کاور
عیسی حَجی برات

عیسی حَجی برات

  عیسی نیکرو کشاورزی اهل روستای رومُشتیک...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول عیسی حَجی برات تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی عیسی حَجی برات

 

عیسی نیکرو کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائن است، مردم محلی او را با نام عیسی حَجی برات ( عیسی فرزند حاج برات ) می شناسند.

این کشاورز 61 ساله دارای 9 فرزند می باشد، 3 دختر  و 6 پسر ثمره زندگی او هستند. از بین این 9 نفر دو دختر و دو پسر متاهل هستند.

قصه زندگی عیسی حَجی برات

 

زعفران دست رنج کشاورز

 

زمین های‌ کشاورزی عیسی حَجی برات در محل کشمون پوزِی خاری و چاه شهید افروزی قرار دارند، ( این نام ها در گویش محلی به مکان هایی می گویند که در آن کشت و کار انجام می شود ). آبیاری این زمین ها از قنات رومُشتیک و چاه شهید افروزی صورت می گیرد. این کشاورز بجز زعفران، پسته، پنبه و زرشک نیز بعمل می آورد که بخشی برای مصرف شخصی و مازاد آن را به فروش می رساند. او در کشاورزی از کود حیوانی و کود ارگانیک مخصوص زعفران استفاده می کند.

 

زعفران اصل

 

عیسی در دوران مجردی در کوره های آجر پزی مشغول به کار بوده اما بعد از ازدواج، کشاورزی به شغل اصلی اش تبدیل شده است، او در کنار کشاورزی تعدادی دام گوسفند نیز برای مصرف شخصی دارد. خانواده عیسی در تمام مراحل کشاورزی همراه او هستند. یک اتفاق در سال 96 باعث شده در ذهن خانواده عیسی خاطره بدی ثبت بشود و آن این است که محصول زعفران شان که حدود 3 کیلو بوده را از منزل آنها دزدیده اند.

 

زعفران اصل قاینات

 

عیسی نیکرو دوست دارد در آینده استخر ذخیره آبی که در حال احداث دارد را تکمیل نماید و آرزو دارد فرزندان مجردش را بتواند سر و سامان بدهد و سفر حج عمره ای را که ثبت نام دارد به اتفاق همسرش توفیق انجامش داده شود.

whatsapp