کاور
اسدالله منصوری

اسدالله منصوری

آقای اسدالله منصوری قراقوشی کشاورز با تجربه متولد سال 1347 در استان چهارمحال...

خرید مغز بادام مامایی

بیوگرافی اسدالله منصوری

آقای اسدالله منصوری قراقوشی کشاورز با تجربه متولد سال 1347 در استان چهارمحال و بختیاری شهرستان سامان روستای ساحلی قراقوش هستن.

در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان سامان قطب بادام ایران محسوب میشه. باغات آقای منصوری از آب رودخانه زاینده رود آبیاری میشه و روش آبیاری ایشون قطره ای و تحت فشاره و از کود حیوانی پوسیده گاو و کودهای میکرو و ماکرو برای زمین ها استفاده می‌کنن. همچنین برای مبارزه با آفات در آغاز فصل بهار از سم های شته و شفته، در تابستان سم لکه آجری و شفته و در اواخر پاییز هم از سم بروفیکس و نردوکس استفاده می‌کنن.

برای توسعه کارشون دوست دارن یه روزی بتونن از روش آبیاری ریشه ای برای باغاتشون استفاده کنند این کار باعث صرفه جویی در آب و جلوگیری از فرار آب خواهد شد.

شیرین ترین خاطره ایشون زمانی هست که تونسته اند محصول مرغوب و با کیفیت به دست مصرف کننده برسونند.

اما خاطره تلخ ایشون درباره همه کشاورزان زاگرس مرکزیه. اون هم حمایت نکردن جهاد کشاورزی و دولت از کشاورزان بادام در این منطقه هستش. به طوری که در این منطقه امکانات فراوری و بسته بندی و صادرات بادام کمه و درد بزرگ اینه که با توجه به قیمت های نهاده های کشاورزی مثل کود و سم و هزینه های کارگری دیگه باغبانی بادام صرفه اقتصادی نداره.

whatsapp