کاور
غُلُم کَلوخ

غُلُم کَلوخ

حسین محمد آبادی، اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قائن...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول غُلُم کَلوخ تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی غُلُم کَلوخ

حسین محمد آبادی، اهل روستای محمد آباد پسکوه شهرستان قائن است که مردم محلی او را با نام غُلُم کَلوخ می شناسند.

این کشاورز 63 ساله، شش فرزند دارد، سه دختر و سه پسر. دختر خانم ها، هر سه ازدواج کرده اند که دو نفر از آنها در بیرجند و دیگری در محمد آباد زندگی می کند، دو نفر از آقا پسرها متاهل هستند و در محمد آباد زندگی می کنند.

پسر کوچک خانواده، علی، داستان متفاوتی دارد. علی حالا بیست و یک ساله است. از هفت سالگی به دلیل بیماری نادری جسمش شروع به تغییراتی می کند و پیشرفت این بیماری منجر به معلولیت جسمی می شود. با همه ی این احوال و سختی ها، علی روحیه بسیار خوبی دارد. او عاشق محسن چاوشی است و یکی از آرزوهایش این است که در آینده خواننده شود.

 

قصه زندگی غُلُم

 

زعفران کشمون

زمین‌های کشاورزی غُلُم در محل کشمون چاه مشاع قرار دارد زمین های او از طریق همین چاه آبیاری میشوند. غُلُم کَلوخ علاوه بر کاشت زعفران، پسته، انار و انگور هم به عمل می آورد که بخشی را برای مصرف شخصی و ما بقی را به فروش می رساند. در کنار کشاورزی تعدادی دام ( گوسفند ) دارند که برای مصرف شخصی از آنها بهره می برند. او کشاورزی را از کودکی در کنار پدر آموخته است و در حال حاضر کشاورز با تجربه ای محسوب می شود.

 

زعفران

غُلُم در کشاورزی فقط از کود حیوانی استفاده می کند. در تمام مراحل کشاورزی خانواده او بخصوص همسرش  یاری گرش هستند، همسر غُلُم بسیار زن فداکاری است او در زندگی خود رنج و سختی زیادی تحمل کرده و در حال حاضر نیز پرستار فرزند معلول خود است، خانواده آنها از نظر اقتصادی  در مضیقه هستند اما با همه این تفاصیر ناشکری نمی کنند و از زندگی خود راضی هستند.

کشاورز زعفرانکار

آرزوی غُلُم کَلوخ سلامتی بچه ها مخصوصا شفا گرفتن علی پسرش و خوشبختی تمام فرزندانش است.

whatsapp