کاور
حسن آخوند

حسن آخوند

زعفران برداشت آبان 97 حسن...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسن آخوند تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسن آخوند

زعفران برداشت آبان 97

حسن دهقان در روستای گَزَنو از توابع شهرستان قاین زندگی می‌کند. مردم محلی روستا او را بانام حسن آخوند می‌شناسند. این کشاورز متولد 1337/06/06 است و 2 فرزند پسر و یک فرزند دختر دارد.

قصه زندگی کشاورز

خرید زعفران

 

حسن از کودکی کنار دست پدرش کار کشاورزی را آموزش دیده و حالا علاوه بر کشاورزی، برای امرارمعاش خود و خانواده، دامداری و خریدوفروش دام زنده را نیز انجام می‌دهد.

زمین‌های کشاورزی حسن در سَر درودی، قال گربه، آسیا و لب سرگاه واقع شده است. لازم به توضیح است که این‌ها نام محلی مناطقی در اطراف روستا است.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

حسن آخوند در کار کشاورزی به‌هیچ‌عنوان از کود شیمیایی استفاده نمی‌کند. دلیل این کار این است که خودش کود حیوانی دارد. او علاوه بر کود حیوانی از خاک دِیم (خاکی که در آن محصولی کاشت نشده باشد) نیز استفاده می‌کند.

حسن برای آبیاری محصولات خود از قنات کوهشک و همچنین از تانکر آب (خرید آب از سایر روستاها) بهره می‌گیرد.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

شیوه کشاورزی حسن آخوند کاملاً سنتی است. او برای کارهای کشاورزی از ابزار سنتی مانند چهارپا، گورَ، آساک و همچنین حیواناتی نظیر گاو و الاغ استفاده می‌کند.

حسن در زمین‌های کشاورزی‌اش علاوه بر کاشت زعفران، به کاشت سیب‌زمینی، پیاز، نخود و گوجه مشغول است. او بخشی از محصولاتش را برای مصرف شخصی و مقداری را نیز برای کمک به اهالی کم برخوردار روستا کنار می‌گذارد و مابقی محصولات را به فروش می‌رساند. همسر او کسی است که در همه این کارها کمک‌حال اوست.

 

خرید زعفران

 

حسن آخوند و خانواده‌اش از زندگی خودشان رضایت دارند و شکر گذار خدا هستند. حسن در رابطه با شغلش می‌گوید: کاری بهتر از کشاورزی سراغ ندارم و دوست دارم در آینده نیز کارم را گسترده‌تر کنم.

whatsapp