کاور
برات الله اسماعیلی

برات الله اسماعیلی

آقای برات الله اسماعیلی کشاورز زعفران‌کار اهل خراسان جنوبیه. آقای...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول برات الله اسماعیلی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی برات الله اسماعیلی

آقای برات الله اسماعیلی کشاورز زعفران‌کار اهل خراسان جنوبیه. آقای اسماعیلی متولد سال ۴۰ و بازنشسته‌ی مخابراته. آقا برات، علاوه بر زعفران، زرشک و عناب هم می‌کاره و گلخونه هم داره. کلا معتقده در کشاورزی تا آدم مجبور نباشه و امکانش باشه نباید از سم و کود شیمیایی استفاده کرد. برای همین خودش در کشت محصولاتش از سم استفاده نمی‌کنه و کود حیوانی رو برای تقویت محصولاتش انتخاب کرده. آقای اسماعیلی خودش با تحقیق و بررسی ای که از روی سایت کشمون انجام داده تصمیم گرفته که با کشمون همکاری کنه و محصولش رو به کشمون بیاره. هدف آقا برات رسوندن محصول سالم به دست مصرف‌کننده ست و خوشحاله که از طریق کشمون می‌تونه به این هدف برسه.

قصه برات الله اسماعیلی

برات الله اسماعیلی کشاورز اهل شهر قاین در استان خراسان جنوبیه. آقا برات حدودا ۶۰ ساله‌ست. آقا برات بازنشسته ی مخابراته اما چون کشاورزی شغل خانوادگی‌شون بوده و بخشی از آب و زمین‌هاش بهش ارث رسیده کشاورزی رو شروع کرده. اما موقعی که کارمند بود اوایل فقط اوقات بیکاریشو صرف کشاورزی می‌کرد اما کم کم بیشتر و بیشتر وقت گذاشت و آب و زمین‌‌های بیشتری رو خرید و کارش رو گسترش داد تا الان که زمین هاش به سه هزار متر می‌رسه. زمین‌های برات الله اسماعیلی در روستای علی آباد سفلی قرار گرفته و محصولات مختلفی از جمله زعفران، زرشک و عناب کشت می‌کنه و در کنارش گلخونه‌ی آلوئه‌ورا هم داره.درآمد خوبی که اوایل راه‌اندازی گلخونه کسب کرده از خاطرات خوب آقای اسماعیلیه. 

 

 

گلخونه اوایل خیار بود اما بعد بخاطر اینکه آلوئه ورا هم نیروی انسانی کمتری میخواد و هم آب کمتر لازم داره رفت سراغ کشت آلوئه‌ورا.

آقای اسماعیلی برای زعفران و زرشک و گلخونه‌ش به هیچ وجه از سم شیمیایی استفاده نمی‌کنه. برای تقویت زمین‌ها هم میگه تا وقتی کود حیوانی هست چرا آدم از شیمیایی استفاده کنه و اینه که از کود شیمیایی هم استفاده نمی‌کنه. آقا برات الله، با آب قنات و چاه موتور زمین‌هاش رو آبیاری می‌کنه و روش آبیاریش هم هنوز غرقابیه. 

 

 

هدفی که دنبال می‌کنه تولید محصول سالم و رسوندنش به دست مصرف‌کننده است. و آرزوی خودش رو سربلندی و موفقیت بچه‌هاش می‌دونه.
آقای اسماعیلی خودش سایت کشمون رو دیده و بررسی کرده و بخاطر حس اطمینانی که بهش داده تصمیم گرفته که محصولش رو به کشمون بیاره.

 

whatsapp