طرز تهیه کیک خرما، کیک بدون شکر

آخرین به روز رسانی 17 خرداد 1399 / 2 نظر / 51520 بازدید

به راحتی کیک خونگی با خرما و گردو درست کنین، تو زمان کم و با سالمترین مواد اولیه، بهترین دسرها رو آموزش ببینین. "کیک خرما" یک دسر خوشمزه‌ای که با خرما درست می‌شه و بخاطر اینکه از شکر تو این کیک استفاده نمی‌شه، نوعی کیک رژیمی بحساب میاد. خرما علاوه بر داشتن طعم شیرین و خوشمزه کلی خواص داره. جایگزین شدن خرما به جای شکر، تو غذا می‌تونه خیلی به حفظ سلامتی کمک بکنه.

کیک خرما رو می‌تونین تو خونه برای بچه‌هاتون درست کنین. این کیک می‌تونه دسری ساده برای گذروندن یک بعدظهر در کنار خانواده یا کیک تولد، برای سورپرایز عزیزانتون باشه. برای درست کردن این کیک، بهتره از یک قالب ساده استفاده کنین تا کیک شما ظاهر زیباتری داشته باشه، مهم نیست از چه خرمایی برای پخت کیک مصرف می‌کنین، تازه اگه خرما ندارین، می‌تونین از شیره خرما، برای پخت کیک خرمایی رژیمی استفاده کنین. 
کیک رژیمی

مواد لازم برای درست کردن کیک با خرما:

  • خرما: 20 عدد (یک لیوان شیره خرما)

  • آرد سفید گندم: 1 لیوان

  • تخم مرغ: 2 عدد

  • وانیل: نوک قاشق چای‌خوری 

  • بیکینگ پودر: 1 قاشق چای‌خوری

  • پودر کاکائو: نصف قاشق چای‌خوری

  • آب جوش: 1 لیوان (می‌تونین از یک لیوان شیر داغ هم استفاده کنین)

  • کره:100 گرم (حدود 4 قاشق غذاخوری روغن مایع)

  • مغز گردو خرد شده : 100 گرم
    مواد لازم برای کیک خرما

چطور کیک خرمایی درست کنیم؟

  1. بهتره که اول خرماها رو با یک دستمال نمدار تمیز، پاک کنین. بعد هسته اون‌ها رو جدا کرده و گوشت خرما رو به همراه یک لیوان آب جوش، داخل ظرفی بریزین و با چنگال مخلوط کنین تا به شکل پوره دربیان. (برای راحتی کارتون از هم زن و یا مخلوط کن استفاده کنین) بعد مواد رو بذارین کنار تا به دمای محیط برسه و خنک بشه.
    خرما پوره شده برای کیک خرما
    مایع خرما

  2. تو ظرف دیگه‌ای تخم مرغ، کره آب شده و وانیل رو با دور تند هم زن، هم‌بزنین تا حسابی پف بکنه و مایع کرم رنگ بشه.
    درست کردن کیک اسفنجی خرمایی

  3. بعد پوره خرما رو به مواد اضافه کنین و مخلوط کنین. وقتی که کاملا ترکیب شد؛ آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو رو کم کم به مواد اضافه کنین و با لیسک آروم به صورت دورانی و در یک جهت مواد رو مخلوط کنین. (بهتر که تو این مرحله آرد رو به وسیله‌ی الک و بصورت آروم به مواد اضافه کنین و با قاشق هم‌بزنین تا مواد گوله گوله نشه).
    ترکیب آرد به مواد کیک

  4. وقتی که مواد یکدست شد، مغز گردو خرد شده رو اضافه کنین و هم بزنین، بعد مواد رو تو قالبی که از قبل چرب کردین بریزین.
    گردو در کیک خرما

    مایع کیک

  5. فر رو روی دمای 180 درجه تنظیم کنین و حدود 35 دقیقه زمان بدین تا کیک بپزه. (فر رو بهتره از قبل روشن کنین، تا وقتی که می‌خواین مواد رو داخلش بذارین گرم شده باشه.)
    ریختن مایع خرما داخل قالب

  6. وقتی کیک پخت، بذارین کمی سرد بشه و از قالب دربیارین.

نوش جان...
کیک خرما

چطور بفهمیم کیک پخته یا نه؟

بعد 35 دقیقه با یک خلال دندون تست کنین، خلال دندون رو داخل کیک بزنین و بعد بیرون بیارین، اگه چیزی نچسبید کیک حاضره، ولی اگه چسبید زمان بیشتری داخل فر بذارین.

تزئین کیک خرما رو چیکار کنیم؟

می‌تونین روی کیک رو با پودر نارگیل و پودر پسته تزیین کنین.

اگه این کیک خوشمزه رو درست کردین عکساشو برای ما بفرستین، تا عکس کیک رو به اسم خودتون تو اینستاگرام کشمون به نمایش بذاریم.

2 نظر

  1. avatar

    22 اسفند 1399

    عالی

    لوگو کشمون: نوش جان

  2. avatar

    شهره

    04 فروردین 1401

    عالی بود و سالم

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp