کاور
امیر حسین کاشی نوش آبادی

امیر حسین کاشی نوش آبادی

امیرحسین کاشی نوش آبادی تولید کننده جوان و خلاق اهل شهر نوش آباد در...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول امیر حسین کاشی نوش آبادی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی امیر حسین کاشی نوش آبادی

امیرحسین کاشی نوش آبادی تولید کننده جوان و خلاق اهل شهر نوش آباد در شهرستان آران و بیدگل استان اصفهانه.

امیرحسین محصول خلاقانه ای دارد که برگرفته از قهوه سنتی نوش آباد میباشد. این قهوه با نام قهوه انوشه به معنای جاودان و نامیرا شناخته میشود. این قهوه اصیل ایرانی ترکیبی از قهوه ترک و کاکائو  میباشد که به همراه هل، چوب دارچین و گلاب کاشان یا گل محمدی سرو میشود. هل و دارچین به دلیل طبع گرمی که دارند طبع سرد قهوه را کمرنگ میکنه. این قهوه از زمان قاجار در ایران رواج داشته و در مراسم خاص استفاده میشده ولی در حدود 40 سال گذشته این قهوه منسوخ شده بوده تا اینکه با تلاشهای چندسال گذشته آقای کاشی این قهوه در بهمن 1397 ثبت ملی شد.

جالب اینکه پدربزرگ و عمو امیرحسین باغ گل محمدی بزرگی به وسعت 2 هکتار در دشت اقبالیه شهر نوش آباد دارند و گلاب یا پر گل استفاده شده در این قهوه از آنجا تامین میشه. در این باغ فقط از کودهای حیوانی و گیاهی استفاده میکنند و در مواقع لزوم از سموم شیمیایی جهت دفع آفت استفاده میکنند.

 

کار مهمی که امیرحسین کرده زنده کردن و تجاری سازی یک قهوه سنتی اصیل ایرانی بوده این ترکیب قهوه از سالها پیش در نوش آباد وجود داشته ولی امیرحسین ترکیبش را منظم کرده و به یک طعم واحد رسونده و این محصول رو تجاری کرده

.

whatsapp