کاور
رضای بیابانی

رضای بیابانی

زعفران برداشت آبان 97 محمدرضا بیابانی در روستای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول رضای بیابانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی رضای بیابانی

زعفران برداشت آبان 97

محمدرضا بیابانی در روستای باراز شهرستان قاین زندگی می‌کند. مردم محلی او را با نام رضای بیابانی می شناسند. این کشاورز متولد 30/04/1366 شمسی، دارای 1 فرزند پسر 9 ساله و یک دختر 5 ساله است.

قصه زندگی کشاورز

زعفران کشاورز

 

رضا صاحب چند قطعه زمین کشاورزی در محل تَگ سیدآباد است (مردم محلی به دامنه کوه یا تپه تَگ می‌گویند)، او به‌این‌علت آنجا زمین خریداری کرده چراکه این زمین‌ها خاک مرغوبی دارند و نزدیک به مسیر جاده هستند و دسترسی برای حمل تانکر آب جهت آبیاری به زمین‌ها سهولت دارد.

جالب است بدانید رضای بیابانی روی زمین‌های آقای علی عبدی هم کار زراعی انجام می‌دهد. آقای عبدی مشهد زندگی می‌کند و تمام کارهای مزرعه‌اش را به رضا سپرده است.

 

زعفران کشاورز

 

این کشاورز از کود حیوانی و مقداری هم از کود شیمیایی استفاده می‌کند. او در کنار کشاورزی یک مغازه سوپرمارکت دارد و همچنین عضو شورای روستای باراز هست.

رضا در انجام کارهای کشاورزی از تیلر، گاوآهن و سایر ادوات بهره می‌گیرد. همچنین برای باز کردن و پر کردن گل‌های زعفران، همسر و اقوام او کمک دست او هستند.

 

زعفران

 

رضای بیابانی از اینکه در روستا زندگی می‌کند و خانواده و مادرش در کنارش سلامت هستند، از زندگی خود احساس رضایت می‌کند. آرزوی رضا این است که بتواند کشاورزی خود را توسعه دهد و تولیدکننده وسیع زعفران، گندم و جو باشد.

whatsapp