کاور
حاجی علیرضا علیپور مقدم

حاجی علیرضا علیپور مقدم

حاجی علیرضا علیپور مقدم کشاورز حدودا ۷۸ ساله اهل روستای پهنایی در شهرستان...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حاجی علیرضا علیپور مقدم تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حاجی علیرضا علیپور مقدم

حاجی علیرضا علیپور مقدم کشاورز حدودا ۷۸ ساله اهل روستای پهنایی در شهرستان قاینات در استان خراسان‌جنوبیه. حاج علیرضا ۴۵ سال پیش همزمان با ازدواجش کار کشاورزی رو که شغل پدریش هم بود، با کشت گندم و زعفران شروع کرد و از همون ابتدا تا الان زمین‌هاش رو با آب قنات آبیاری می‌کنه.

پسرهای حاجی علیرضا قبل از پدرشون شروع به همکاری با کشمون کردن و حاجی علیرضا از این طریق با کشون آشنا شد و خوشحاله که کشمون علاوه بر قیمت‌گذاری بالاتر نسبت به بازار ،محصول رو به دست مصرف‌کننده‌ی اصلی میرسونه.

حاجی علیرضا از زندگی در روستا و زحمت کشیدن روی زمین راضیه و هدف اصلی اش اینه که جنس خوب وبا‌کیفیت تحویل بده تا در دنیا و آخرت سربلند باشه و برای امانتی که خدا بهش داده مدیون کسی نباشه.

 

قصه‌ی حاجی علیرضا علیپور مقدم

حاجی علیرضا علیپورمقدم، در روستای پهنائی که یکی از روستاهای نزدیک به شهر قاین در استان خراسان جنوبیه زندگی می‌کنه. حاج علیرضا سال ۱۳۲۱ متولد شده و هشت تا بچه داره. دو تا از بچه‌هاش قبل از خودش عضو کشمون شدن و باعث آشنایی حاج علیرضا با کشمون شدن. 

 

 

 

کشاورزی شغل پدری حاجی علیرضا علیپور مقدم بود و از اول کار کشاورزی رو با گندم و زعفران شروع کرد و بعد محصولات دیگه‌ای رو اضافه کرد. حاجی برای آبیاری زمین‌هاش از آب قنات استفاده می‌کنه و معتقده زحمت کشیدن و به ثمر رسوندن محصول کشاورزی باعث روزی و برکت میشه و خوشحاله که علاوه بر آدم‌ها، پرنده و حیوون‌ها هم از محصولش بهره می‌برن.

با این‌که سن حاجی بالا رفته و حتی پادرد گرفته اما از کار دور نشده. حتی سال گذشته زمین‌های زعفران رو نشسته با کلنگ شخم زده و آماده‌ی کشت و کار کرده. 

 

 

حاجی علیرضا خوشحاله که کشمون علاوه بر قیمت‌گذاری منصفانه‌تر نسبت به بازار،محصول رو به دست مصرف  کننده اصلی می‌رسونه.

حاجی از زندگی در روستا و زحمت کشیدن روی زمین راضیه و هدف اصلیش اینه که جنس خوب و باکیفیت تحویل بده تا در دنیا و آخرت سربلند باشه و برای امانتی که خدا بهش داده مدیون کسی نباشه.

whatsapp