کاور
حاج یوسف عنانی

حاج یوسف عنانی

حاج یوسف عنانی کشاورز زحمتکش اهل قائنه. زمین‌های حاج یوسف اطراف قائن و در منطقه زیرکوه قرار دارن....

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول حاج یوسف عنانی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی حاج یوسف عنانی

حاج یوسف عنانی کشاورز زحمتکش اهل قائنه. زمین‌های حاج یوسف اطراف قائن و در منطقه زیرکوه قرار دارن. حاج یوسف سال ۱۳۳۹ به دنیا اومد و از بچگی با کمک پدر و پدربزرگش کار کشاورزی‌رو یاد گرفت و ادامه داد. حاج یوسف فقط از کود حیوانی برای درخت‌ها استفاده‌ می‌کنه و معتقده کود شیمیایی باعث آسیب به درخت می‌شه. منبع آبیاری درختان زرشک حاج یوسف آب چاهه و هم با روش غرقابی و هم با روش قطره‌ای اون‌هارو آبیاری می‌کنه. حاج یوسف علاقه خیلی زیادی به کار کشاورزی داره چون این کار از طریق پدر و پدربزرگ بهش رسیده و دوست داره همیشه همین کار رو ادامه بده.

قصه‌ی حاج یوسف عنانی

حاج یوسف عنانی کشاورز زرشک اهل قائنه. حاج یوسف ۶۰ سال داره و مساحت زمینش در حال حاضر بین ۵ تا ۶ هکتاره البته حاج یوسف با سختی و تلاش این زمین‌هارو بدست آورده و از سن ۱۳ سالگی کشاورزی‌رو از پدر و پدربزرگش یاد گرفته و به اون مشغول بوده. حاج یوسف فقط از کود حیوانی برای زرشک‌هاش استفاده می‌کنه، از سم استفاده نمی‌کنه و آبیاری محصولاتش با آب چاه  و هم با روش آبیاری قطره‌ای و هم غرقابی انجام میشه (در روش غرقابی کشاورز آب‌رو روی سطح زمین جاری می‌کنه تا به مرور به ریشه گیاه برسه). 

 

 

حاج یوسف هم زرشک و هم پسته کشت می‌کنه. اون دوست داره شغلش رو توسعه بده و دستگاه‌های زرشک پاک کنی بیشتری داشته باشه. تلخ‌ترین خاطرات حاج یوسف برای وقتیه که محصولاتش رو به شهرهای دیگه فرستاده و پولش‌رو بهش ندادن. کرونا هم باعث شده محصولات حاج یوسف اونطور که انتظار داشت به فروش نرن و ضرر بکنه. آرزوی حاج یوسف اینه که با این همه زحمتی که می‌کشه، محصولش روی دستش نمونه و به خوبی فروش بره. حاج یوسف میگه چون من از بچگی از کشاورزی نون خوردم و این کار، کار پدری منه، آرزوی من اینه که همیشه همین شغل‌رو بتونم ادامه بدم. 


 

راستی این‌رو هم بگیم که زرشک دانه اناری حاج یوسف از زمینی اومده که از سه طرف توسط ساختمان‌ها و فضای شهری محاصره شده و حاج یوسف نگرانه که با گسترش کم آبی و رشد فضای شهری، تا چند سال دیگه زمینش و تمام زحمتی که براش کشیده تبدیل به سیمان بشه و از بین بره.

whatsapp