کاور
جابر علی محمدی

جابر علی محمدی

جابر علی محمدی کشاورز جوان اهل روستای یاعلیگوابر از استان گیلانه. ۳۳ سالشه و فوق لیسانس علوم سیاسی...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول جابر علی محمدی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی جابر علی محمدی

جابر علی محمدی کشاورز جوان اهل روستای یاعلیگوابر از استان گیلانه. ۳۳ سالشه و فوق لیسانس علوم سیاسی داره. سه ساله که پا گذاشته به عرصه چای دست‌ساز و همه چیز دست به دست هم داد تا جابر، رو بیاره به چای دست‌ساز.

چایکاری شغل اجدادی جابره و پدربزرگ جابرهم تولید‌کننده‌ی چای بوده. خودش هم در همین باغ‌های چای گیلان بزرگ شده و قد کشیده و حق آب و گل به چای و این باغ‌ها داره. چایی که جابر درست میکنه، دقیقا به همون روش قدیمی درست میشه و طعم چای گیلان قدیم رو میده. بهترین برگ‌های چای با دست چیده میشه و در همون ظروف چوبی سنتی، این چای فوق‌العاده باکیفیت آماده میشه. 

قصه جابر علی محمدی

 

جابر علی‌محمدی کشاورز جوون ۳۳ ساله است از روستای یاعلیگوابر شهرستان املش در استان گیلان که به همراه برادرش بلال علی‌محمدی، به تولید چای مشغوله. فوق لیسانس علوم سیاسی داره و در باغ ۳ هکتاری‌ای که با آب باران آبیاری میشه، سه ساله که داره چای دست‌ساز تولید می‌کنه. 

 

یه خاطره‌ باعث شد که جابر خیلی عاشق چای دست‌ساز بشه؛ یه شب داشت توی لاک چوبی( یه وسیله سنتی به شکل تشت که باهاش چای دستی درست می‌کنند) چای درست میکرد، وقتی کارش تموم شد به حدی شکل چای آماده زیبا شد وعطر فوق‌العاده‌ش بلند شد که لاک چوبی رو برداشت و برد به اتاقش و مثل عروسک کنارش گذاشت و با عطر فوق‌العاده اون چای خوابید. این خاطره قشنگ همیشه به یادش مونده و باعث شده عشق خاصی نسبت به چای دست‌ساز داشته باشه.

 

جابر از کودکی در همین باغ‌های چای پرسه زده و بزرگ شده و به قول خودش هویتش با همین باغ‌های چای گره خورده. چایکاری شغل اجدادی جابر هم بوده و همه‌ی این پیش‌زمینه‌ها جابر رو به سوی درست کردن چای دست‌ساز هدایت کرده. جابر دید واقعا میشه با یکم زحمت بیشتر بیاد و مثل پدربزرگش چای دستی رو درست کنه، چایی که کیفیتش فوق‌العاده بالا باشه و نظر هرکسی رو به خودش جلب کنه پس قدم گذاشت در قصه درست کردن این چای جذاب‌.

چای دست‌سازی که جابر درست میکنه کاملا به روش سنتی آماده میشه یعنی به همون روشی که چای برای اولین بار که وارد ایران شد، آماده و فرآوری میشه. یعنی با همون لاک‌های چوبی زیبا و قدیمی. حتی یه لاک قدیمی هم از پدربزرگ جابر بهش به ارث رسیده که این لاک رو خیلی دوست و براش عزیزه. 

 

جابر دوست داره در آینده باغ‌های دیگه‌ش رو هم ببره به سمت برداشت دستی تا بتونه چای دست‌ساز بیشتری تولید کنه و بتونه این چای رو به آدم‌های بیشتری معرفی کنه. همینطور در حال ساخت یک کارگاهه تا بتونه در آینده چای کارگاهی هم تولید کنه و تنوع محصولاتش رو بالا ببره.

whatsapp