کاور
محمود غُلُم‌حسن

محمود غُلُم‌حسن

برداشت آبان 97 آقای محمود لعل نوغاب، کشاورزی از اهالی روستای نوغاب...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول محمود غُلُم‌حسن تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی محمود غُلُم‌حسن

برداشت آبان 97

آقای محمود لعل نوغاب، کشاورزی از اهالی روستای نوغاب در 30 کیلومتری شهر قاین است. نام محلی این کشاورز محمود غُلُم‌حسن (محمود پسر غلامحسن) است. محمود غُلُم‌حسن متولد سال 1360 است و 2 فرزند دختر و یک فرزند پسر دارد. سن فرزندها زیر 10 سال است.

داستان زندگی محمود غُلُم‌حسن

محمود غلم حسن

 

روستای نوغاب چند کشمون (زمین‌های زراعی که از یک قنات آب می‌خورند) به نام‌های سیدآباد و دولت‌آباد دارد. محمود در روستای نوغاب و در کشمون های سیدآباد و دولت‌آباد زمین زراعی دارد. او در این زمین‌ها به کاشت زعفران و زرشک می‌پردازد.

 

کشاورز محمود غلم حسن

 

محمود غُلُم‌حسن با سن و سال نسبتاً جوانی که دارد، در کشاورزی سالار است. او هم روی زمین‌های خودش کار می‌کند و هم زمین کشاورزی برخی دیگر را مدیریت و سرپرستی می‌کند.

محمود برای آبیاری زمین‌هایش مجبور است که از آب چاه استفاده کند. چراکه قنات روستا حدود 15 سال است خشک‌شده. این کشاورز می‌گوید که بیش از 3 سال است برای زمین‌هایش تنها از کود حیوانی استفاده می‌کند.

 

کشاورز محمود غلم حسن

 

محمود برای انجام کارهای کشاورزی از تیلر استفاده می‌کند. او به علت زیادی کارها، نمی‌رسد که خودش روی زمین زعفران کار کند. به همین علت مجبور است که تعدادی کارگر داشته باشد و خودش فقط آن‌ها را مدیریت کند.

 

کشاورز محمود غلم حسن

 

محمود غُلُم‌حسن در کنار کار کشاورزی به پرورش دام و فروش آن نیز می‌پردازد و به پرورش گوسفند و بوقلمون مشغول است. آرزوی محمود غُلُم‌حسن این است که کار پرورش دام را گسترش دهد و تا چند سال دیگر یک سالن بزرگ برای پرورش بوقلمون داشته باشد و تعدادی کارگر برای انجام کارهای دام استخدام کند.

whatsapp