روش پخت شیرینی زعفرانی

آخرین به روز رسانی 20 اسفند 1397 / 0 نظر / 11713 بازدید

با نزدیک شدن به عید نوروز تو ایران خیلی از خانم ها کنار خونه تکونی دنبال اطلاع از روش های پخت شیرینی های خوشمزه برای عید هستن، می‌تونیم بگیم یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدار ترین شیرینی ها، شیرینی زعفرانیه که تو این مقاله ما سعی داریم به روش پخت شیرینی زعفرانی مخصوص ایام عید نوروز یا سفره هفت سین بپردازیم. البته دقت کنین از این شیرینی تو مناسبت‌های دیگه هم می‌تونین استفاده کنین.
 

برای خرید زعفران اصل قائنات به سایت کشمون مراجعه کنین.

تهیه شیرینی زعفرانی خوشمزه

طعم و عطر لذیذ بسیاری از شیرینی ها جوریه که تو هر وقت سال ممکنه هوس خوردن اون به سرتون بزنه، که طبیعتاً شیرینی های خونگی جزو اون دسته هستن. شیرینی های خونگی بسیار پرطرفداره، هرچند گاهی دردسر درست کردن اون زیاده ولی طعم بی نظیری که دارن به این دردسرها می ارزه. اما توجه داشته باشین شیرینی زعفرانی یکی از شیرینی هاییه  که علاوه بر طعم فوق العاده ای که داره بسیار آسون درست می‌شه و مطمئنا با یک بار درست کردنش جزو انتخاب های همیشگی شما قرار می گیره. البته یادتون باشه که این آسون بودن روش پخت شیرینی زعفرانی به این معنا نیست که نیاز به دونستن طرز تهیه اون نیست بلکه می‌تونین با مطالعه روش پخت این شیرینی آسون تر اون رو تهیه کنین در حالی که طعم بسیار بهتری دارد. دقت کنین به طور حتم با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از خانم ها تو تکاپوی تهیه شیرینی برای سفره هفت سین شون هستنن که ما تو اینجا به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده شیرینی زعفرانی رو امتحان کنین و از طعم بی نظیر اون لذت ببرین.

مواد لازم برای پخت شیرینی زعفرانی عید

قبل از اینکه در مورد روش پخت شیرینی زعفرانی با هم دیگه صحبت کنیم بهتره که اول مواد لازم برای پخت این شیرینی رو فراهم کنین، تا سراغ تهیه این شیرینی بریم. یکی از ادویه های بسیار خوش طعم و مفید که تو کشور ما از اون استفاده زیادی می‌شه زعفرانه حالا اگر تو پخت شیرینی های خونگی هم از این ادویه استفاده بشه به طور حتم می‌شه هم از خواص این ادویه استفاده کرد و هم از طعم بی نظیر اون لذت برد. مواد لازم برای شیرینی زعفرانی شامل موارد زیر می شه:

  • کره نصف پیمانه
  • پودر قند سه چهارم پیمانه
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • تخم مرغ یک عدد
  • زعفران سابیده شده و حل شده توی آب نصف قاشق سوپخوری
  • آرد دو پیمانه
  • بکینگ پودر یک قاشق چایخوری
  •  مارمالاد به مقدار لازم

روش دم کردن زعفران برای تهیه شیرینی عید

همونطور که گفته شد برای تهیه شیرینی زعفرانی لازمه که موارد مورد نیاز و مواد لازم رو تهیه کنین. زعفران دم کرده از جمله مهم ترین موارد تو تهیه و پخت این شیرینیه چون همونطور که از اسمش معلومه طعم و رنگ این شیرینی از ادویه زعفران گرفته می‌شه. حالا دقت داشته باشین که برای پخت شیرینی زعفرانی، لازمه که زعفران سابیده شده رو دم کنین و بعد به مواد اضافه کنین. برای دم کردن درست زعفران، لازمه که زعفران سابیده شده رو داخل یک قوری کوچک ریخته و مقداری آب جوش روی اون بریزین در حدی که کاملا روی زعفران رو بگیره و حتی کمی آب بالاتر از زعفران بیاد، حالا می تونین قوری رو روی حرارت بسیار ملایم سماور گذاشته و چند دقیقه ای اجازه بدین که قشنگ زعفران رنگ بده و بعد به آسونی از این زعفران دم کرده تو تهیه شیرینی زعفرانی برای عید استفاده کنین.

روش پخت شیرینی زعفرانی عید

بعد از اینکه مواد لازم  برای تهیه شیرینی زعفرانی رو تهیه کردین باید به دنبال روش پخت شیرینی زعفرانی باشین.  اینجا لازمه که تو مرحله ی اول کره رو با پودر قند و وانیل تو یک ظرف بریزین و با همزن برقی بهم بزنین تا موادتون کاملا لطیف و یک دست بشه. بعد از اون یک عدد تخم مرغ رو به مواد اضافه کرده و مجددا مواد رو هم می‌زنیم تا مایع کاملاً یکدست بشه. حالا تو این مرحله باید زعفران رو که از قبل دم کردیم رو به خمیر اضافه کنیم و کمی هم بزنیم تا زعفران آب کرده کاملا به خورد خمیر بره. تو مرحله بعد آرد و بکینگ پودرو که قبلا تو ظرفی جداگانه الک کردین رو کم کم به مواد اضافه می‌کنین و مواد رو با یک قاشق یا لیسک هم می‌زنین تا زمانی که مواد کاملاً یکدست و لطیف بشه. تو این مرحله دقت داشته باشین که به هیچ عنوان خمیر نباید به دست بچسبه که در صورت چسبیدن خمیر به دست لازمه یک مقدار دیگه آرد به مواد اضافه کنین و تا زمانی که خمیر به دست نچسبه این کار رو ادامه بدین.  اینجا از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک بر می‌دارین و به صورت گرد فرم می‌دین و بالای اون رو با انگشت گود میکنین و با یک فاصله مناسب درون سینی فر قرار می دین. دقت کنین که به دلیل اینکه شیرینی ها تو حین پخت پف می‌کنه نباید اونا رو کنار هم بذاریم چون ممکنه به هم بچسبه. لازمه که شیرینی به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه تو طبقه وسط فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد قرار بگیره تا کاملا مغز پخت بشه. بعد اینکه شیرینی پخته و کاملا سرد شد می‌تونین بنا به سلیقه خودتون از مارمالاد با طعم های مختلف برای تزیین و خوشمزه تر شدن آن استفاده کنین.

نکات مهم تو روش پخت شیرینی زعفرانی عید

برای تهیه هر چه بهتر و سریع تر شیرینی زعفرانی لازم نکاتی مدرک نظر باشه. مثلا اگر دوست دارین که شیرینی تهیه شده شما کاملا لطیف و خوشمزه باشه دقت کنین قبل از اینکه چیزی رو داخل سینی فر بگذارین، لازمه سینی به مدت ۱۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰ درجه سانتیگراد گرم بشه تا شیرینی هنگام خارج شدن به سینی نچسبه، همچنین دقت کنین که وقتی شیرینی های زعفرانی پخته شد، سینی رو از فر خارج کنین و بگذارین تا چند دقیقه به همون حالت بمونه تا کاملا سرد بشه و بعد اون رو از توی سینی فر بردارین و درون ظرف مناسب بچینین.

 

نظری تا به حال ثبت نشده

نظرتون رو درباره‌ی این پست با بقیه‌ی خوانندگان کشمون به اشتراک بذارید. درصورتی که نیاز به پیگیری سفارش یا سوالی درباره کشمون دارید در تماس با ما پیام بذارید.



whatsapp