کاور
حُسِی مَمَّد آخوند

حُسِی مَمَّد آخوند

زعفران برداشت آبان 97 حسین رضایی نوغاب اهل...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حُسِی مَمَّد آخوند تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حُسِی مَمَّد آخوند

زعفران برداشت آبان 97

حسین رضایی نوغاب اهل روستای نوغاب حاجی آباد شهرستان قائن است. مردم محلی این کشاورز را با نام حُسِی مَمَّد آخوند (حسین پسر محمد مُلّا) می‌شناسند.

این کشاورز متولد 1356 دارای یک پسر و یک دختر است که هر دو محصل هستند.

قصه زندگی حُسِی مَمَّد آخوند

کشاورز زعفران

 

زمین‌های کشاورزی حُسِی مَمَّد آخوند در محل قنات دولت‌آباد قرار دارد، بخشی از این زمین‌ها از پدرش به او ارث رسیده و بخشی دیگر را خریداری کرده است.

او در کشاورزی‌اش از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی استفاده می‌کند. همچنین علاوه بر کاشت زعفران، زرشک نیز به عمل می‌آورد. در کار کشاورزی همسر و فرزندانش یاریگر او هستند.

حسین در کنار کشاورزی مدتی به‌صورت پیمانکاری در اداره راه مشغول به کار بوده است بعد از تعطیل شدن این پروژه مدتی در شیراز نانوایی داشته، سپس مدتی را در یک گلخانه کار کرده و در حال حاضر یک سوپرمارکت در روستا دارد.

 

خرید زعفران

 

حُسِی مَمَّد آخوند خاطره‌ای از زمان کار در گلخانه‌اش دارد که باعث شده یک تصمیم مهم بگیرد. زمانی که قرار بوده فرزند اولش به دنیا بیاید او بدون مرخصی محل کارش را ترک می‌کند. وقتی‌که برمی‌گردد با برخورد بدی از طرف صاحب گلخانه مواجه می‌شود. از اینکه از طرف صاحب‌کار شرایط او درک نشده و فقط به فکر کار خود بوده ناراحت می‌شود و تصمیم می‌گیرد دیگر هیچ‌وقت برای شخص دیگری کار نکند. او یک ضرب‌المثل هم گفت: یک بیل برای خودت بزنی بهتر از اینه که صد بیل برای دیگران بزنی.

 

زعفران کشاورز

 

حُسِی مَمَّد آخوند از زندگی خود احساس رضایت دارد. در مورد آینده خود می‌گوید: تا الآن هر اتفاقی که قرار بوده در زندگی برای من ازلحاظ شغلی بیفتد افتاده؛ فقط باید ادامه داد و اگر توانستم کارم را توسعه بدهم. آرزوی این کشاورز خوشبختی فرزندانش و سلامتی خود و خانواده‌اش است.

whatsapp