کاور
حسن عبدالله‌بیگ

حسن عبدالله‌بیگ

  حسن عبدالله‌بیگ (حسن فرزند عبدالله‌بیگ) نام محلی آقای حسن رضایی است. این کشاورز...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حسن عبدالله‌بیگ تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حسن عبدالله‌بیگ

 

حسن عبدالله‌بیگ (حسن فرزند عبدالله‌بیگ) نام محلی آقای حسن رضایی است. این کشاورز جوان متولد سال 1359 است و در روستای فَلَک در 30 کیلومتری شهر قائن زندگی می‌کند.

حسن عبدالله‌بیگ 4 پسر و یک دختر دارد که بزرگ‌ترینشان حدود 10 سال سن دارد. خانه‌ی این خانواده در ابتدای ورودی روستای فلک قرار دارد.

 

داستان زندگی حسن عبدالله‌بیگ

خرید زعفران از کشاورز

 

حسن در اطراف روستای فلک زمین کشاورزی دارد و در آن‌ها علاوه بر زعفران، به کاشت زرشک و پیاز و سیر هم می‌پردازد. اکثر این محصولات به اندازه مصرف خانواده‌ی این کشاورز است، اما گاهی زرشک را به فروش می‌رساند.

تمام زمین‌های حسن عبدالله‌بیگ میراثی هستند. او برای تأمین آب موردنیاز کشاورزی، قبلاً از آب قنات روستا استفاده می‌کرده است؛ اما اکنون به علت خشک شدن قنات و کم‌آبی، مجبور است که آب را بخرد و زمین‌هایش را با تانکر آبیاری کند.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

حسن عبدالله‌بیگ از گذشته تا به حالا، به کار کشاورزی و دامداری مشغول بوده است. او هم‌اکنون حدود 20 گوسفند و 1 گاو و تعدادی مرغ و خروس دارد. او از گوسفندان برای تأمین گوشت  و از گاو هم برای تهیه‌ی شیر و ماست مصرفی خانه استفاده می‌کند.

حسن کارهای مربوط به برداشت و همچنین نگهداری زعفران را به کمک خانواده و گاهی هم به کمک همسایه‌ها انجام می‌دهد. او هنگام کاشت پیاز زعفران از الاغ استفاده می‌کند.

 

خرید زعفران از کشاورز

 

حسن عبدالله‌بیگ خارج از روستا (جایی که هیچ‌کس آنجا نیست) در کنار برخی از زمین‌هایش خانه‌ای دارد که گاهی گوسفندهایش را هم به آنجا می‌برد. او آرزو دارد که روزی بتواند تعداد زیادی گوسفند بخرد و برای زندگی کلاً به آنجا نقل‌مکان کند.

whatsapp