کاور
علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی کشاورز متولد سال ۶۹ اهل روستای ورزق و ساکن شهر قاین در...

خرید گل محمدی

بیوگرافی علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی کشاورز متولد سال ۶۹ اهل روستای ورزق و ساکن شهر قاین در استان خراسان جنوبیه. از سال ۹۳ کشاورزی رو به صورت حرفه ای و به‌خاطر علاقه شخصی شروع کرده و تمرکز ویژه روی تولید محصولات ارگانیک داره. حدود ۴۰ هکتار زمین زیر کشت محصولات مختلف داره و با آب چاه با کیفیتی زمین‌هاش رو از طریق آبیاری تحت فشار بارانی و بابل آبیاری می کنه. آقای رحیمی از کودهای ارگانیک تخصصی برای برای کشت استفاده می کنه و از سم استفاده نمی کنه. آرزوی علیرضا توسعه محصولات ارگانیک بیشتر و تبدیل شدن به قطب محصولات ارگانیک کشوره.

قصه علیرضا رحیمی

علیرضا رحیمی متولد سال ۶۹ کشاورزیه که در شهر قاین زندگی میکنه و اصالتا اهل روستای ورزق در خراسان جنوبیه.

۲ فرزند داره، یک دختر یک پسر. علیرضا از سال ۹۳ کشاورزی رو به خاطر علاقه شخصی به صورت حرفه‌ای شروع کرده و به خاطر دغدغه تولید محصولات ارگانیک و علاقه به توسعه این محصولات و بازار خوبی که در آینده خواهد داشت، به سمت کشاورزی ارگانیک اومده.


 

کشاورزی رو از تحقیق در اینترنت و خوندن کتاب‌های مربوط به کشاورزی ارگانیک و به شکل تجربی و با آزمون و خطا یاد گرفته. در کشاورزی ارگانیک برخلاف کشاورزی معمولی، از کود و سم شیمیایی استفاده نمیشه و با اینکه در این روش محصول سالم‌تری به دست میاد اما تولید محصول کمتر میشه و این یکی از چالش‌های کشاورزی ارگانیکه.

 علیرضا اولین کسی بوده که کشاورزی ارگانیک رو در خراسان جنوبی شروع کرده و در این چند سال  که قدم به کشاورزی ارگانیک گذاشته، افتخارات زیادی هم به دست آورده مثل: کشاورز نمونه مصرف بهینه آب، کشاورز نمونه استانی در دو مرحله، کشاوز نمونه کشت الگویی منطقه‌ای خراسان جنوبی، بزرگترین تولید کننده زعفران ارگانیک کشور در سال 99 و ...

 

علیرضا حدود ۴۰ هکتار زیر کشت محصولات مختلف داره، آبیاری رو با آب چاه انجام میده و آب چاهی که استفاده می‌کنه کاملا پالایش و آماده شده و کیفیتی در حد آب معدنی داره. روش آبیاری هم به شکل تحت فشار بارانی و بابلره. 

 

 

علیرضا از کودهای ارگانیک ریزمغذی مثل بیوآژاکس و کرم‌پوسال(ورمی کمپوست) برای تقویت محصولاتش استفاده می‌کنه، از سم استفاده نمیکنه و با روش های بیولوژیک آفت کشی میکنه از روش هایی مثل آب سرد، تنباکو و یا عصاره فلفل قرمز یا عصاره سیر استفاده کنه

علیرضا مزیت خرید از کشمون رو در این میبینه که با خرید مستقیم از کشاورز و سود بیشتری که به کشاورز میرسه، از کشاورز حمایت میشه و این انگیزه و امید زیادی رو به کشاورز میده که محصول باکیفیت تولید کنه.

علیرضا بحث محصولات ارگانیک رو به طور تخصصی پیگیری و براش تلاش میکنه و چشم انداز گسترش کارش رو به سمت تولید محصولات ارگانیک بیشتر همراه با صادرات و فروش موفق میبینه.

آرزوی علیرضا اینه که کشاورز نمونه کشوری بشه و بتونه شهر قاین رو به عنوان قطب محصولات ارگانیک کشور معرفی کنه.

whatsapp