کاور
علی اصغر مرتضوی

علی اصغر مرتضوی

علی اصغر مرتضوی زنبوردار گنابادی متولد سال 1367 و اهل روستای زیرجانه.

این عسل هیچگونه گرمایی برای رس‌شکنی ندیده است. این عسل رس نبسته است.
خرید عسل چند گیاه بهاره

بیوگرافی علی اصغر مرتضوی

علی اصغر مرتضوی زنبوردار گنابادی متولد سال 1367 و اهل روستای زیرجانه.

علی اصغر از اون دسته زنبوردارهای کوچ روعه که سالی چندین نوبت کوچ می‌کنه و به روستاهای مختلفی میره. باتوجه به فصل گلدهی به کوچ میرن. (اغلب روستاهای شهرستان گناباد از جمله زیرجان و سایر مناطق خراسان جنوبی)

آقای مرتضوی 200 کلنی کندو دارن و عسل‌های مختلفی مثل چندگیاه بهاره، سماق-کلپوره، سپند، زول، زرشک و… برداشت می‌کنن.

آقای مرتضوی برای مبارزه با بیماری‌های کنه و لاروها بعد از برداشت از اسید فرمیک و اگزالیک و دود آویشن و سپند استفاده می‌کنن.

آرزوی آقای مرتضوی توسعه کسب و کار و پیشرفت در حوزه زنبورداری، سلامتی و برکت در زندگی شخصی و شغلی با توجه رضایت و دعای خیر از بابت تولید و عرضه عسل طبیعی و دارویی جهت سلامت مردمه.

برای آینده، آقای مرتضوی دوست دارن که بتونن تعداد کندوها رو توسعه بدن همچنین تعویض کندوها و خرید ابزار بروز، تجربه کوچ بیشتر و تولید انواع مختلف عسله. کسب درآمد و تولید و  فروش عسل به کل ایران، آشنایی مردم ایران با عسل کویر و عسل منطقه گناباد و زیرجان  و خواص دارویی آن مهمترین اهداف آقای مرتضوی هست.

کشمون هم سعی می‌کنه بتونه قدمی در رسیدن آقای مرتضوی به این اهدافش برداره. 

خاطره  جالبی که اصغرآقا برامون تعریف کردن اینه که: 

سال 1400 برای بازدید از کندوها با همسرم  به محل کندوها در فاصله 90 کیلومتری گناباد رفتیم در بین مسیر باران شدت گرفت و برف  پاک کن خراب شد. با توجه به اینکه در محل کندوها آشنا داشتیم تلفنی جویای وضعیت آب و هوا شدیم و گفتن کمی ابریه و خیلی بارون نباریده. می‌خاستیم برگردیم اما پشیمان شدیم و با طناب برف پاک کن ماشین رو بستیم و از داخل ماشین طناب رو می کشیدیم تا برف پاکن بالا بیاد. ادامه راه رو با سختی رفتیم وقتی وارد باغ شدیم چشمتون روز بد نبینه آب داخل باغ اومده بود و اکثر کندوها تا نیمه  زیر آب بود... با همسرم سریع دست به کار شدیم و زنبورها رو نجات دادیم، خداروشکر اون روز تلفات ندادیم. بارون شدت گرفت و تجربه ای شد برامون هم تلخ چون کندوها کمی آسیب دید. هم شیرین چون کندوهایی رو نجات دادیم که اگر پنج سانت دیگه آب بالاتر بود نابود می‌شدن. خداروشکر.

whatsapp