قیمت گذاری در کشمون چطور انجام می‌شه؟

آخرین به روز رسانی 17 اردیبهشت 1396 / 21 نظر / 38246 بازدید

خیلی جالبه که وقتی داری یک خوراکی خوشمزه رو می‌خوری از قصه پشتش هم خبر داشته باشی... که این محصول چه کیفیتی داره؟ اون رو چه کشاورزی تولید کرده و از چه روشی استفاده کرده؟ آرزوها و هدفهاش چیا هستن و در نهایت چه مسیری طی شده تا به دست شما رسیده.
کشمون وب سایتیه که به کشاورزها و زنبوردارها کمک می‌کنه تا محصولاتشون رو با نام و قصه خودشون عرضه کنن! کشمون با نظارت میدانی و دوره ای بر کار تولید کننده و در نهایت بعد از آنالیز و تعیین کیفیت محصولات، اون ها رو قیمت گذاری می‌کنه و بعد روی سایت با نام تولید کننده برای فروش گذاشته می‌شه. ( کشمون هدفش از نظارت میدانی اینه که کنترل بر کیفیت محصول داشته باشه و اصالت محصول زیر نظر کارشناسان متخصص ما قرار بگیره.)

اینجا همه چیز شفافه:

  •  معلومه از کدوم کشاورز/ زنبوردار خرید می‌کنی.
  • درجه کیفی هر محصول مشخصه.
  • معیارهای کیفی هر محصول رو می‌بینی.
  •  شفاف و مشخصه که برای به ثمر رسیدنش از چه کودی (کود حیوانی یا شیمیایی) استفاده شده.
  • سم شیمیایی تو اون زمین استفاده شده یا نه؟

قیمت محصولات کشمون بر چه اساسی تعیین می‌شه؟


کشمون مهم ترین دغدغش رسوندن کالای با کیفیت به دست شماست، برای این موضوع هم خیلی تلاش می‌کنه و این موضوع هم تو قیمت گذاری موثره.

کشمون برای کیفیت محصولاتش چیکار می‌کنه؟ کشمون 3 گام رو طی می‌کنه؛

  1.  تیم کنترل کیفیت رو برای نظارت میدانی و دوره ای بر کار کشاورزها و بررسی محصولات تولید کننده می‌فرسته به محل تولید محصول(زمین و باغ کشاورز یا محل نگهداری کندوهای عسل) .
  2. نمونه محصول رو به آزمایشگاه های مطمئن  میفرسته تا از نظر علمی هم بررسی و کنترل شده و سپس تایید بشن.
  3. با کمک کارشناس های خبره (کارشناسی برای هر محصول، که به صورت تخصصی عمل می‌کنه)، محصول رو از نظر تجربی و کیفی بررسی می‌کنه.

کشمون با زعفران شروع کرد و بعد از اون سبد کالاییش رو گسترش داد و در نهایت تا به امروز میتونین عسل، خرما، زرشک و کشمش هم از کشمون تهیه کنین.

نحوه تعیین قیمت زعفران  در کشمون:


به طور معمول، تعیین قیمت خرید زعفران از کشاورز معیار ثابتی ندارد. بسیاری از بازاریان این حوزه، زعفران کشاورز را به صورت فله و با قیمتی نسبتا ارزان ازش می خرن. بعد با قیمتی بیشتر تو بسته بندی های مختلف به خریدار می فروشن.
ولی کشمون بعد از بررسی بازار و تعیین کیفیت زعفران کشاورز (قدرت رنگدهی، نتیجه آزمایشگاه (میزان رنگدهی) و میزان تمیزی،  قیمت محصول رو تعیین می‌کنه.
قیمت خرید از کشاورز از بازار و دلالان بیشتره و به کشاورز سود بیشتری می‌رسه.

برای انتخاب کشاورز و خرید زعفران کلیک کنین.

