کاور
مهدی و قاسم قائم پناه

مهدی و قاسم قائم پناه

دو برادر مهدی و قاسم قائم پناه کشاورزهایی اهل شهرستان قائن...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مهدی و قاسم قائم پناه تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مهدی و قاسم قائم پناه

دو برادر مهدی و قاسم قائم پناه کشاورزهایی اهل شهرستان قائن هستند. مهدی متولد 1356 و قاسم 1358 است. مهدی دو فرزند دختر و یک پسر دارد همچنین قاسم دو پسر ثمره زندگی او هستند.

قصه زندگی مهدی و قاسم قائم پناه

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

این دو برادر زمین دیمه زار مرحوم پدر خود حاج یوسف قائم پناه را پس از سالها دوباره احیاء نموده اند،  این زمین ها در محل کشمون سینه حَوض تون قرار دارند و آبیاری این زمین ها نیز از  چاه مجتبایی صورت می گیرد.

 

زعفران اصل قاینات

 

آنها در کشاورزی از کود حیوانی و ماهی ( نگهداری ماهی در استخر ذخیره آب ) استفاده می کنند. همسر، فرزندان و اقوام در تمام مراحل کشاورزی یاری گرشان  هستند. علاوه بر زعفران، زرشک، پسته، گندم و شلغم به عمل می آورند.

 

زعفران

 

مهدی قائم پناه کارشناسی حقوق خوانده و در کنار کشاورزی به تازگی دفتر خدمات قضایی راه اندازی کرده همچنین قاسم قائم پناه مهندس عمران و کارمند اداره بنیاد مسکن می باشد.  خاطره مشترک آنها بر می گردد به زلزله بم که برای بازسازی مناطق زلزله زده به عنوان ناظر بخش روستایی در آنجا مشغول به کار بوده اند.

 

زعفران قائنات

 

آرزوی این دوبرادر نجات آب است. آنها برای این آرزو اقدامات عملی نیز انجام داده اند به طوری که تمام زمین کشاورزیشان بوسیله آبیاری تحت فشار آبیاری می شود.

whatsapp