کاور
حَجی اِبرام عباس

حَجی اِبرام عباس

زعفران برداشت آبان 97 حاج...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی اِبرام عباس تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی اِبرام عباس

زعفران برداشت آبان 97

حاج ابراهیم افروزی کشاورز اهل روستای رومُشتیک شهرستان قاینات است. مردم محلی او را حَجی اِبرام عباس (حاجی ابراهیم فرزند عباس) صدا می‌زنند.

او یک پسر و سه دختر دارد، تنها پسر خانواده دیپلم کشاورزی دارد و خود نیز به کشاورزی مشغول است، دخترها هم یک نفر محصل و دو نفر دیگر خانه‌دار هستند.

آشنایی با حَجی اِبرام

زعفران کشاورز

 

زمین‌های کشاورزی حَجی اِبرام در محل قنات رومُشتیک، کال اوخُنُک و گله چشمه قرار دارد، (این اسامی در گویش محلی نام مکان‌هایی هستند که در آنجا کشت و کار انجام می‌شود). این زمین‌ها از طریق آب قنات آبیاری می‌شود.

حَجی اِبرام آزاده‌ی دوران جنگ است و حدود هفت سال در کشور عراق اسیر بوده است. او در حال حاضر در کنار کار کشاورزی به دامداری هم مشغول است.

 

خرید زعفران

 

این کشاورز علاوه بر کاشت زعفران، گندم، جو، چغندر، زرشک و بادام هم به عمل می‌آورد. حَجی اِبرام در کشاورزی‌اش به‌هیچ‌عنوان از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند و فقط از کود حیوانی و خاک بیگانه (خاکی که در آن محصولی کشت نشده باشد) بهره می‌گیرد.

در انجام همه‌ی کارهای کشاورزی، همسر و فرزندان این کشاورز کمک‌حال او هستند.

 

زعفران کشمون

 

حاج ابراهیم افروزی از زندگی خود احساس رضایت دارد و دوست دارد کار کشاورزی‌اش را توسعه دهد. همچنین آرزویش سروسامان گرفتن فرزندان و زیارت حرم حضرت رقیه است.

whatsapp