طرز تهیه زرشک پلو با مرغ طلایی

آخرین به روز رسانی 13 اردیبهشت 1401 / 0 نظر / 18995 بازدید

پخت زرشک پلو با مرغ، همراه با نکات طلایی و زعفرانی رو یاد بگیرین و با ایده‌های جالب تزیینی که براتون نوشتیم، حسابی به سفرتون زرق و برق بدین.
زرشک پلو با مرغ، هم آسونه هم مجلسی، اگه تا به حال آشپزی نکرده باشین، شاید به خودتون بگین که مگه می‌شه درست کردن این غذا سخت نباشه! برای اثبات حرفم کافیه دست به کار بشین و همگام با ما پیش برین، اونوقت می‌بینین که چقدر راحت می‌تونین یک غذای خوشمزه رو برای خودتون و عزیزانتون درست بکنین.

درست کردن مرغ طلایی با زعفران اصل یک چیز دیگه است، برای خرید زعفران اصل به سایت کشمون مراجعه کنین.

مواد لازم برای زرشک پلو زعفرانی:

مواد لازم برای تهیه زرشک پلو برای 3 نفر

  • زرشک: به مقدار دلخواه
  • مرغ: ۳ تکه ران کامل
  • پیاز: ۲ عدد
  • نمک فلفل زردچوبه: به مقدار لازم
  • سیر: ۴ حبه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپ خوری
  • زعفران دم کرده: نصف استکان
  • برنج: ۳ پیمانه
  • روغن: ۵ قاشق غذاخوری

مراحل پخت زرشک پلو با مرغ مجلسی:

  1. زعفران سابیده شده رو دم کنین و کنار بذارین.
  2. آب رو داخل یک قابلمه مناسب ریخته و بذارین روی حرارت و اجازه بدین که به جوش بیاد. بعد به مقدار دلخواه نمک به برنجتون اضافه کنین. حالا برنجی رو که از قبل شستین و پاک کردین رو داخل آب و نمک در حال قل زدن اضافه کنین و آروم هم بزنین. اجازه بدین برنج‌ها چند تا قل بزنن و بعد برنج رو تست کنین، اگه به میزان لازم نرم شده بود (زمانی که زیر دندون بذارین سفتی کمی داشته باشه، به اصطلاح کمی زنده باشه) برنج رو آب کش کنین.
    درست کردن زرشک پلو
  3. داخل قابلمه‌ای کمی روغن بریزین و ته دیگ دلخواه رو کف قابلمه بندازین و بعد برنج رو آروم داخل قابلمه بریزین. در قابلمه رو ببندین و اجازه بدین که داخل قابله بخار ایجاد بشه، بعد درب قابلمه رو باز کنین و با ته یه قاشق چند تا حفره بین برنج ایجاد کنین و نصف لیوان آب رو با یک قاشق روغن مخلوط کرده و روی برنج پخش کنین و بعد دم کنی رو روی قابلمه بذارین و حرارت رو ملایم کنین و اجازه بدین برنج دم بکشه.
  4. وقتی برنج دم کشید، کمی از اون رو داخل زعفران دم شده بریزین تا رنگ بگیره، که از برنج زعفرانیتون برای تزیین استفاده کنین.
  5. تو قابلمه‌ای دیگه سیر و پیاز رنده شده و کمی روغن و نمک ادویه روی حرارت ملایم حدود 10 دقیقه تفت بدین،
    درست کردن مرغ مجلسی
    بعد زعفران دم کرده رو به همراه مرغ و آب بهش اضافه کنین تا مرغ بپزه، حدود چهل دقیقه دیگه ربع رو به مواد اضافه کنین، حدود 20 دقیقه دیگه مرغ شما آمادس. می‌تونین قبل اینکه رب رو اضافه کنین منتظر بمونین تا مرغ بپزه و بعد اون رو از تو قابلمه بیرون بیارین و سرخ کنین و در ادامه به آب مرغ، رب بزنین و سس خوشمزتون رو درست کنین.
    درست کردن مرغ برای زرشک پلو
  6. حالا نوبت تفت دادن زرشک می‌رسه، زرشک‌ها رو بشورین و با کمی روغن و شکر حدود 30 ثانیه رو شعله ملایم تفت بدین. از زرشک‌ها تونم مثل برنج زعفرانی می‌تونین برای تزیین استفاده کنین.

تزیین زرشک پلو با مرغ
تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی رو چطور انجام بدیم؟


علاوه بر برنج زعفرانی و زرشک های تفت داده شده، می‌تونین هویج  رو رنده کنین و کمی تفت بدین و کنار برنجتون بذارین یا کمی فلفل دلمه‌ای خرد کنین کنار برنجتون باشه، از خلال مغزهای مختلف مثل خلال پسته تفت داده شده هم برای تزیین برنج می‌شه استفاده کرد. حتی می‌تونین سیب زمینی خلالی سرخ شده رو کنار مرغ بذارین.

زرشک پلو و مرغ زعفرانی رو با کشمون امتحان کنین!

زعفران کشمون
عطر خوب زعفران و طعم دلچسب زرشک تو این غذا فوق العادس، بیاین با انتخاب‌های آگاهانه و مصرف مواد اولیه مرغوب و با کیفیت مراقب سلامتیمون باشیم و خوردن یک غذای خوشمزه رو تبدیل به نوستالژی کنیم.
ما کشمونیا قراره به ساختن یک نوستالژی خوش عطر به شما کمک کنیم. زعفران و زرشک کشمون، اصل هستن و می‌تونین اون‌ها رو مستقیم از خود کشاورز بخرین، برای دیدن درجه کیفیت محصولات و قدرت رنگ‌دهی زعفران سری به صفحه خرید ما بزنین.

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp