کاور
 اکبر مهرابی‌نژاد

اکبر مهرابی‌نژاد

آقای اکبر مهرابی‌نژاد کشاورز 45 ساله اهل روستای گلشن در شهرستان انار در استان کرمانه که به تولید...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول اکبر مهرابی‌نژاد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی اکبر مهرابی‌نژاد

آقای اکبر مهرابی‌نژاد کشاورز 45 ساله اهل روستای گلشن در شهرستان انار در استان کرمانه که به تولید پسته مشغوله.

شهرستان انار در مسیر رفسنجان به یزد واقع شده است و تا چندسال پیش بخشی از شهرستان رفسنجان بوده که حالا مستقل شده.

روستای گلشن در مرکز چاه‌های آب کشاورزی واقع شده که اطراف اون رو احاطه کرده و زمین‌های کشاورزی بسته به نام چاه آب اون نامگذاری شدند؛ به عنوان مثال باغات جوادیه، بهشت آباد، سبز دشت ،گلشن، حجتیه، احمد آباد و...

اکبر آقا حدود 20 هکتار از باغ‌های جوادیه را با مراقبت و رسیدگی کاملا استاندارد برای فروش در کشمون در نظر گرفته تا محصولش رو به کشمون بیاره.

 

باغ‌های کشاورزی جوادیه از طریق چاههای عمیق (100-150متر) آبیاری میشن و روش آبیاری به صورت ترکیبی از آبیاری غرقابی و زیرسطحیه.

کودهایی که برای بهبود کیفیت محصول استفاده میشه شامل کودهای حیوانی و مرغیه که یکبار در سال برای تغذیه خاک مورد استفاده قرار میگیره.

آفت‌کشی اغلب به صورت زیستی به کار برده میشه( مثل استفاده از گوگرد) ولی بسته به میزان نیاز در فصل تابستان گاهی از آفت‌کش‌هایی مانند سم استامیپراید در یک یا دو نوبت استفاده میشه.

از اکبر آقا پرسیدیم که برای توسعه‌ی کارتون چه اهدافی در آینده دارید؟

و اکبر آقا گفت ایجاد یک سیستم مکانیزه برای کاشت، داشت و برداشت محصول پسته و نیز استفاده از روش‌های نوین برای بالا بردن تولید سرانه  و افزایش بهره‌وری محصول  و نیز استانداردسازی مراحل ضبط و فرآوری طبق به‌روزترین روش‌ها و رعایت همه‌ی استانداردهای بهداشتی و سلامت.

whatsapp