کاور
علی اکبر یعقوب زاده

علی اکبر یعقوب زاده

علی اکبر یعقوب زاده علی اکبر یعقوب زاده کشاورز ٧٢ ساله اهل شهرستان قاینه. محصول...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی اکبر یعقوب زاده تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی اکبر یعقوب زاده

علی اکبر یعقوب زاده

علی اکبر یعقوب زاده کشاورز ٧٢ ساله اهل شهرستان قاینه. محصول آقا علی اکبر زرشکه.زمین های کشاورزی آقای یعقوب زاده در منطقه ای در نزدیکی قاین که به کشمون قُدی معروفه قرار دارد آقا علی اکبر حدود نیم هکتار زمین دارد و از آب چاه و به صورت غرقابی آبیاری میکند همچنین برای اینکه محصول با کیفیت و مرغوبی تولید کند این موارد را رعایت میکند: استفاده از کود حیوانی،عدم استفاده از سم، آبیاری به موقع و همچنین هر ساله زمین ها را کولش میکنند.

 آقا علی اکبر کشاورزی و خشک کردن و دستگاه کردن زرشک را از پدر خود فرا گرفته و از سال ١٣۵٠به این کار مشغول میباشد.در مواقع برداشت محصول زرشک فرزندان و نوه هایشان کمک میکنند.

 آقای یعقوب زاده بازنشسته ی شهرداری قاینه و همچنین یک کارگاه کوچک زرشک پاکنی دارند که علاوه بر پاک کردن زرشک های خودشان برای سایر کشاورزان هم زرشک پاک میکند و از این طریق گذران زندگی می کنند.

همانطور که میدانید زرشک تازه آبان ماه با شاخه برداشت میشود سپس طی یک فرایندی نسبتا طولانی خشک میشود سپس زرشک خشک شده از شاخه های آن جدا میشود سپس درون دستگاه مخصوص این کار دم های آن جدا می شود و تمیز میشود. البته زرشک کشمون در انتها توسط نیروهای بسته بندی به دقت دست چین میشود.

 آرزوی آقای یعقوب زاده سلامتی و عاقبت بخیری همه مسلمانان است.

whatsapp