تور برداشت زعفران در سال 97

آخرین به روز رسانی 24 مهر 1397 / 6 نظر / 14823 بازدید

نمی دونم شمایی که الان دارین این مطلب رو می خونین، با کِشمون آشنا هستین یا نه. کشمون یک بستر آنلاینه که کشاورزهای زعفران کار قائنات (خراسان جنوبی) داخل این وبسایت یک پروفایل و صفحه شخصی دارن و می تونین داستان زندگی هر کشاورز رو بخونین و با جزئیات زندگی شخصی و همچنین مراحل مختلف کشاورزی اون آشنا بشین، کشاورز منتخب خودتون رو انتخاب کنین و به صورت مستقیم ازش زعفرون بخرین.

 

خرید زعفران

 

عدم اعتماد به کشمون!

تعدادی از کسایی که با کشمون آشنا می شن، براشون سوال ایجاد می شه که چجوری می تونن به ما اعتماد کنن؟ از کجا مطمئن بشن زعفرونی که از ما می خرن، همون زعفرون کشاورزه؟ خب توی این دنیای پر از بی اعتمادی، ما تا حدودی به این عزیزان حق می دیم که این سوالا براشون ایجاد بشه.

یکی از اساسی ترین و مهمترین ارزش های کاری برای کشمون اینه که با شفافیت و صداقت کامل با کشاورز و با مصرف کننده برخورد کنه. بنابراین علاوه بر مستنداتی که از روش قیمت گذاری، داستان زندگی کشاورز، ویدئو از کشاورزها و انعکاس صحبت هاشون موجوده، ما تصمیم گرفتیم هرساله تور برداشت زعفران و دیدار با کشاورز برگزار کنیم.

 

تور برداشت زعفران

 

تور برداشت زعفران و دیدار با کشاورزها

کشمون توی سال 96 یک تور 3 روزه‌ی سفر به قائن و دیدار با کشاورز و برداشت زعفرون برگزار کرد. توی این یک سال خیلی از کسایی که تازه با کشمون آشنا شدن، مشتاق بودن که فصل برداشت زعفران برسه و بتونن از نزدیک شاهد مراحل برداشت و خشک کردن گل های زعفرون توسط کشاورزها باشن.

به همین علت تصمیم گرفتیم تا توی آبان 97 هم یک تور برداشت زعفران و سفر به روستاهای قائنات برگزار کنیم. این سفر با همکاری بنیاد توسعه فرهنگی سپهر برگزار می‌شه. بنیاد فرهنگی سپهر یک سازمان کاملا مردمیه که داره روی توانمندسازی و توان‌افزایی جوامع محلی و روستاهای قائنات کار می‌کنه. از اونجایی که خیلی از روستاهایی که کشمون توشون کار می‌کنه با این بنیاد مشترکه، این تور در قالب یک همکاری مشترک برگزار می‌شه.

 

اطلاعات مربوط به تور برداشت زعفران

  • محل برگزاری: استان خراسان جنوبی، شهر قائن، روستاهای تجن و باراز و کُرُه.
  • تاریخ حرکت: ساعت 17 روز دوشنبه 7 آبان 97 از ترمینال جنوب تهران
  • تاریخ برگشت: ساعت 17 روز پنجشنبه 10 آبان 97 از ترمینال قائن
  • درجه سختی سفر: متوسط
  • ظرفیت: محدود
  • هزینه سفر: 540 هزار تومان (با احتساب رفت و برگشت از تهران)
  • روش ثبت‌نام: تماس با شماره تلفن 09157409204 (تماس همه روزه از ساعت  11 تا 13 و همچنین 19 تا 21)
  • آخرین مهلت ثبت‌نام: 3 آبان 97
  • لوازم ضروری: کارت شناسایی، داروهای شخصی، لباس گرم، کفش راحتی، کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی.
  • برنامه های تور: حضور سر مزرعه زعفران و برداشت زعفران، پَر کردن گل های زعفرون با کشاورز، اقامت توی خونه های روستایی،  خوردن غذاهای محلی، بازدید از روستاهای تجن و باراز و کُرُه، موسیقی محلی زنده (دوتار نوازی) و ...

 

تور برداشت زعفران

 

قرعه‌کشی 3 بلیت رایگان برای تور برداشت زعفران در سال 97

برای ما کشمونیا، شما همراهایی هستین که با حضور شما کشمون جون می‌گیره و به مسیرش ادامه می‌ده. برای تور زعفران تصمیم گرفتیم یک قرعه‌کشی طراحی کنیم تا شانسشون رو امتحان کنین و 3 نفر از وسط شما عزیزان، برنده بلیت رایگان تور و سفر به قائن بشه.

مراحل شرکت توی قرعه‌کشی:

  1. از 22 مهر تا 30 مهر زعفرون بخرین.
  2. به ازای هر 100 هزار تومن خرید از کشمون یک امتیاز بگیرین.
  3. اسم و شماره تماسی که باهاش خریدتون رو توی وبسایت کشمون ثبت کردین، توی اینستاگرام کشمون برامون دایرکت کنین.
  4. یکم آبان اینستاگرام کشمون رو چک کنین و شاهد پخش زنده‌ی قرعه‌کشی باشین و بلیتتون رو بگیرین.

