کاور
تاج علی شیرخانی

تاج علی شیرخانی

تاج علی شیرخانی کشاوز 53 ساله اهل استان گلستانه که ده ساله در روستای مبارک‌آباد به باغداری زیتون مشغوله....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول تاج علی شیرخانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی تاج علی شیرخانی

تاج علی شیرخانی کشاوز 53 ساله اهل استان گلستانه که ده ساله در روستای مبارک‌آباد به باغداری زیتون مشغوله. در روستا به نام پسر ممد دیزل معروفه. قبلا با جرثقیل کار می‌کرده ولی به خاطر علاقه‌اش، به کشاورزی رو آورده. در کنار زیتون به پرورش گندم و کلزا و انار هم مشغوله. دو پسر و دو دختر داره که در کار کشاورزی و باغداری همراهیش می‌کنند.

قصه تاج علی شیرخانی

 

آقای شیرخانی رقم زبتون «کرونایکی» رو پرورش میده که یکی از بهترین رقم‌های زیتون برای روغن‌گیریه. به قول خودش میوه‌های درخت رقم کرونایکی برخلاف زیتون‌های دیگه، در اواسط پاییز و در خنکای هوا می‌رسند و برای همین احتمال خراب شدن و کپک زدن میوه خیلی میاد پایین و این در کیفیت روغن نهایی خیلی تاثیر داره.

                                                                               

حساسیت زیادی هم برای محصول باغش قائله، به طوری که بلافاصله بعد از برداشت زیتون، روغن‌گیری می‌کنه تا محصول کپک نزنه و روغن تازه و باکیفیت به دست بیاد. برامون میگه: به خاطر حساسیتی که من برای این زیتون به خرج میدم، انقدر روغن معطر و باکیفیتی به دست میاد که حتی اگر بعد از گذشت چندسال روغن رو استشمام کنی، بوی این روغن آدم رو گیج می‌کنه.

                                            

 

 چند سال پیش، سرما خسارت زیادی به این باغ زیتون زد و درخت‌های تازه بار نشسته رو خشک کرد ولی آقای شیرخانی دوباره با پاجوش همون درخت‌ها‌، باغش رو سرپا کرد. آقای شیرخانی از کشاورزی راضیه و میگه وقتی یکسال محصولی نباشه، سال دیگه خدا دوبرابرش رو برامون جبران می‌کنه.

whatsapp