نحوه تعیین قیمت عسل در کشمون:


بعد از بررسی و نظارت میدانی تیم کنترل کیفیت  یر کار زنبوردار، عسل به آزمایشگاه ارسال می‌شه و بعد از تاییدیه آزمایشگاه و تاییدیه متخصصی که تو این حوزه با فاکتور های کیفی عسل بخوبی آشناست، با توجه به عرف بازار و همچنین نوع عسل و هزینه های تمام شده از جمله ( بسته بندی، حمل و ...) قیمت گذاری انجام می‌شه.

انتخاب زنبوردار و خرید عسل کشمون

نحوه تعیین قیمت زرشک در کشمون

تیم کنترل کیفیت بعد از بررسی معیارهای کیفی زرشک (اندازه دانه: ریز یا درشت) و هزینه های تمام شده تعیین قیمت زرشک انجام می‌شه، که نسبت به قیمتی که دلالانا ز کشاورز خرید می‌کنن بیشتره و کشاورز وقتی محصولش رو با اسم و مشخصات خودش تو کشمون به فروش می‌رسونه، سود بیشتری می‌کنه.

به طور کل مواردی از جمله: نتیجه آزمایش، هزینه متخصص حرفه ای هر محصول که مسئولیت کنترل کیفیت رو داره و هزینه های تمام شده، رو بهای تمام شده‌ی هر محصول، تاثیر می‌ذاره.
 
ما تو کشمون برای کنترل کیفیت و آزمایش محصولات هزینه می‌کنیم و این باعث می‌شه که محصول با کیفیتی به دست شما برسه. همچنین کشاورز هم از طریق فروش محصولاتش، با نام خودش، تو کشمون، سود بیشتری نسبت به بازار سنتی بدست میاره.

 

 

21 نظر

  1. avatar

    سیاوش

    16 اسفند 1396

    کاری خوب است. کسبه و واسطه ها البته دشمن شما خواهند شد اما کسی زورش به اینترنت نمی‌رسه.

  2. avatar

    محمدرضانجفی

    19 خرداد 1397

    باسلام، آرزوی موفقیت و کامیابی برای اعضای این تیم و این سامانه دارم. امید است با قطع دست دلالان "غیر منصف" حق واقعی تولید کننده، کشاورز و باغدار زحمتکش به آنها برسد.

  3. avatar

    سید محمدرضا حسینی

    30 خرداد 1397

    سلام ودرود برای این استارتاپ،امیدواری وتحقق موفقیت های روز افزون دارم همچنین خوشحالم از اینکه دسترنج کشاورزان زحمتکش کشمون تماما نصیب خودشان میشود،انشاالله بتوانم از تولیدات آنها و معرفی محصولاتشان که مهر سلامت دارد بهره مند شوم،اقتضا میکند محصولات دارای علامت وبرندی باشد که بتواند مرغوبیتی را که دارد زبانزد نماید مثل سایر زعفرانهای موجود در بازار ،موفقیتتان را آرزومندم،محمدرضا حسینی،تهران

  4. avatar

    رضا گودرزی

    12 مرداد 1397

    سلام کیفیت و قیمت محصولات کشمون در مقایسه با محصولات مشابه به مراتب بیشتر از حد انتظارمان بود، از اینکه به کوتاه کردن دست دلالان بی انصاف در بازار زعفران کمک میکنید صمیمانه سپاسگزارم، موفق تر باشید...

  5. avatar

    خرمی

    03 شهریور 1397

    خدا به کسب و کارتون رونق و برکت بده. فوق العاده حرکت جالب و مثبتیه. از وقتی سایت شما بهم معرفی شده عاشقش شدم . این نحوه ی فروش باعث دلگرمیه بیشتر کشاورزای عزیز و دریافت محصول خالص و با کیفیت تر توسط مشتریه. ممنون از این همه صداقت، ایده، خلاقیت. خدا شما رو حفظ کنه برای ما و آینده ها. بدانید و آگاه باشید شما توی کرج چند تا طرفدار پر و پا قرص دارین :)

  6. avatar

    سمیه نوری

    28 شهریور 1397

    سلام روز بخیر خد قوت. ایده تون عالی هست. در پناه الله یکتا، موفق، ثروتمند و سعادتمند باشید

