کاور
حسن میدیو

حسن میدیو

  حسن حاجی نژاد یا حسن میدیو، تا پانزده سال پیش یک بقالی کوچک داشت، ولی بعد از...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسن میدیو تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسن میدیو

 

حسن حاجی نژاد یا حسن میدیو، تا پانزده سال پیش یک بقالی کوچک داشت، ولی بعد از آن به کشاورزی رو آورد. او یک کشاورز راحتگیر است. او سر ظهر که آفتاب تیز است به کشمون نمی رود؛ اما مصرّ است که امورات کشاورزیش را درست و با کیفیت انجام بدهد. به عنوان مثال او در مزارع زعفران به هیچ عنوان از کود و سم و شیمیایی استفاده نمی کند. برای کشاورزها استفاده از کود شیمیایی بسیار ساده تر است چون تهیه آن از کود حیوانی کم هزینه تر است، همچنین کود شیمیایی حجم و وزن کمتری دارد و پخش کردن آن در مزرعه آسان تر است. ولی کود حیوانی با زحمت بیشتری باید به سر زمین حمل شود و بعد در مزرعه پخش بشود.

حسن حاجی نژاد را حسن میدیو صدا می زنند، چون نام پدرش مهدی بوده است و در واقع اشاره به این دارد که او حسن، فرزند مهدی است. حسن میدیو، سه پسر و یک دختر دارد که تنها یکی از پسرهایش ازدواج کرده است.

حسن میدیو یک الاغ، چهار گوسفند برای پروار بندی و تامین گوشت خانواده و تعدادی مرغ و خروس دارد. او چون گاو نر ندارد، گاو نر حجی سی را برای کارهایش قرض می گیرد. اگرچه برایش کم هزینه تر است که سیب زمینی و پیاز و گوجه فرنگی و سایر محصولاتش را از بازار بخرد، اما مصرّ است که آن ها را خودش کشت کند؛ چون اطمینانی به کیفیت آنچه در بازار می فروشند، ندارد. درآمد اصلی حسن از محل فروش زعفران تامین می شود. زعفران تنها چیزی است که درآمد قابل توجهی برای او دارد. سایر محصولات او بیشتر برای تامین قوت خانواده اش است.

حسن دوست دارد که پول بیشتری بدست بیاورد تا به زیارت برود و برای سیاحت دور ایران را بگردد.

آشنایی اولیه با حسن میدیو

حسن مقداری یونجه از زمین هایش درو کرده است و برای تغذیه گوسفندهایش به آغل می برد. یونجه کاملن برعکس زعفران است. در فصل تابستان نیاز به آبیاری زیادی دارد. در صورتی که درآمد حسن میدیو از زعفران بهتر بشود، یونجه یکی از آن محصولاتی است که او تصمیم دارد کاشت آن را محدود کند.

 

این زمین خشک و خالی که مثل یک قطعه از بیابان به نظر می رسد، یک مزرعه زعفران در تابستان است. زعفران ها اکنون در خواب هستند و چقدر برای یک کشاورز خوب است که چیزی بکارد که فصل گرما و کم آبی بخوابد و فصل سرد که برف و باران طبیعی از آسمان می آید، بیدار شود و رشد کند. حسن میدیو اینجا مشغول پخش کردن کود حیوانی (انبار گاو) در مزرعه زعفران اش است.

 

فصل زعفران است و علی پسر بزرگ حسن میدیو به همراه همسرش به کمک پدر آمده است. او فرزند ارشد حسن است که ازدواج کرده و الان یک فرزند هم دارد، تنها نوه حسن. علی یک تعمیرگاه موتور دارد و عاشق جمع کردن موتورهای قدیمی است.

 

همسر حسن میدیو در حال جمع آوری سیب زمینی از داخل مزرعه است. او همراه همیشگی همسرش در تمام کارهای مزرعه است. پایاپای هم کار می کنند. سیب زمینی های آنها خیلی درشت نیست چون سیب زمینی هر چه بیشتر کود بخورد بزرگتر می شود. اما سیب زمینی های حسن سالم تر هستند.

whatsapp