کاور
محمد ابوطالب

محمد ابوطالب

محمد شاهدی، کشاورز زرشک اهل روستای پهنایی از توابع شهرستان قائنه. مردم...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول محمد ابوطالب تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی محمد ابوطالب

محمد شاهدی، کشاورز زرشک اهل روستای پهنایی از توابع شهرستان قائنه. مردم محلی محمدرو محمد ابوطالب(به معنی محمد فرزند ابوطالب) صدا می‌زنن. محمد سال ۵۸ به‌دنیا اومد و شغل اولش نجاری بود، تا اینکه حدود ۱۴ سال پیش سراغ کشاورزی اومد و تا جایی از این کار لذت برد که اون‌رو ادامه داد و هنوز از تصمیمش راضیه. 

محمد ابوطالب از آب چاه برای آبیاری درختان زرشکش استفاده می‌کنه و با افتخار می‌گه که هیچ وقت از سم و کود شیمیایی استفاده نکرده چون سم و کود شاید به ظاهر یه مشکلی‌رو حل کنن اما ده تا مشکل دیگه به وجود می‌آرن.

محمد حالا در کنار کشاورزی، دستگاه‌ زرشک‌ پاک‌کنی هم گرفته و دوست داره کارش‌رو توسعه بده و بتونه تالار بزرگی برای زرشک پاک‌کنی داشته باشه و برای دیگران هم اشتغال ایجاد کنه.

قصه‌ی محمد ابوطالب

محمد شاهدی، یا به قول هم ولایتی‌ها محمد ابوطالب (به‌معنی محمد فرزند ابوطالب) کشاورز زحمتکش اهل روستای پهنایی از توابع شهرستان قائنه.




 

محمد ۴۱ سال داره و کشاورزی رو حدود ۱۴ ساله که شروع کرده. البته شغل اولش نجاری بوده. خودش می‌گه انقدر به زرشک و کشاورزی علاقه داشتم که این شغل رو انتخاب کردم و از تصمیمم خیلی راضیم، قبلا از کارم لذت نمی‌بردم اما حالا از کشاورزی خیلی لذت می‌برم. محمد از سال ۱۳۸۴ به خاطر علاقه‌ای که به کشاورزی و طبیعت داشت و تجربه خانوادگی، متوجه شد می‌تونه زرشک خوبی کشت بکنه.

 

 

 محمد به جز کشاورزی دامداری هم می‌کنه، از آب چاه و با روش غرقابی استفاده می‌کنه و می‌گه ده سال پیش با یه مهندس صحبت کرده که بهش گفته کشاورزی که از کود شیمیایی و سم استفاده می‌کنه مثل آدمیه که دوپینگ می‌کنه و از اون‌موقع نه کود شیمیایی و نه سم استفاده نکرده. 

 

 

محمد برای توسعه کار کشاورزی در کنار کشت زرشک، کارگاه زرشک پاک‌کنی هم راه انداخته. اون می‌خواد جایی‌رو درست کنه و تالار بزرگی برای زرشک پاک‌کنی و بسته بندی راه بندازه.

محمد از طریق یکی از دوستانش با کشمون آشنا شده و به خاطر اینکه خوش قولی کشمون رو دیده محصولش رو برامون آورده. آرزوی محمد اینه که بتونه تعداد درختان زرشکش رو بیشتر کنه، جای بزرگ‌تری برای بسته‌بندی و پاک کردن زرشک راه بندازه و کارش‌رو توسعه بده. 

whatsapp