کاور
حَجی احمد شجاع

حَجی احمد شجاع

آقای احمد شجاع کشاورز اهل روستای اَندریک از توابع شهر قائن است. مردم روستا او را با نام...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی احمد شجاع تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی احمد شجاع

آقای احمد شجاع کشاورز اهل روستای اَندریک از توابع شهر قائن است. مردم روستا او را با نام محلی حَجی احمد می‌شناسند.

حَجی احمد متولد سال 1358 است و 2 دختر و 1 پسر دارد. یکی از دخترهایش ازدواج کرده است. دو فرزند دیگر این کشاورز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

قصه زندگی حجی احمد

خرید زعفران

 

حَجی احمد 10 سال است که روی زمین‌های پدرش که به او به ارث رسیده است، کار کشاورزی می‌کند. او می‌گوید که نخواسته کار پدری و ارث پدری را رها کند، به همین علت پس از فوت پدر به کار کشاورزی روی همان زمین‌ها ادامه داده است. البته او به‌غیراز کار کشاورزی، به خریدوفروش لوازم‌خانگی هم اشتغال دارد.

زمین‌های حَجی احمد هرکدام در کنار قنات‌های مِهِنج، اِستاج و اَندِریک قرارگرفته‌اند. او زمین‌هایش را با آب همین قنات‌ها آبیاری می‌کند. این کشاورز روی زمین‌هایش علاوه بر کاشت زعفران به کاشت زرشک، گندم، جو و شوید هم می‌پردازد. بخشی از محصولات را برای مصرف شخصی و بخشی را برای فروش مورد استفاده قرار می‌دهد.

 

زعفران کشاورز

 

حَجی احمد برای انجام کارهای کشاورزی روی زمین‌ها از تراکتور و گاوآهن و بیل استفاده می‌کند. برای انجام کارهای برداشت زعفران و پَر کردن گل‌های زعفران، همسر و فرزندانش به او کمک می‌کنند.

یکی از خاطرات جالب حَجی احمد مرتبط با دوران کودکی اوست. او می‌گوید در یکی از دفعاتی که با پدر خدابیامرزش به آبیاری رفته بود، آب از مدار یکی از جوی‌ها خارج شده بود. او می‌خواسته جلوی آب را بگیرد که نتوانسته بود. پدرش با بیل به او زده بود. او همان‌جا قهر کرده بود و مسیر طولانی روستای مِهِنج تا اَندِریک را پیاده رفته بود.

 

زعفران

 

حَجی احمد شجاع از زندگی‌اش راضی است و آرزوی سلامتی و موفقیت فرزندانش را دارد. او که از ابتدای زندگی‌اش کشاورزی کرده است، دوست دارد همین کار را ادامه داده و آن را گسترش دهد؛ چون روزی حلالی به دست می‌آورد.

whatsapp