قوانین قرعه‌کشی:

  • هر صد هزار تومن خرید یک امتیاز محسوب می‌شه. یعنی اگر 200 هزار تومن خرید کنین 2 امتیاز می‌گیرین و اسمتون 2 بار توی لیست قرعه‌کشی وارد می‌شه.
  • حتما حتما اسم و شماره تماسی که باهاش از کشمون خرید می‌کنین رو برامون دایرکت کنین. در غیر اینصورت توی قرعه‌کشی شرکت داده نمی‌شین.

نتیجه قرعه‌کشی:

این قرعه‌کشی طبق زمانبندی اعلام شده برگزار شد و 3 برنده‌ی نهایی مشخص شدن:

  1. آقای غلامرضا یوسفی
  2. آقای شایان حسینی
  3. آقای محمدرضا شهسواری

 

خرید زعفران

 

نظر برخی مهمان‌های تور برداشت زعفران در سال 95

توی فصل برداشت زعفران سال 1395، ما اولین مهمونای خودمون رو به تعداد محدود توی قائن داشتیم. نظرات دو نفر از مهمونای خارجی زبان رو برای شما میاریم تا ایده ای کلی از فضا و نحوه برگزاری این سفر داشته باشین.

 

تور برداشت زعفران

راکس، شهروند ایرانی فرانسوی

I travelled to Qaen from 28th to 29th October 2016 at the harvesting season. I came to write a photo article about Keshmoon and the work of saffron smallholder farmers of Qaen working biologically, but I left with much more. 
I lived two extraordinary days with Mo’s family, who opened their doors, their heart and who offered us their trust.
At sunrise, we participated with them in saffron harvest, in a climate of peace and harmony I never experienced.
I left with beautiful pictures but above all with friends, a new family...
Rox Khorasani

 

تور برداشت زعفران

بتی، شهروند فرانسوی

Unique and very interesting experience in the land of saffron.  
First, meeting people of a very great kindness: the welcome of Mo's family really warms our hearts.
We discovered a new world, made of work and simplicity, within a beautiful nature. All generations are are united in the effort to harvest this red gold ! What a hard work to produce this spice with perfume like no other in the world ! Unique experience for me that left me the will to better know this region and the people who live there.

 

نویسنده: معین قوی | تحریریه کشمون

6 نظر

  1. avatar

    قاسم

    24 مهر 1397

    درود قاسمم اهل قاین، سپاس و تشکر دارم از تمام کسایی که زحمت میکشند ، دلال ها و واسطه ها را از میان بردارند و زعفرون مرغوب و اصل را برا مشتری ارسال می کنن، به امید موفقیت از اینکه واقعیات را به ایران و جهان منعکس میکنید به سهم خودم ممنون

    لوگو کشمون: ممنون ازت قاسم عزیز.

  2. avatar

    میترا سلیمانی

    25 مهر 1397

    از مشهد تور ندارین ؟

    لوگو کشمون: اگر شما از مشهد یا هرکسی از هرکجای ایران بخواد توی تور شرکت کنه و حضور داشته باشه، می تونه تشریف بیاره. هزینه رفت و برگشت از تهران از هزینه کل تور کم می شه.

  3. avatar

    علی مسعودنیا

    27 مهر 1397

    با درود فراوان به دست اندرکاران خلاق کشمون در جلسه همفکر کرج زمستان 96 با بنیان گذار گرانقدر آشنا شدم واخیرا خرید آن آنلاین را با بسته بندی قابل تحسین تجربه کردم بزرگوار وپایدار باشید

    لوگو کشمون: خیلی خوشحالیم که با ما همراه شدین. :-) شاد باشید همیشه.

  4. avatar

    12 دی 1397

    سلام فرزندان زحمتکش ایران زمبن، انشاءالله که همیشه سربلند وموفق باشید.بنده چگونه میتونم برای سفارش اقدام کنم.متشکرم

    لوگو کشمون: سلام به آدرس سایتمون www.keshmoon.com مراجعه کنید، خرید زعفران رو انتخاب کنید و یا در بخش کشاورزها کشاورزهای کشمون رو ببینید و از کشاورز محبوب خودتون زعفران سفارش بدهید.

  5. avatar

    مهدی علی نژاد

    02 خرداد 1398

    سلام وخسته نباشید به تمامی اهل کشمون ترکیه مشتری زعفرون زیاد دارم زعفران درجه یک میخوام برای صادرات در صورت همکاری تماس یا پیام بز آرید 09145452077

    لوگو کشمون: با شما تماس گرفته شد اما در دسترس نبودین در صورت تمایل با ما در ارتباط باشین

  6. avatar

    مهدی علی نژاد

    02 خرداد 1398

    سلام وخسته نباشید به تمامی اهل کشمون ترکیه مشتری زعفرون زیاد دارم زعفران درجه یک میخوام برای صادرات در صورت همکاری تماس یا پیام بز آرید 09145452077

    لوگو کشمون: سلام ودرود - جناب علی نژاد ما برای تامین زعفران هیچ مشکلی نداریم و به کشورهای زیادی هم صادرات انجام میدیم در صورت تمایل با ما تماس بگیرید

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp