کاور
مرتضای حَجی مَمَّد

مرتضای حَجی مَمَّد

  در 31 کیلومتری شهر قاین، 1 کیلومتر بعد از تَجن، روستایی به نام خونیک واقع شده است. آقای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول مرتضای حَجی مَمَّد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی مرتضای حَجی مَمَّد

 

در 31 کیلومتری شهر قاین، 1 کیلومتر بعد از تَجن، روستایی به نام خونیک واقع شده است. آقای مرتضی خزاعی کشاورزی جوان است که در این روستا به کار و زندگی مشغول است. مردم روستا او را با نام مرتضای حَجی مَمَّد (مرتضی فرزند حاجی محمد) می‌شناسند.

 

داستان زندگی مرتضای حَجی مَمَّد

خرید زعفران مرتضای حجی ممد

 

مرتضای حَجی مَمَّد متولد سال 1364 است. او با 32 سال سن، 2 فرزند دختر و 1 فرزند پسر دارد. فرزندهای او کوچک هستند و به همراه پدر و مادرشان در روستای خونیک زندگی می‌کنند.

مرتضی از ابتدا کشاورز بوده است. در حال حاضر علاوه بر کار کشاورزی، کار ساختمانی هم انجام می‌دهد و استاد بنّا نیز هست.

 

خرید زعفران مرتضای حجی ممد

 

مرتضای حَجی مَمَّد در 3 منطقه از روستا بهنام‌های گُلاواج، آب‌سیاه و کازه‌ی واراز زمین کشاورزی دارد. تمام این زمین‌ها به او به ارث رسیده است. این کشاورز زمین‌های کازه‌ی واراز را با تانکر آبیاری می‌کند، اما برای آبیاری زمین‌های گُلاواج و آب‌سیاه از آب قنات گُلاواج استفاده می‌کند.

مرتضی علاوه بر کاشت زعفران که محصول اصلی اوست، به کاشت گندم و جو به‌صورت دیم هم می‌پردازد. همچنین محصولاتی مانند عدس، نخود، لوبیا و یونجه را به‌صورت آبی کشت می‌کند. به‌غیراز گندم و جو، سایر محصولات را فقط برای مصرف شخصی می‌کارد.

 

خرید زعفران مرتضای حجی ممد

 

مرتضای حَجی مَمَّد کارهای مربوط به کاشت و برداشت زعفران را با کمک همسرش انجام می‌دهد. برای انجام امور کشاورزی روی زمین‌هایش اغلب اوقات از تیلر استفاده می‌کند. گاهی اوقات هم برای شخم زدن 2 الاغ را به یکدیگر می‌بندد و با کمک آن‌ها زمین را شخم می‌زند.

مرتضی تعدادی گاو و گوساله و بز نیز دارد. او می‌گوید که مصرفی شیر و ماست و پنیر و گوشت خود را از این حیوانات تأمین می‌کند.

 

خرید زعفران مرتضای حجی ممد

 

مرتضای حَجی مَمَّد آرزو دارد که در آینده تراکتور بخرد تا به‌وسیله‌ی آن هم بتواند کارهای کشاورزی خودش را انجام بدهد و هم به بقیه‌ی کشاورزهای روستا برای انجام کارهای مزرعه‌شان کمک کند.

whatsapp