  7. avatar

    دنیا

    30 شهریور 1397

    آفرین باید گفت به این همه شفافیت

  8. avatar

    فریبا

    06 آبان 1397

    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان من زعفران از جای معتبر خریداری کردم یک مثقال 40000تومان با قیمت هایی که بابت زعفران در این سایت زده شده فرقی ندارد حتی با ریشه آن هم 45000 تومان با خرید مستقیم از کشاورز فرقی ندارد چطور می گویید ارزانتر

    لوگو کشمون: سلام دوست عزیز، تفاوت کار کشمون با سایر محل های معتبر عرضه زعفران این است که زعفران هر کشاورز جداگانه به آزمایشگاه ارسال می شود و شما می توانید سطح کیفیت مشخصی را انتخاب کنید. کشمون برای این تعیین کیفیت و تضمین کیفیت و همچنین آموزش کشاورزها هزینه انجام می دهد. همچنین برنامه کاری کشمون بهبود درآمد کشاورزان به جای عرضه با قیمت پایین تر در سمت مصرف کننده می باشد. همچنین ما در جایی ادعای قیمت ارزان تر نداشته ایم. اگر در جایی این مورد مشاهده کردید، بفرمایید تا اصلاح بفرماییم.

  9. avatar

    محمدرضا نوروزی

    26 آذر 1397

    باسلام بسیارعالیست ازاینکه به کشاورزها کمک میکنید واقعآکاری خداپسندانه میکنید خودش خیرتون بده

    لوگو کشمون: سلام، سلامت باشین

  10. avatar

    مجید

    28 دی 1397

    با سلام لطفا نام دوستان را محترمانه بنویسید یعنی چی ممد حسی ؟ شاید توی شهر شما اینجوری همدیگه رو صدا میزنند ولی دلیل نمیشه به اسامی اهانت کنید .

    لوگو کشمون: سلام ممنونم از پیامتون این توهین نیست این نام محلی هر فردی هست که بهش خوگرفته و هم دیگر رو با همین نامهای اصیل خطاب قرار میدهند

  11. avatar

    محمد

    30 دی 1397

    این طرز فروش فقط برای کشمون سود زیادی دارد، ده هزاردریک مثقال که دریک کیلوبیش از دومیلیون تومان میشود، آنهم بدون اینکه قبل ازفروش پولی به کشاورز بدهید، آیا واقعا دلال زعفران که جلوتربه کشاورز پول می دهد، درهرکیلو به اندازه کشمون سود میبرد؟اینکار کشاورزان رابیشتربه دلالان متمایل نمی سازد؟آنهایی که تعریف وتمجیدنموده اند، هیچ تحقیقی درزمینه زعفران نداشته وزحمت قیمت گرفتن ازبازار هم به خودنداده اند، فقط اینکار نویی است، که اگرکمسیون خودرا کاهش دهید، رغبت خرید ازکشمون بیشتر میشود

    لوگو کشمون: ممنون از پیامتون کشمون سودی بین 15تا 20 درصد بیشتر به کشاورز میرسونه و با اینکار هست که دست دلال قطع میشه و با خرید از خود کشاورز به صورت مستقیم دستمزد کشاورز هم در دسترس وی خواهد بود.

  12. avatar

    مینا

    01 بهمن 1397

    سلام و خسته نباشید. من از کشمون خرید می کنم چون برنامه ی این استارتاپ آینده نگر و ایران دوست در پیشگیری از خشک سالی و مصرف صحیح آب برام مهمه.

    لوگو کشمون: سلام خیلی متشکرم از توجه شما

  13. avatar

    علی رمضانی

    19 بهمن 1397

    سلام به نظر من من از این سایت خرید کردم ولی اگه یجوری باشه که از بیرون ارزانتر باشه خیلی بهتره من از برند های معروف سرگل خریدم پنجاه تومن ی مثقال از کشمونم خریدم ریشه کامل پنجاه تومن درسته که کارتون به نفع کشاورزه ولی باید سایت جوری باشه که به نفع مصرف کننده هم باشه اگه حقوق مصرف کننده با کشاورز باهم در نظر گرفته بشه صددرصد بیشتر فروش میکنید درسته که دلالان حجم بزرگی از سود رو میخورند ولی ی بخشی از این سود رو هم مشتری میپردازه پس اگه برای موفقیت تلاش میکنید جوری باشه که مشتری نره جای دیگه ببینه ارزونتره من خودم به چند نفر کشمون رو معرفی کردم گفتن خب با این قیمت تازه رعفران مرغوب با برند معتبر همه جا هست اگه ی فکری برای مصرف کننده هم بکنید ممنون میشم باتشکز

    لوگو کشمون: سلام با تشکر از خرید وتوجه شما به کشمون و اهداف ما - باید خدمتتون عرض کنم که حذف دلال به معنی شکستن قیمتهای بازار نیست چرا که در حقیقت ما نمیتوانیم قیمت بازار را بشکنیم حذف دلال یعنی رساندن درصد سود بیشتر به کشاورز- دلیل دیگری که شما فکر میکنید قیمت زعفران ما ازگزینه حمایت از مصرف کننده برخوردار نیست این است که ایار زعفران کشمون خالص تعیین میشود یعنی آنچه شما از بازار تهیه میکنید مخلوطی از زعفرانهای مختلف با ایار متفاوت بالا و پایین هست معمولا ریشه زعفران رنگ و قاطی سرگل میشود پس کیفیت زعرفان قیمت آن را تعیین میکند - اما هزینه ای که شما به کشاورز کشمون میپردازید نه تنها برای حمایت از ایشان بلکه به دلیل داشتن کالایی با کیفیت وخالص است که در حال حاضر در کشمون می توانید آنرا راحت به دست آورید در اخر عرض کنم کیفیت محصول تعیین کننده قیمت آن است

  14. avatar

    سید شریف

    28 بهمن 1397

    باسلام وخسته نباشید من امروز ازطریق برنامه کاوشکر رادیو جوان اقای عقدای با کار بسیار جالب شما اشنا شدم همیشه دراین فکر بودم که چطور میشه جلوی این دلالان خدا نشناسان بی انصاف را گرفت حالم خوب شد وقتی باکار شما اشنا شدم دست شما درد نکنه من اگر زعفران را دوبرابر قیمت بازار از سایت شما بخرم راضیم چون میدونم حق کشاورز زحمتکش است درضمن میدانم که واقعا زعفران خریدم نه کاکل رنگ شده بلال .فقط خواهش می کنم سایت رابه مردم معرفی کنید . ازشما تشکر میکنم خدا قوت

    لوگو کشمون: سلام بسیار سپاسگزارم از این همه لطف و توجه شما به اقتصاد کشاورزان- بله دقیقا حذف واسطه بای کشاورزان سود بیشتر دارد - امیدوارم دوستانی مانند شما سفیر ما باشن

  15. avatar

    فاطمه

    29 بهمن 1397

    سلام چرا کشاورزهایی که پارسال تو سایت بودن امسال زعفرون ندارن؟ یا اینکه اینجا نمی فروشن؟

    لوگو کشمون: سلام موجودی بعضی از کشاورزها تموم شده تنها علتش همین هست

  16. avatar

    غلامرضا رحیمی ششده

    23 اسفند 1397

    درود و عرض ادب خدمت شما سروران بزرگ, من از سایت شما خرید انجام داده ام, کار خداپسندانه ی شما در حمایت و پرداخت سود بالاتر به کشاورزان قابل تقدیر است,خریداران در این کار خیر بین 15 تا 20 درصد سهم خود را در جهت حمایت از تولید کننده پرداخت می نمایند, چنانچه در نظر بگیریم با توجه به قیمت های مندرج در سامانه , تنها مرغوبیت و اصالت کالا, خدمت شما به مشتریان باشد, لطفا شما نیز از جانب خودتان بفرمایید چه میزان از سود شخصی حاصل از این پروژه اقتصادی به نفع کشاورز اختصاص می دهید؟ اگر میزان ارتباط شما با کشاورزان در حدی است که با گویش محلی ایشان را خطاب قرار می دهید, قطعا خدماتی انسان دوستانه و حمایت هایی در مواقع اضطرار به این مردان بزرگوار ارائه نموده اید , لذا امکان این نوع حضور را برای خیرین ایجاد کنید, فراموش نکنیم که حوزه ی روابط انسانی و اخلاق زیر بنای رونق یک کسب و کار اقتصادیست .

    لوگو کشمون: سلام متشکرم از پیامتون هدف ما تلاش در جهت رونق و توسعه بخش اقتصادی کشاورزی در روستاست در جهت این اقدام همانطور که مستحضر هستید حدود 15 تا 20 درصد با حذف واسطه و دلال سود بیشتری به کشاورز خواهد رسید و سود کشمون درصدی کارمزد هست بابت خدمات فروش آنلاین- اگر صفحات سوشال نتورک ما مثل اینستاگرام را دنبال بفرمایید در صورتی که کشاورزان احتیاج به کمک داشته باشند اعلام میکنیم تا اگر دوستان خیری میشناسن برای کمک معرفی کنن

  17. avatar

    حمید

    07 فروردین 1398

    بهتون پیشنهاد میکنم؛ برای پایدار ماندن فعالیتتان توجیه قیمتی برای مصرف کننده و توان رقابتی را با حذف هزینه های زائد و تغییر رویه قیمت گذاری با پایه قیمتی گرفتن بازار تهران لحاظ کنید.

    لوگو کشمون: سلام خیلی ممنون از توجه شما - باید عرض کنم که قیمت زعفران با توجه به کیفیت زعفران و عیار آن مشخص میشود و همانطور که کمتر از عرف بازار محصولمون رو عرضه نمیکنیم قطعا بالاتر از قیمت بازار هم نیست - محصولات نا خالص در بازار را با محصول با کیفیت کشاورزان کشمون مقایسه نفرمایید.

  18. avatar

    علی کاظمیجان

    27 اردیبهشت 1398

    سلامببخشید گفتید هزینه شماره 5 و 6 به عهده کشاورزه در صورتی که هزینه 6 که شامل هزینه پست میشه رو که مشتری باید تقبل کنه ؟

    لوگو کشمون: اون لیست هزینه ها ی ما برای تعیین قیمت هست نه هزینه هایی که کشاورز میده مثل هزینه آزمایش محصول که به عهده خود ماست در مورد هزینه پست اگر خریدار 5 بسته سفارش داشته باشه هزینه پست به عهده شرکت هست

  19. avatar

    حامد

    18 خرداد 1398

    سلام.اگر یک کشاورز بنا بر نیاز مالی بخواهد کل محصول پلمپ شده ش را یکجا در بازار به فروش برساند کشمون چه واکنشی نشان میدهد؟

    لوگو کشمون: هر کسی مختاره هر کاری میخواد انجام بده حامد عزیز. چرا کشمون باید اصلا واکنش نشون بده؟

  20. avatar

    سمانه

    30 مرداد 1398

    با سلام از اقدام مثبت شما ممنونم. من از کشمون خرید می کنم و به بقیه هم معرفی اش می کنم. دلیل اصلی ام برای حمایت هم این است که دغدغه های مشابه شما در مورد مصرف آب و حمایت از قشر زحمتکشی دارم که باید بیشترین سهم را ببرند. از شفافیت شما در دستیابی به قیمت و انتخاب محصول و ... متشکرم. به من احساس احترام به مصرف کننده داد. اغلب کسب و کارها به مشتری چنین احترامی نمیذارن. امیدوارم موفق باشید.

    لوگو کشمون: ممنونیم مرسی از پیامتون ایشالا که بتونیم هر روز خدمات بهتری ارائه بدیم

  21. avatar

    محسن نوری قره تکن

    05 مهر 1398

    ممنونم از اینکه کشاورزان زعفرانکار روستای وامنان شهرستان ازادشهر استان گلستان در شمال کشور رو هم تحت پوشش قرار دادید.

    لوگو کشمون: خواهش می‌کنیم ایشالا که کل ایران رو بتونیم به زودی پوشش بدیم.

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp