مصرف عسل برای لاغری و کاهش وزن، دروغ یا واقعیت؟

آخرین به روز رسانی 19 اردیبهشت 1401 / 2 نظر / 22476 بازدید

اگه دوست دارین وزن کم کنین و یا دنبال رژیم غذایی سالم هستین، حتما با تاثیرات شگفت انگیز عسل برای لاغری آشنا بشین. عوامل زیادی تو لاغر شدن و کاهش وزن موثرن، از ورزش کردن تا گرفتن رژیم‌های سخت، می‌تونه به شما تو کم کردن وزنتون کمک بکنه، ولی رژیم غذایی سالم و مقوی هم تو این زمینه کم تاثیر نیست.

خیلی وقت‌ها جایگزین کردن عسل به جای شکر، به کسایی که دنبال رژیم‌های لاغری هستن پیشنهاد شده. خیلی افراد این سؤال براشون پیش میاد که عسل مگه نوعی قند نیست!؟ کالری که تو عسل وجود داره باعث چاقی نمی‌شه؟

عسل دارای مقداری شکره، ولی در قند یا شکر، خیلی مواد مفید دیگه مثل ویتامین‌ها و مواد معدنی هم داره که برای بدنمون مفید هستن. اما شکر تصفیه شده‌ای که از بیرون می‌خریم منبع کالریه و فایده‌ای برای بدن ما نداره. 
خرید عسل طبیعی

عسل جایگزین شکر

عسل چطور باعث کاهش وزن می‌شه:

همونطور که می‌دونین و اگه ندونین، الان می‌خونین و می‌دونین، بدن ما برای هضم قند از ویتامین‌ها و مواد معدنی که تو بدن بصورت ذخیره وجود داره، استفاده می‌کنه. که این مواد معدنی خیلی برای بدن ما مهم و ضروری هستن و به حل چربی‌ها و کلسترول بدن کمک می‌کنن.

پس وقتی که زیاد قند یا شکر می‌خورین به دو علت در معرض چاقی یا افزایش وزن قرار می‌گیرین:

1 کالری زیاد موجود تو شکر

2 ایجاد کمبود ویتامین و مواد معدنی بدن

ولی با خوردن عسل این مشکل به وجود نمیاد، چون عسل منبع خوبی از مواد مغذی و ویتامینه که درصورت کاهش این مواد معدنی، اون رو جبران می‌کنه و مانع افزایش وزن می‌شه.

عسل حاوی مواد معدنی مثل آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر، روی و کلسیمه. عسل همچنین ویتامین‌هایی داره که شامل فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین C و ویتامین B6هست، همینطور مقادیر کمی سلنیم، پروتئین، فیبر و اسیدهای آمینه رو داره.

مژده به افرادی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستن، عسل نه تنها باعث افزایش وزن نمی‌شه، بلکه مصرف اون باعث کم شدن، خطرهای قلبی عروقی تو بدن شما می‌شه. (منبع)

یک تحقیق که تو اون عسل رو با قند مقایسه کردن، نشون داد که مصرف عسل ممکنه تو کاهش سطح کلسترول کمک بکنه، همچنین باعث پایین اومدن قند خون بشه. (منبع)

با خوردن عسل و آب گرم لاغر بشین:

عسل می‌تونه به سوزونده شدن چربی‌های ذخیره شده‌ی بدن، تو فعالیت‌های روزانه کمک بکنه، که این موضوع باعث می‌شه به مرور زمان روند کاهش تدریجی وزنتون رو ببینین.

عسل باعث افزایش مثبت سطح HDL یا کلسترول خوب تو بدن می‌شه و همچنین فشار روانی و عروقی رو با ایجاد روال منظم تو فعالیت بدنی کاهش می‌ده، و با این حساب شما زندگی سالمتری رو می‌تونین داشته باشین. (منبع)

حداقل شما با شنیدن این خبر، بعد خوردن یک صبحانه‌ی پر از لقمه‌های عسلی، دیگه نگران خطر حمله قلبی یا سکته مغزی نیستین.

نوشیدن عسل (حدود یک قاشق چایخوری یعنی 5 گرم در روز)، که تو 150 میلی لیتر آب ولرم مخلوط شده می‌تونه به کاهش وزن و آرامش روانی شما کمک بکنه. (منبع)

عسل و آبلیمو، اکسیر لاغری:

عسل مغذی و پر از آنتی اکسیدانه. ترکیب آبلیمو و عسل می‌تونه تو لاغری کمک بکنه. ترکیب آبلیمو، آب و عسل یک فرمول جادویی برای افرادیه که دنبال کاهش وزن و لاغری هستن.

عسل سرشار از 26 اسید آمینه و تعدادی ویتامین و مواد معدنی با ارزشه که در بالا هم گفته شد و برای متابولیسم بدن مفیده.

با تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) بدن، غذا هضم می‌شه، جذب بدن شده و بعد چربی به انرژی کاربردی یا قابل استفاده، تبدیل می‌شه و این موضوع باعث لاغری شما می‌شه.

بنابراین، تو سلامتی و طی کردن این روند، آبلیمو تاثیر زیادی داره. آبلیمو موجود تو این ترکیب، با ویتامین C (اسید اسکوربیک) به فعالیت کبد کمک زیادی می‌کنه و تو سوخت و ساز چربی سرعت بیشتری ایجاد می‌شه. (منبع)

همچنین، آب لیمو باعث افزایش عملکرد گلوتاتیون شده، که یک آنتی اکسیدان مهم برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد تو بدن ماست و ایمنی بدن رو زیاد می‌کنه. تاثیر لاغری آب‌لیمو در کنار عسل خیلی بیشتر می‌شه.

دارچین و عسل برای لاغری-نوشیدن دارچین و عسل

دارچین و عسل برای لاغری:

عسل و دارچین یکی دیگه از دستورهای پرطرفداره که تو این ترکیب مقداری دارچین با آب گرم و عسل مخلوط می‌شه. مطالعات نشون می‌ده که استفاده از دارچین برای کاهش وزن مفیده. (منبع)

همچنین مصرف دارچین بر تنظیم قند خون و متابولیسم گلوکز تأثیر زیادی داره. مقدار قند خون بالا، باعث افزایش ذخیره چربی تو بدن می‌شه، بنابراین دارچین تو کاهش وزن و لاغری، تأثیر مثبتی داره. البته هنوز به اثبات نرسیده که این ترکیب چطور به کاهش وزن کمک می‌کنه. (منبع)

خیلی مهمه بدونیم که، لاغری یک انتخابه نه یک ضرورت. ضرورت اینکه ما به خودمون و بدنمون احترام بذاریم و خودمون و بدنمون رو دوست داشته باشیم. اگه کسی لاغری رو به دلایل شخصی خودش انتخاب کرد یا دوست داشت از مواد غذایی سالم تری استفاده بکنه، عسل می‌تونه اثراتی که در بالا ذکر شده رو داشته باشه.

برای خرید عسل طبیعی  از زنبودار به سایت کشمون سری بزنین.
 

2 نظر

  1. avatar

    نصرت

    17 اردیبهشت 1401

    من خودم فقط عسل میخورم تو یک سال بدون ورزش 10 کیلو کم کردم

  2. avatar

    م الف

    17 اردیبهشت 1401

    بعد از سی سال حتما باید از عسل و خرما استفاده کرد والا دیابت میگیذرین

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp