کاور
معصومه حاج غلامرضا

معصومه حاج غلامرضا

خانم معصومه آهویی با نام محلی معصومه حاج غلامرضا (معصومه دختر حاج غلامرضا)...

261 نتیجه آنالیز قدرت رنگدهی زعفران این کشاورز. این عدد برای زعفران درجه یک 200 و ممتاز 220 است. این کشاورز از سمومِ علف‌کُش و آفت‌کُش استفاده نمی‌کند. این کشاورز فقط از کود حیوانی استفاده می‌کند.
خرید زعفران سرگل

بیوگرافی معصومه حاج غلامرضا

خانم معصومه آهویی با نام محلی معصومه حاج غلامرضا (معصومه دختر حاج غلامرضا) بانوی کشاورز ساکن شهر دلند استان گلستان هستن.

معصومه خانم متولد سال 1344 و اصالتا خراسانی هستن ولی متولد استان گلستانن. پدر و مادرشون قبل تولد معصومه خانم از روستای جزین شهرستان بجستان در خراسان رضوی مهاجرت می‌کنن به استان گلستان میان و مشغول به کشاورزی و دامپروری می‌شن.

الان هم معصومه خانم مشغول تولید و پرورش توت فرنگی هستن در کنارش دامداری هم انجام میدن.

علاقه بسیار زیادی به گل و گیاه و آشپزی دارن و خونه شون پر از گل و گیاهه. کشت زعفران رو از سال 97 شروع کردن و دوست دارن توسعه هم بدن.

خانم آهویی در تولید توت فرنگی از هیچ سمی استفاده نمی‌کنن و معتقدن چون نوه هام هم از این محصول استفاده می‌کنن اصلا دوست ندارم سم بزنم و اعتقادشون اینه تا جایی که میشه باید بدون سم کشاورزی کرد و محصول سالم باید تولید کرد. 

علاقه بسیاری به گیاهان دارویی و طبیعی که در طبیعت می روین دارن و در آشپزی هاشون زیاد ازشون استفاده میکنن.

با کمک همسرشون تعدادی کندو عسل هم دارن که بصورت تفننی عسل طبیعی برداشت می‌کنن خیلی دوست داشتیم عسلشون رو هم توی کشمون داشته باشیم ولی متاسفانه حجم برداشتشون خیلی کمه و فقط برای مصرف خودشون و نوه هاشون هست

با توجه به شرایط آب و هوایی شهر دلند زمین‌های زعفرانشون رو آبیاری نمی‌کنن و به صورت دیم کاشت انجام دادن و آبیاری زمین فقط همان آب باران هستش.

دو سال پیش برای بهبود کیفیت محصولشون یک دفعه از کود حیوانی استفاده کردن.

برای علف هرز از سم استفاده نمی‌کنن و با گرفتن کارگر علف‌های هرز زمین رو جمع می‌کنن. 

برای توسعه کارشون قصد دارند با توجه به تغییرات اقلیمی و اینکه زعفران نیاز کمتری به آب داره، سطح زیر کشت زعفران رو بیشتر کنن.

معصومه خانم چهار فرزند با نام های احمد، محمود، فاطمه و علی دارند همچنین چهار نوه دوست داشتنی دارن، فرزند آخرشون علی آقا همکار و متخصص ما در تیم کشمون در بحث روغن زیتونه.

کشمون به همراهی همچین کشاورزانی افتخار میکنه.

whatsapp