کاور
حَجی حمید

حَجی حمید

در 32 کیلومتری شهر قاین روستایی به نام کلاته‌سعید قرار گرفته است. کلاته‌سعید...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حَجی حمید تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حَجی حمید

در 32 کیلومتری شهر قاین روستایی به نام کلاته‌سعید قرار گرفته است. کلاته‌سعید دو قنات به نام‌های قنات درّه و قنات کلاته‌سعید دارد. اگرچه مقدار آب این قنات‌ها بسیار کم شده است، اما هنوز از آن‌ها برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

حَجی حمید نام محلی آقای حاج حمید سعیدی است. برخی او را حمید آقا نیز صدا می‌زنند. این کشاورز اهل روستای کلاته‌سعید در 32 کیلومتری شهر قاین است.

حجی حمید نماینده‌ی مالکین زمین‌های کشاورزی در روستای کلاته‌سعید است. او می‌گوید که در سال 96 به علت کم شدن آب قنات، مجبور شده‌اند با دستگاه پیکور کوه را بشکافند. این کار باعث شده کمی آب قنات بیشتر از قبل شود.

داستان زندگی حجی حمید

خرید زعفران حجی حمید سعیدی

 

حَجی حمید متولد 1342 است و 4 فرزند دارد: 3 پسر و یک دختر. تنها یک پسر او ازدواج کرده است و یک نوه دارد. یکی از پسرهایش به نام سعید در مشهد مشغول به کار است و باقی فرزندانش در خود قاین مشغول کار و زندگی هستند.

حجی حمید و همسرش هر دو معلم بوده‌اند. به همین علت مجبور شده‌اند که از روستا خارج شوند و در خود شهر قاین ساکن شوند. اما این اتفاق باعث نشده است که حجی حمید روستای خود و کار کشاورزی را رها کند. او که از جوانی در کنار پدرش به کار کشاورزی در روستای کلاته‌سعید مشغول بوده است، در حال حاضر هم روی زمین‌های زعفرانش، زمین‌هایی که آن‌ها را از پدرش به ارث برده است، در همان روستا کار می‌کند.

 

خرید زعفران حجی حمید سعیدی

 

محصول اصلی حجی حمید برای کشاورزی، زعفران است. اما در کنار زعفران به کاشت و پرورش محصولاتی مانند آلوبخارا و سیب و عدس هم می‌پردازد. گندم را هم به‌صورت دیم پرورش می‌دهد. این کشاورز به‌تازگی تعدادی نهال زرشک هم در یکی از زمین‌هایش کاشته است.

حجی حمید برای برداشت محصول کارگر می‌گیرد. ابزار او برای کار کشاورزی تیلر و دستگاه موتور آب است. تنها هنگامی‌که می‌خواهد پیازهای زعفران را در زمین بکارد (اصطلاحاً ببندد)، از حیوان استفاده می‌کند.

 

خرید زعفران حجی حمید سعیدی

این کشاورز برای زمین‌هایش از کود حیوانی استفاده می‌کند. روش کار او به این شکل است که کود حیوانی (به‌اصطلاح محلی به آن انبار می‌گویند) را می‌خرد، آن را دپو می‌کند و سپس بعد از یک سال آن را مورداستفاده قرار می‌دهد.

حجی حمید دوست دارد در آینده بتواند تعدادی برّه بخرد و به کار دامداری (به‌منظور پرواربندی) مشغول شود.

حجی حمید رئیس شورای روستای کلاته‌سعید نیز هست. فرزندش هم دهیار این روستاست.

whatsapp