کاور
غُلُمرضای عیسی

غُلُمرضای عیسی

  غلامرضا نگاشته کشاورز اهل روستای...

235 نتیجه آنالیز قدرت رنگدهی زعفران این کشاورز. این عدد برای زعفران درجه یک 200 و ممتاز 220 است. این کشاورز از سمومِ علف‌کُش و آفت‌کُش استفاده نمی‌کند.
خرید زعفران سرگل

بیوگرافی غُلُمرضای عیسی

 

غلامرضا نگاشته کشاورز اهل روستای رومُشتیک شهرستان قائن است،  مردم محلی او را با نام غُلُمرضای عیسی (غلامرضا فرزند عیسی) می شناسند.

این کشاورز متولد 1348 دارای 5 فرزند،  2 دختر و 3 پسر است. پسر بزرگ و  هر دو دختر خانواده ازدواج کرده اند، یکی از پسرها که 16 سال سن دارد معلول جسمی و ذهنی است که پدر و مادر از او نگهداری می کنند و پسر آخری هم محصل است.

 

قصه زندگی غُلُمرضا

 

کشاورز زعفران

 

زمین‌های کشاورزی غُلُمرضای عیسی در محل های کشمون تَگ او تُرُش، باغ کُنَه، پوزه ی خری  و قنات رومُشتیک قرار دارند ( در گویش محلی این اسامی نام مکانهایی هستند که در آنجا کشت و کار انجام می شود )،  این زمین ها بخشی از قنات رومُشتیک و بخشی از قنات آب تُرُش آبیاری می شوند.

او علاوه بر کاشت زعفران، زرشک و بادام هم بعمل می آورد.

 

خرید زعفران

 

غُلُمرضا در کشاورزی از کود حیوانی و کود شیمیایی استفاده می کند .

در تمام مراحل کشاورزی خانواده او یاریگرش  هستند.

خاطره ای که از 10 سالگی برای غُلُمرضا عیسی در ذهنش مانده این است که وقتی تعدادی گاو را برای آشامیدن آب به چشمه می برد از میان نیزار یک شغال به او حمله ور می شود و دست راست او را به دندان می گیرد غُلُمرضا 10 ساله با دستان خالی با شغال درگیر می شود و بالاخره موفق می شود از پسش بر بیاید ولی شغال هر دو دست او را گاز گرفته است. بعد از مراجعه به بیمارستان متوجه می شوند شغال هار بوده اما خوشبختانه به موقع درمان می شود.

 

زعفران قاینات با کیفیت

 

غلامرضا نگاشته دوست دارد در آینده کشاورزی خود را توسعه بدهد و آرزویش سرو سامان گرفتن فرزندانش است.

 

whatsapp