کاور
محمد حسن فرهادی افشار

محمد حسن فرهادی افشار

محمد حسن فرهادی افشار، نخل دار اهل سیرجان در استان کرمان حدودا ۶۷ ساله‌ست. در عباس آباد سیرجان نخلستانی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول محمد حسن فرهادی افشار تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی محمد حسن فرهادی افشار

محمد حسن فرهادی افشار، نخل دار اهل سیرجان در استان کرمان حدودا ۶۷ ساله‌ست. در عباس آباد سیرجان نخلستانی با حدود ۵۰۰ نخل داره که نصف اون‌ها سن باردهی رسیده. آقای افشار بیشتر از ۲۰ ساله که به کار نخل‌داری مشغوله.

قصه زندگی محمد حسن فرهادی

محمد حسن فرهادی افشار متولد 1333 و کشاورز و نخل‌دار ساکن در سیرجان استان کرمانه. در یکی از روستاهای اطراف شهر بافت زاده شده و برای زندگی به سیرجان نقل مکان کرده.

قبلا به برقکاری مشغول بود ولی از سال 77 در منطقه عباس آباد شروع به کاشت نخل پیارم کرد و در سال های بعدی نخلستانش رو توسعه داد. الان حدود 500 نخل داره که فعلا کمتر از نصف این نخل ها به سن باردهی رسیدند. به دلیل خنکای هوا در این منطقه،گرده افشانی یا به زبان محلی هواردهی نخل های پیارم حدود یکماه دیرتر از شهرستان حاجی آباد شروع میشه و به خاطر همین هم برداشت محصول این منطقه یک ماه دیرتر به مرحله برداشت میرسه. 

آقای افشار زمانی که در این منطقه شروع به احداث نخلستان کرد، برق و هیچ سرپناهی نبود و از روزهای سختی میگفت که از سرمای هوای مجبور بود بدون سرپناه و با یک کت ، این شب های سرد رو سپری کنه.

یکی از خاطره هایی که برای ما تعریف کرد این بود که یه روز توی هوای گرم نشسته بود که یه مار به داخل لباس هاش رفت آقای افشار اصلا از کشتن مار خوشش نمیاد و دوست نداره به این موجودات آسیب بزنه. سنگ زد بغلش که بره و مرد... اوقات فراغتش این بود که به یه جنگلی در نزدیکی شهر بافت میره که پر از درخت بنه و ارژنه و اونجا میرفتند و اطراق میکردند

دوست داره تا بتونه سردخانه ای رو احداث کنه تا بتونه محصولش رو نگه داری کنه و آرزوش در زندگی اینه که بچه هاش همیشه شاد و خوشبخت و سالم باشند.

whatsapp