چرا گل زعفران با ارزشه؟ همه چیز درباره طلای سرخ ایرانی

آخرین به روز رسانی 30 فروردین 1401 / 0 نظر / 978 بازدید

در مورد گل زعفران چی می‌دونین؟ گل زعفران کدوم قسمت زعفرانه؟ علت با ارزش بودن گل زعفران بنظرتون چی می‌تونه باشه؟ با ما همراه باشین تا اطلاعات کامل و جامعی از این گل با ارزش وخواص بینظیرش رو یاد بگیرین.
 

برای خرید زعفران اصل کشاورز با برگه‌ی آزمایش، از سایت کشمون کلیک کنین.

زعفران چگونه تهیه می‌شود؟

زعفران یا همون طلای سرخی که هممون می‌شناسیم، از کلاله‌های گل Crocus sativus تهیه میشه و سال‌های زیادی هست که تو داروها، عطرها، غذاها و نوشیدنی‌ها ازش استفاده می‌کنن. زعفران برخلاف ادویه‌های دیگه براساس کیفیت، نوع برداشت، آب وهوا و جداسازی کلاله‌هاش از گل به مدل‌های مختلفی تقسیم میشه و قیمت‌های متفاوتی داره. این ادویه از سه تا کلاله تو گل‌ زعفران تهیه می‌شه که با گلبرگ‌های بنفش رنگ احاطه شده.

گل زعفران کجای زعفرانه

محققان چینی متوجه شدن گلبرگ‌های زعفران که اغلب دور ریخته میشن خواص و کاربردهای زیادی دارن. گل زعفران نه فقط در حوزه سلامت بلکه در حوزه صنعت هم کاربردهای زیادی داره که در ادامه مقاله قراره بهش بپردازیم.

فواید گل زعفران در حوزه سلامت

درمان افسردگی

طبق تحقیقاتی که محققان چینی درمورد گل زعفران انجام دادن، گلبرگ‌های زعفران ترکیبات مشابهی با داروهای ضدافسردگی داره. این ترکیبات شامل مولکول‌هایی مثل فلانوئید وآنتوسیانین هستن که موجب میشن شخص درد و کمتر حس کنه و حال شاد و پرنشاط تری داشته باشه.

درمان درد و التهاب

یکی‌دیگه از خواص پرکاربرد گل زعفران خاضیت ضدالتهابی اون هست. مولکول سافرانالی که در ترکیبات زعفران هست حس درد رو کاهش می‌ده و از التهاب جلوگیری می‌کنه، اما تاثیری روی التهاب‌های حاد نداره.

 پیشگیری ودرمان سرطان

هرساله سرطان موجب مرگ و میر افراد زیادی تو جهان می‌شه. آنتوسیانین موجود در گل زعفران که باعث ایجاد رنگ‌های بنفش، قرمز و آبی شده، یک ترکیب آنتی اکسیدانی هست که به پیشگیری و مبارزه با این بیماری کمک می‌کنه.
فواید گل زعفران برای سلامتی

کاهش درد قائدگی

شما هم جزو افرادی هستین که دوران قائدگی پر از دردی رو میگذرونن؟ اگر پاسختون به این سوال مثبت هست، خبرای خوبی برای شما داریم. دلیل اینکه ما هرماه پریود میشیم، کمبود سروتونین در بدنه. زعفران با بالا بردن سطح سروتین به کاهش درد عضلانی و علائم دیگه مثل اضطراب، عصبانیت، پرخوری و سردرد کمک میکنه.

درمان بیماری فشارخون

بالا یا پایین رفتن فشار خون در بیمار می‌تونه ناشی از تاثیر بیماری‌های مغزی، قلبی، کم خونی...باشه. گل زعفران با داشتن ترکیباتی مثل سافرانال و کروسین به تنظیم فشار خون کمک می‌کنه و از سکته‌های مغزی و قلبی پیشگیری میکنه.

بهبود بیماری‌های قلبی

براساس تحقیقاتی که روی بیماران قلبی انجام شده، نتایج کلسترول خون بالای این بیماران و نشون میده. زعفران با خاصیت آنتی اکسیدانی که داره موجب کاهش کلسترول خون میشه و گل زعفران با خاضیت آنتی‌رادیکالی خودش به سلامت قلب و بهبود جریان خون کمک می‌کنه.

درمان اکنه‌های پوستی

پوست انسان، امروزه به دلیل سبک زندگی ناسالمش بیشتر از قبل در معرض آلودگیه و در نتیجه بیشتراز قبل دچار آکنه و عارضه‌های پوستی میشه. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، گل زعفران به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد میشه و به سلامت پوست کمک می‌کنه.

درمان سنگ مثانه

نوشیدن دمنوش‌ گل‌زعفران باعث خرد شدن سنگ مثانه و دفع راحت‌تراون میشه. اکثر پزشکان به بیماران خود برای دفع سنگ کلیه توصیه میکنن، روزانه یک فنجان دمنوش زعفران بنوشن.

کاربرد گل زعفران در صنعت: زعفران ماده تشکیل دهنده بسیاری از محصولات بهداشتی

اخیرا شرکت‌‌های آرایشی و بهداشتی پی به خواص ارزشمند گل زعفران برای پوست بردن و از این گل برای ماده‌اولیه بیشتر محصولات مراقبتی و بهداشتی خود استفاده میکنن.

زعفران کیمیای سرخ سلامتی...

زعفران، طلای سرخ، ماده گران بهایی است که خواص درمانی و کاربردهای صنعتی زیادی داره. ما در این مقاله سعی کردیم بیشتر به تاثیر گل زعفران در بهبود سلامت بپردازیم و البته کاربردهای صنعتی اون رو هم بیان کنیم. قیمت گل زعفران با اینکه نسبت به ادویه‌های دیگه بیشتره اما در مقایسه با داروهای شیمیایی عوارض کمتری برای بدن داره و در بسیاری از موارد استفاده از اون باعث پیشگیری از خیلی از بیماری‌ها میشه. حالا وقتشه شما در مورد خواص گل زعفران به کشمون بگین. نظرات خودتون رو برای ما ارسال کنین تا تو مطالب بعدی با مخاطب‌های کشمونی به اشتراک بزاریم.

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp