عسل خوب چه عسلیه؟

آخرین به روز رسانی 30 اردیبهشت 1401 / 1 نظر / 3381 بازدید

عسل خوب چه عسلیه؟
بحث خرید عسل و عسل طبیعی که میشه، خیلی از ما این کلمه « عسل خوب » رو می‌شنویم. مثلا ممکنه بگیم من دنبال یک عسل خوبم. اما واقعا این جمله چقدر کامله و آیا اصلا چیزی به اسم عسل خوب وجود داره؟
واقعیت اینه که عسل یک ترکیب خیلی متنوع و پیچیده‌ست و برای همین هم تشخیص اصل و طبیعی بودنش کار آسونی نیست. زنبور عسل برای تولید عسلی که شما مصرف می‌کنید از شهد صدها و حتی هزاران گل تغذیه می‌کنه و راستش هیچ وقت نمیشه با اطمینان کامل گفت که هیچ کدوم از این گل‌ها سمپاشی نشدن و زنبور دقیقا از همون گل‌هایی استفاده کرده که زنبوردار می‌خواسته.

با همه این حرف ها، همچنان نکاتی هست که می‌تونه به ما کمک کنه عسلی بگیریم که خواص بیشتری داشته باشه و خیالمون از بابت مصرفش راحت باشه. در این مقاله به نکات ساده‌ای اشاره می‌کنیم که بهمون کمک می‌کنه انتخاب بهتری داشته باشیم.

بهترین عسل

هدفمون از استفاده از عسل چیه؟
این اولین سوالیه که باید بهش جواب بدیم. باید بدونیم که هدفمون از استفاده از عسل چیه؟ آیا فقط به دنبال یک محصول سالم و خوشمزه‌ایم که به عنوان صبحانه ازش استفاده کنیم؟ یا میخوایم عسل برامون خواص دارویی و درمانی هم داشته باشه؟ (البته مثل همیشه این رو هم بگیم که اگر میخوایم برای خواص درمانی از یک ماده غذایی استفاده کنیم، باید قبلش با پزشکمون مشورت کنیم) به هر حال جواب این سوال، یک قدم خیالمون‌رو راحت می‌کنه. اگر عسل‌رو برای خواص دارویی می‌خوایم باید کمی سخت‌گیرانه‌تر عمل کنیم.


گرما دیده یا گرما ندیده؟

عسل‌های گرما دیده همون عسل‌های روانی هستند که اغلب ما دیدیم و به‌طور معمول ازشون استفاده می کنیم. مصرف این عسل‌ها کار راحتیه و ما بیشتر بهشون عادت کردیم. این عسل‌ها گزینه خوبی برای افرادی هستند که می‌خوان برای کاربرد خوراکی از عسل استفاده کنن.

اما نکته‌ای که باید بهش توجه کنیم اینه که گرما دادن به عسل، باعث از بین رفتن بخشی از آنزیم‌ها و در نتیجه خواصش هم میشه هر چند که گرمایی هم که به عسل داده میشه یک استاندارد داره و نباید از اون حد بیشتر باشه. به همین دلیل اگر می‌خواین از خواص دارویی درمانی عسل استفاده کنین، توصیه ما به شما استفاده از عسل‌های گرما ندیده‌ست. عسل‌های گرما دیده رس می‌بندن و بعد از مدتی سفت میشن اما در عوض خواصشون حفظ شده.

عسل از گیاهان خودرو

نکته‌ دیگه‌ای که اگر می‌خوایم برای کاربردهای دارویی از عسل استفاده کنیم باید یادمون باشه اینه که دقت کنیم عسلی که می‌گیریم از شهد گیاهان وحشی و خودرو به دست اومده باشه. اینجوری تقریبا می تونیم مطمئن باشیم که برای پرورش اون گیاه از سم و کود شیمیایی استفاده نشده و عسل، سالم تره. مثلا عسل خارشتر، نمدار یا کلپوره.

به حرف دلمون گوش کنیم!

این آخرین نکته و شاید هم مهم‌ترین نکته‌ست! خیلی مهمه که بدونیم چه انتظاری از عسل داریم. می‌خوایم چقدر شیرینی داشته باشه؟ عطرش چقدر باشه؟ یکی از ویژگی های محصولات کشمون اینه که به صورت کاملا شفاف همه این اطلاعات‌ر در اختیار شما قرار میده. هم می‌تونید ارزیابی حسی چشایی عسل‌رو مطالعه کنید و ببینید میزان عطر و شیرینی اون چقدره و هم در مشخصات اصلی عسل، گرما دیده بودن یا نبودن و نوع گیاهی که عسل از اون به دست اومده ذکر شده. خلاصه که خودتون رو بشناسید و از جایی عسل بگیرید که دوستتون داره و به فکر سلامتیتون هست:)

خرید عسل شناسنامه دار کشمون از زنبوردار

1 نظر

  1. avatar

    نی نی

    17 اردیبهشت 1401

    همه عسل ها خوبن من از کشمون عسل خریدم کاملا راضیم

    لوگو کشمون: نوش جانتون

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp