ویژگی هرکدوم از خرماهای کشمون چیه؟

آخرین به روز رسانی 06 تیر 1400 / 0 نظر / 2639 بازدید

 ویژگی هر کدوم از خرماهای موجود در کشمون چیه؟


خرما یکی از اون خوردنی‌هاییه که درسته یک اسم داره اما بسته به این که کدوم نوعش رو انتخاب کرده باشیم، طعم و ظاهرش زمین تا آسمون فرق می‌کنه. راستش‌رو بخواین خیلی ازمون سوال پرسیده میشه که مثلا خرمای به هم چسبیده کدوم خرماست؟ کدوم خرما خشکه و شیرینی هر کدوم از خرماهای کشمون چقدره؟
برای دونستن جواب تمام این سوالات، کافیه انواع اصلی خرما رو بشناسین و کمی هم کنجکاو باشین تا درباره‌ هر کدوم بیشتر بخونین. ما در این مقاله می‌خوایم درباره هر کدوم از خرماهای موجود در کشمون و ویژگی‌شون صحبت کنیم.

خرمای زاهدی کشمون

خرمای زاهدی، یه خرمای خشک و مرغوب ایرانیه، در بعضی مناطق به این خرما، قصب هم میگن. این خرما در جنوب فارس، بوشهر و خوزستان کشت میشه.

خرمای زاهدی کشمون خشکه و کمی سفته. از این نظر یه گزنه مناسب برای کسانیه که می‌خوان همیشه در کیفشون خرما همراه داشته باشن و در عین حال شیره خرما محتویات داخل کیفشون رو کثیف نکنه. اندازه خرمای زاهدی هم بین دو تا دو و نیم سانته.

خرمای خاصه بوشهر کشمون

در هر کدوم از مناطق خرما خیز کشورمون، خرمای خاصه به معنای متفاوتی به کار میره. اما در بوشهر، خرمای خاصه به تنوع این خرما اشاره می‌کنه. در واقع خرمای خاصه در بوشهر بخشی از فرهنگ نخل‌داری این منطقه‌ست. در بوشهر هر نخل‌دار در کنار نخل یا نخل‌هایی که عمده خرمای نخلستانش رو تشکیل میدن، چند نخل متفاوت هم داره که از انواع خرماهای دیگه‌ست. به‌طور مثال در یک نخلستان کبکاب ممکنه چند نخل از خرمای شهابی، علیمحمدی، شکر و سمرون هم باشه. به مجموعه خرمایی که از این نخل‌ها برداشت میشه خرمای خاصه یا سایر گفته میشه. بنابراین خرمای خاصه ترکیبی از خرماهای مختلفه.

خرمای خاصه بوشهر انتخاب خوبی برای کسانیه که می‌خوان خرماهای متنوع‌رو امتحان کنن. در واقع شما با خرید یک خرما، فرصت تجربه انواع مختلفی از خرمارو خواهید داشت.

خرما پیارم کشمون

خرمای پیارم کشمون می تونه یه خرمای خیلی مجلسی باشه. اندازه این خرما نسبتا درشته و پوست نازک و قهوه‌ای رنگی داره که به گوشت این خرما چسبیده. این خرما درصد رطوبت پایینی داره و یه خرمای نیمه خشک به حساب میاد.

خرمی پیارم کشمون هم به خاطر رطوبت پایینش انتخاب خوبیه برای کسانی که می‌خوان همیشه خرما همراه داشته باشن و نمی‌خوان از قند و شکر استفاده کنن.

خرما کبکاب کشمون

خرمای کبکاب کشمون انتخاب مناسبی برای کسانیه که دوست دارن خرما کمی رطوبت داشته باشه. البته این رو هم بگیم که خرمای کبکاب در ابتدای برداشت رطوبت بیشتری داره و هر چقدر از برداشتش بگذره از رطوبتش کم میشه. بسته به اینکه در چه زمانی این خرمارو خریداری کنین، تجربه متفاوتی از رطوبتش خواهید داشت. اما به طور کلی رطوبی این خرما از نیمه خشک تا تره. 

 

 


با خرید خرما و بقیه محصولات از کشمون، کمک می کنید تا یک کشاورز زحمت کش در جایی از کشورمون سود بیشتری ببره و در عین حال محصول سالم و باکیفیت و همراه شناسنامه به دست خودتون میرسه.

ما در کشمون خرما نمی‌خریم که بخوایم اون رو به شما بفروشیم بلکه سراغ کشاورزهای زحمت‌کشی میریم که خرمای با کیفیتی دارن و بعد از تایید تیم کنترل کیفیت، خرما‌ها رو به اسم خود کشاورز در سایت برای فروش می‌ذاریم.

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp