کاور
رضا غُلُمسِی

رضا غُلُمسِی

زعفران برداشت آبان 97 محمد رضا...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رضا غُلُمسِی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رضا غُلُمسِی

زعفران برداشت آبان 97

محمد رضا افروزی کشاورزی اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائن است، مردم محلی او را با نام رضا غُلُمسِی (رضا فرزند غلامحسین) می شناسند.

این کشاورز متولد 1360 دارای سه فرزند است که یک دختر و دو پسر ثمره زندگی او هستند. پسر بزرگ و تنها دختر خانواده محصل هستند و پسر آخری هم به مهد کودک می رود.

قصه زندگی رضا غُلُمسِی

 

زعفران اصل

 

زمین‌های کشاورزی رضا در محل کشمون قنات رومُشتیک و چاه شهید افروزی قرار دارند. علاوه بر کاشت زعفران، زرشک، جو و گندم نیز به عمل می آورد که بخشی را برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رساند. در کنار کشاورزی تعدادی دام ( گوسفند ) دارند که برای مصرف شخصی از آنها بهره می برند.

 

کشاورزی زعفران

 

او در سال 1396 با همکاری یکی از اقوام یک مرغداری را راه اندازی می کنند رضا در این مرغداری شریک و همچنین به عنوان نیروی کار در آن مشغول بوده است اما در یک دوره تلفات زیادی را متحمل می شوند و این موضوع باعث دلسردی او می شود و به عنوان نیروی کار از مرغداری بیرون می آید و در حال حاضر فقط به کشاورزی مشغول است.

رضا غُلُمسِی در کشاورزی فقط از کود حیوانی استفاده می کند و در تمام مراحل کشاورزی خانواده او یاری گرش هستند.

 

همسر کشاورز زعفرانکار

 

محمد رضا افروزی دوست دارد دوباره کار مرغداری را ادامه بدهد و می گوید آرزو زیاد دارم ولی با شرایط کنونی فک کردن به آنها کار بیهوده ای است.

whatsapp