواسطه عدم نظارت مسولین امر، بازار تقلب بسیار گرم است. می خواستم با توجه به مقاله رشته کامل زعفران و برخورداری این نوع زعفران از خواص کامل ، علت گرانتر بودن زعفران سرگل با کروسین 252 نسبت به رشته کامل با کروسین 285 را توضیح دهید. سپاسگزارم

    لوگو کشمون: علت اصلی این تغییر قیمت به تمیز بودن زعفران بستگی داره و دسته بندی مرتب و خشکی محصول ونداشتن رطوبت

  26. avatar

    پیمان کرمی

    25 اسفند 1397

    عالی و خوب امیدوارم همیشه پاینده باشید. لطفا قیمت و مخارج ارسال 5 کیلو زعفران فرد اعلا به ایتالیا رو برای من پی ام کنید سپاس از زحمات شما

    لوگو کشمون: سلام ممنون از پیامتون امروز خدمتتون اعلام میکنیم

  27. avatar

    مهدی صادقی

    27 اسفند 1397

    با سلام واحترام بر گروه موفق و با فکر کشمون من می خواستم زعفرانم را در کشمون بفروش برسونم باید چی کار کنم؟ زعفران من محصول روستای ورزگ شهرستان قاینات است و ارگانیک

    لوگو کشمون: سلام سال نو را خدمت شما تبریک میگوییم حتما در لیست ما قرار خواهید گرفت ودر صورت جذب فرد جدید حتما با شما تماس خواهیم گرفت

  28. avatar

    حسن موسوی

    02 فروردین 1398

    چطور باید عضو کشاورزان وفروشندگان شویم

    لوگو کشمون: سلام با تبریک سال نو لطفا مشخصاتتون رو در شماره 09158674001 پیامک کنین

  29. avatar

    یلدا

    19 فروردین 1398

    خیلی عالی بود موفق باشین

    لوگو کشمون: ممنون از خریدتون

  30. avatar

    09 اردیبهشت 1398

    سلام. خسته نباشید ، بسته خرید یکهفته به پست تحویل شده،اما هنوزبسته خرید تحویل اینجانب نشده لطفا راهنمایی کنید

    لوگو کشمون: با شما تماس گرفته میشه

  31. avatar

    عباس نیسی

    08 خرداد 1398

    سلام خواستم ازدی جی کالا زعفران گلستان بخرم دربخش نظرات یه شخصی گفت زعفران اصل روازسایت کشمون بخرید برای اولین بار کلمه کشمون میشنوم تاالان یه بار خریدکردم الی بود براباردوم هم دارم یه بسته میخرم

    لوگو کشمون: سلامممنون از اعتماد شما - بله زعفرانهای کشاورزان کشمون درجه خلوص صد درصدی دارن و همچنین از سموم شیمیایی مضر برای سلامت هم استفاده نمیکنن

  32. avatar

    عباس امیری

    20 خرداد 1398

    سلام خدمت شما،،برادرم درکویت اقامت دارند وبرای فروش زعفران به ایشان گفتند بایدشرکت زعفران ایرانی به شماوکالت بدهند تابتونی وارد کشور کویت کنی شرکت شماقادر به وکالت دادن وصادر کردن به کویت هست ،،،باتشکر

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  33. avatar

    ابراهیمی

    21 خرداد 1398

    با سلام خدمت شما عزیزان از اینکه به طور مستقیم با شما آشنا شدم خیلی خیلی خوشحالم اینجانب یکی از اعضای اصلی ثبت شرکت و برند مدیران خلاق هستم تصمیم گرفتم برند ی را از زعفران به دنیا معرفی کنم که زحمات شما بهتر شناخته شود در صورت تمایل به عضویت در این شرکت با این شماره تماس بگیرید 09123140657

    لوگو کشمون: با شما تماس میگیریم

  34. avatar

    مهدی رضایی

    25 خرداد 1398

    سلام.لطفاطرزسائیدن‌زعفرون‌ومیفرمایید

    لوگو کشمون: طرز تهیه خاصی نداره فقط چند تا نکته داره با دستگاه های برقی زعفران رو آسیاب نکنین همون هاون دستی خیلی مناسبه چون دستگاه ها زعفرون رو میسوزونن- اگر در شهرهای مرطوب هستین با قند بسابین

  35. avatar

    شهناز مجدمی

    28 خرداد 1398

    سلام و خدا قوت به کشاورزان و پایه گذاران کشمون. بسیار عالی و باکیفیت دیدم زعفران شما رو. امیدوارم روزهای بسیار خوبی داشته باشید.

    لوگو کشمون: متشکرم از توجه شما

  36. avatar

    آرزو علیزاده

    08 شهریور 1398

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تیم محترم کشمون و ممنونم از ایده جالبتون براتون آرزوی پیشرفت روزافزون دارم خداقوت من ساکن کشور ترکیه هستم سوالم از شما اینه که اگه درخواست داشته باشیم آیا امکان ارسال محصول به کشور ترکیه هست؟ اگه هست هزینه ارسال رو هم بفرمایید. من شماره ایران رو براتون نوشتم ولی چون ایران نیستم در صورت نیاز فقط از طریق واتس اپ یا ایمو مینونین با من تماس بگیرین. با تشکر از شما ❤❤❤

    لوگو کشمون: تماس گرفتین باهاتون مرسی از شما

  37. avatar

    کسری رضاقلی پور

    01 شهریور 1398

    با سلام و خسته نباشید به تیم خوب کشمون با ایده‌ی زیباشون. اول از همه امیدوارم کارتون کسترش بیشتری داشته باشه و کشاورزان مناطق دیگر رو هم پوشش بدید. سوالی دارم. آیا امکان خرید و ارسال زعفران به کشور عمان وجود دارد یا خیر؟

    لوگو کشمون: سلام ممنونیم مرسی سلامت باشین. بله امکانش رو دارم با شماره‌های شرکت تماس بگیرین.

  38. avatar

    مژگان عباسی

    22 فروردین 1400

    سلام . آیا عسل حرارت دیده تمام خواص خود( از بین رفتن آنتی اکسیدان ها و یا آنزیم ها و ......) را از دست می دهد. در بعضی منابع اشاره به تشکیل ماده ای سرطان زا به نام هیدروکسی متیل فورفورال نیز می کنند . آیا عسل هایگرما دیده کشمون از این نظرها نیز بررسی شده اند ؟

    لوگو کشمون: سلام. دمای بالا منجر به مواردی که ذکر کردید میشه. عسل‌های گرمادیده‌ی کشمون تا حداکثر 50 درجه گرما می‌بینن و در این دما چنین عوارضی ایجاد نمیشه.

  39. avatar

    مهران لطفی

    18 خرداد 1401

    سلام با ارزوی موفقیت برای عزیزان هزینه ارسال محصولات خریداری شده چقدر میباشد ؟

    لوگو کشمون: سلام وقتتون بخیر باشه. هنوز در سال جدید تغییر قیمت هزینه ارسال اعمال نشده. در حال حاضر برای سفارش های بالای 200هزار تومان رایگان و سفارش های زیر 200هزار تومان 7هزار تومان هست.

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp