کاور
مهدی نخعی

مهدی نخعی

مهدی نخعی باغدار و تولیدکننده فعال و پر انرژی قاینی کشمونه. آقا مهدی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مهدی نخعی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مهدی نخعی

مهدی نخعی باغدار و تولیدکننده فعال و پر انرژی قاینی کشمونه. آقا مهدی متولد 1344 و تو حوزه دامپزشکی تحصیل و فعالیت کردن. همچنین قبل باغداری 22 سال مشغول به کار گاوداری و پرورش گاو بودن و تو اون زمان حدود 100 راس تلیسه با نژاد خوب تو سطح شهر و روستاهای قاین توزیع کردن که تاثیر مثبتی تو بهبود نژاد گاو در این منطقه داشته. ولی متاسفانه تو اواسط دهه 90 به خاطر نوسانات اقتصادی و مسائلی که تو تامین نهاده‌های دامی به وجود اومد، ناچارا کسب و کارشون تعطیل شد.

آقا مهدی از سال 1395 باغی با مساحت حدود 1 هکتار تو منطقه‌ای بین روستای شاهیک و جعفرآباد (فاصله 1 کیلومتری  قاین) احداث کرد که الان بعد چندین سال به بار نشسته. عمده محصولات این باغ درختچه‌های گل محمدیه. 

طی صحبتی که با آقای نخعی داشتیم، به وضوح عشقشون به باغ و درخت‌ها رو می‌شه حس کرد و با عشق و شور خاصی از فعالیت‌ها و کارهایی که انجام دادن صحبت می‌کنن. باغ آقای نخعی رو می‌شه یکی از زیباترین باغ های شهر قاین دونست. همچنین آبیاری باغشون به صورت قطره‌ای و از آب چاهه.

برای زمینشون از کود حیوانی استفاده می‌کنن و در صورت نیاز از کودهای شیمیایی در حد استاندارد استفاده می‌کنن.

آقای نخعی علاوه بر گلابی که از گل‌های محمدی باغ خود برداشت می‌کنن، عرق نعناع، غوره و سرکه سیب هم بصورت سنتی می‌گیرن.

عرق نعناع رو از نعناع فلفلی که تو همین باغ کاشتن برداشت می‌کنن.

غوره و سرکه سیب رو هم از طاق‌های انگور و از سیب‌های خودشون تولید می‌کنن؛ البته برای تهیه سرکه سیب در صورت نیاز از سیب‌های دیگه هم استفاده می‌کنن.

 

آقای نخعی برای مبارزه با آفت کرم سرشاخه‌خوار کار بسیار جالبی انجام میدن. تو خرداد ماه که فصل تخم گذاری کرم سرشاخه خواره، به درختچه‌های گل محمدی ترکیبی از جوشونده‌های گیاهی مثل تلخه، فلفل فرنگ، نفت و… تو حجم کم روی شاخه‌هاشون سم پاشی می‌کنن.

 

 آقای نخعی می‌گن باغشون توجیه اقتصادی نداره ولی مکانی هست که دلشون اونجا آروم می‌گیره و حال خوب می‌گیرن.

هدفی که آقای نخعی داره و سعی می‌کنه بهش برسه تولید محصولات سالمه.

whatsapp