کاور
ممدرضا کیانی

ممدرضا کیانی

محمدرضا کیانی کشاورز ٣۶ ساله اهل روستای تیغاب تو فاصله 65 کیلومتری شهرستان...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ممدرضا کیانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ممدرضا کیانی

محمدرضا کیانی کشاورز ٣۶ ساله اهل روستای تیغاب تو فاصله 65 کیلومتری شهرستان قاینه. مردم روستا ایشون رو رضا یا مَمَّرِّضا صدا می‌زنن. رضا تو روستای تیغاب زندگی می‌کنه و حدود 1 هکتار زمین داره که تو منطقه‌ای به نام چاه گلستان و چاه سنگ سیاه واقع شده. از آب چاه و به صورت غرقابی برای آبیاری استفاده می‌کنه و البته از کود شیمیایی و حیوانی همزمان استفاده می‌کنه.

 آقای کیانی سه فرزند دختر داره که تو کار کشاورزی بهش کمک می‌کنن. رضا کار کشاورزی رو از کودکی و از پدر و مادرش یاد گرفته.

آقای کیانی علاوه بر کشاورزی به دامداری سنتی هم مشغوله و گوسفند و گاو داره و از شیرشون کره حیوانی، سرشیر و قروت (کشک) تولید می‌کنه. 

 

یکی از خاطرات آقا رضا اینه که در سال‌های خیلی دور وقتی با دوستش برای  اولین بار برای چرای گله‌ی روستا رو به صحرا برده و از شانس بد اون شب هوا خراب میشه و بارندگی و سیل میاد به شدتی که تعداد ٣٠ تا از گوسفندان اهالی روستا گرفتار سیل شدن و تلف شدن. رضا از ترس از همون جا به تهران رفته و حدود دو سه ماه اونجا بوده و وقتی که اب از اسیاب افتاده  به روستا برگشته.

 

الانم آقای کیانی دل پر دردی از وضعیت برق داره و سال گذشته قطعی های مکرر برق خساراتی به کشاورزی و تجهیزاتشون زده امیدواره تابستون امسال قطعی های کمتری داشته باشن.

آرزوش اینه که خدا یه پول سنگینی بهش میداد تا همه مشکلاتش حل می شد!

 

whatsapp