3 راه ساده برای تشخیص زعفران اصل

آخرین به روز رسانی 05 اردیبهشت 1401 / 0 نظر / 2439 بازدید

اگر شما هم جزو افرادی هستین که اصالت کالایی که می‌خرین براتون مهمه و به سلامتی‌تون اهمیت زیادی می‌دین، باید بگیم، جای درستی اومدین. ما اینجا می‌‌خوایم راه تشخیص اصالت محصولی رو بهتون آموزش بدیم که خواص و کابردهای زیادی داره. زعفران این ماده ارزشمند، به قدری صنعت پرسودی هست که پای سود‌جوهای زیادی رو به خودش باز کرده و ما هر روز بیشتر از قبل تو تشخیص زعفران اصل گیج می‌شیم و این قضیه برای خیلی از ماها مبهم و گیج کننده شده.

به همین خاطر خرید زعفران اصل، جزو چالش‌های امروزه بسیاری از مردم شده.ما تو این مطلب از کشمون قصد داریم، چند راه ساده تشخیص زعفران اصل رو به شما آموزش بدیم و در نهایت کمکتون کنیم تا بهترین زعفران موجود رو تهیه کنین. 

برای خرید زعفران اصل از کشاورز به سایت کشمون مراجعه کنین.

آزمایش زعفران اصل

مدت خیلی زیادیه که زعفران قبل از بسته بندی توآزمایشگاه‌ها آزمایش می‌شه و کارشناس‌ها اصل یا تقلبی بودن زعفران رو به راحتی با انجام تست‌های مختلف، تشخیص می‌دن. تشخیص زعفران اصل از تقلبی، جایی سخت و مبهم می‌شه که ما بخوایم خودمون این کار و انجام بدیم، چرا که تقلبی بودن زعفران فقط تو رنگ و بوی اون دیده نمی‌شه. متقلبین روش‌های مختلفی برای تقلب تو این صنعت دارن.

یکی از روش‌های تقلبی که بسیار دیده می‌شه، اضافه کردن ناخالصی به ترکیبات زعفران هست. متقلب‌های این صنعت گاهی حتی با اضافه کردن چربی، عسل و نمک به زعفران وزن این ادویه رو افزایش میدن. کارشناس‌های کشمون با انجام آزمایش‌ روی زعفران برندهای مختلف متوجه مقدار زیادی ناخالصی در ترکیبات اون‌ها شدن. راه‌حل مناسب برای این کار خرید زعفران از برندهای معتبر هستش. ما تو این مطلب به شما چند ترفند خانگی برای تشخیص زعفران اصل بهتون آموزش میدیم تا از کیفیت زعفران و اصالت محصولی که خریداری می‌کنین مطمئن باشین.

زعفران اصل

ترفند خانگی و پرکار آمد برای تشخیص زعفران اصل

شکل و ظاهر زعفران اصل

اولین نکته‌ای که شما باید قبل از خرید زعفران اصل به اون توجه کنید، شکل سررشته‌های زعفران هستش یا بهتره بگیم شکل کلاله‌های زعفران. سررشته‌های زعفران اصل ظاهری شیپوری یا شبیه به گل میخک دارن. قسمت پایین کلاله‌های زعفران میله‌ای و انتهای اون دندانه دار هست.

رنگ زعفران اصل

یک از روش‌هایی که ما می‌تونیم هم زعفران اصل رو از تقلبی تشخیص بدیم و هم به کیفیت زعفرانی که می‌خریم پی ببریم، رنگ زعفرانه. اگر به زعفران شما رنگ مصنوعی اضافه کرده باشن، به آسانی در آزمایشگاه قابل شناساییه. پایین بودن قدرت رنگ دهی زعفران نشون‌دهنده تقلبی بودن زعفرانه. تو این بخش یک ترفند خونگی رو بهتون آموزش می‌دیم تا با انجام این روش شما خیالتون از اصالت زعفرانی که از کشمون یا برندهای دیگه خریداری می‌کنین، مطمئن بشین.

موقعی که زعفران رو دم می‌کنید به سرعت پخش رنگ و البته تغییر رنگ رشته‌های زعفران توجه کنین. اگه زعفران با سرعت بالایی رنگ خودش رو پخش کرد و رنگ سر رشته‌های اون رفته رفته تغییر کرد، باید بگیم که زعفرانی که تهیه کردین تقلبیه!

طعم و مزه زعفران اصل

ساده ترین روش تشخیص زعفران قائنات اصل یا دیگر زعفران‌ها، امتحان کردن مزه اون هست. شما می‌تونین کمی از زعفران قائنات رو زیر زبان خودتون بزارین و اگر دیدین مزه خاصی نمی‌ده و البته کمی به تلخی می‌زنه، مطمئن باشین زعفرانی که امتحان کردین زعفران اصل قائناته.

 ما اینجا طعم زعفران قائنات رو براتون مثال زدیم چون این محصول مرغوب‌ترین زعفرانیه که میشه تهیه کنین.

 قیمت زعفران اصل کیلویی

اگر به دنبال خرید زعفران اصل کیلویی هستین، می‌تونین تو سایت کشمون تو بخش محصولات، از کشاورز مورد نظر خریداری کنین و اینجوری از اصل بودن زعفرانی که می‌خرین مطمئن بشین. شما با این کار باعث می‌شید، کشاورز سود بیشتری ببره و ترغیب بشه کالای اصل وارد بازار کنه. توجه داشته باشین که قیمت زعفران اصل بالاتر از نوع تقلبی اون هست، اما شما با دادن هزینه بیشتر به کالای اصل، از هزینه‌های گزاف درمان سلامت توآینده کم می‌کنین.

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp