کاور
موسی عبدالهی

موسی عبدالهی

موسی عبدالهی سی ساله‌ست و در نیشابور مشغول زنبورداریه. البته قبل...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول موسی عبدالهی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی موسی عبدالهی

موسی عبدالهی سی ساله‌ست و در نیشابور مشغول زنبورداریه. البته قبل از این تجربه‌ی چندین سال زنبورداری در شمال کشور رو هم داره. به‌خاطر این‌که خانوادگی به زنبورداری مشغول هستند خیلی زود با این شغل آشنا شد و در کنار پدر و برادرش شروع به کار کرد و حدود ده سال پیش تصمیم گرفت کار خودش رو مستقل پیش ببره. ثمره‌ی این مستقل بودن الان زنبورستانیه با هزار کلنی که علاوه بر خودش ۹ نفر د یگه هم در اون مشغول به کارند.

قصه‌ی موسی عبدالهی

موسی عبدالهی زنبوردار ساکن نیشابور در استان خراسان رضویه. موسی تازه سی سالگی رو رد کرده اما وقتی به سال‌های تجربه ش در زنبورداری نگاه می‌کنی فکر می‌کنی سنش خیلی یبشتر باید باشه.
 



یکی از دلایل این تجربه‌ی زیاد اینه که زنبورداری شغل خانوادگی موسی‌ست و نسل به نسل ادامه پیدا کرده تا به موسی رسیده.  موسی عبدالهی از سن کم به پدر و برادرش که اون‌ها هم زنبوردارن در این کار کمک می‌کرد تا این‌که از ۱۰ سال پیش تصمیم گرفت کار خودش رو به صورت مستقل شروع کنه. 
 


از اون زمان تا الان تونسته به یه زنبوردار موفق و با تجربه تبدیل بشه به شکلی که الان حدود هزارتا کلنی زنبور عسل داره، به طور حرفه‌ای ژل رویال هم علاوه بر عسل تولید می‌کنه و در زنبورستانش علاوه بر خودش ۹ نفر دیگه هم مشغول به کار اند.
 



یکی از تجربیات جذاب موسی تجربه کردن زنبورداری در مناطق مختلف کشوره و علاوه بر زنبورداری در نیشابور که الان در اون مشغول به کاره، حدود ۱۳ سال هم زنبورداری  در شمال کشور رو تجربه کرده. هدف موسی در زندگی اینه که اون‌قدر کارش رو گسترش بده که بتونه بیشترین ژل رویال کشور رو تولید کنه. وقتی از موسی درباره‌ی آرزوش می‌پرسیم میگه: آرزوی قلبی من از بین رفتن کرونا و بهتر شدن وضعیت اقتصادی مردمه.

whatsapp