کاور
محمد خناری نژاد

محمد خناری نژاد

محمد خناری نژاد زنبوردار اهل شهرستان میاندرود شهر ساریه. محمد سال ۷۲...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول محمد خناری نژاد تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی محمد خناری نژاد

محمد خناری نژاد زنبوردار اهل شهرستان میاندرود شهر ساریه. محمد سال ۷۲ به دنیا اومد و حالا دارای دو فرزند پسره. علاقه محمد به کار کردن از دوران راهنمایی شروع شد. محمد برای تحصیل، رشته جوشکاری رو انتخاب کرد و مدتی هم به کار لوله کشی گاز به عنوان شاگرد مشغول شد و بعد هم رفت سربازی. در این مدت پدر محمد در کنار شغل ثابت خودش زنبورداری می‌کرد و محمد از همین طریق به این کار علاقه‌مند شد و بالاخره تونست پدرش‌رو راضی کنه که باهم زنبورستان‌رو گسترش بدن. اما اون سال به خشکسالی خوردن و محمد با مخالفت پدرش روبرو شد و مجبور شد نزدیک ۴ سال زنبورداری‌رو کنار بگذاره اما بعد از این مدت دوباره برگشت و بیشتر تلاش کرد تا الان که ۲۰۰ کلنی داره. محمد دوست داره زنبورستان، تعداد کندوهاش و معلوماتش در زنبورداری‌رو گسترش بده و بزرگترین آرزوش بهتر شدن وضعیت معیشت مردمه.

 

قصه‌ی محمد خناری نژاد

محمد خناری نژاد زنبوردار متولد سال ۱۳۷۲ و متاهله. محمد دو فرزند پسر داره و کار کردن رو از سال سوم راهنمایی و تابستان‌های بین زمان مدرسه شروع کرد. گاهی تابستان در مزرعه برنج کار کرد گاهی در باغ هلو و کارهای دیگه. وقتی محمد به سن انتخاب رشته رسید به خاطر علاقه‌ای که به جوشکاری داشت رشته جوشکاری صنعتی‌رو انتخاب کرد وقتی دیپلم گرفت، به عنوان شاگرد به کار لوله کشی گاز مشغول شد.

 

 

در تمام این مدت پدر محمد، در کنار کار اصلی خودش زنبورداری میکرد و اینجوری شد که کم کم علاقه محمد هم به کار زنبورداری زیاد شد و بعد از سربازی تصمیم گرفت زنبورستان گسترش بده. پدر محمد اول با این کار مخالف بود اما بعد راضی شد و به محمد کمک کرد تا از ۲۵ کندو به ۸۶ کندو برسن اما این شروع، شروع سختی برای محمد بود. اون سال به خشکسالی خوردن و فقط تونستن ۳۰ کیلو عسل طبیعی برداشت کنن و اینجا مخالفت‌های پدر محمد بیشتر شد و اون مجبور شد بره سراغ یه کار جدید و زنبورها هم موند پیش پدر محمد که خوب بهشون رسیدگی نشد و از اون کندوها ۱۴ تا کندو ضعیف باقی موند.



بعد از ۳ یا ۴ سال محمد تصمیم گرفت دوباره با عزم قوی‌تر کاری که دوست داره شروع کنه این دفعه به حرف هیچ کس گوش نکرد و حتی ماشینش رو فروخت و سخت کار کرد تا الان که ۲۰۰ کلنی زنبور داره و خودش‌رو در مسیر موفقیت می‌دونه. محمد به همه جوون‌هایی که این متن‌رو می‌خونن میگه: فقط به خدا توکل کنین و کارتونو شروع کنین و یادتون باشه هر شکست باید شروع یه موفقیت جدید باشه.

whatsapp