کاور
علی بیدل

علی بیدل

علی بیدل کشاورز زعفران کار اهل روستای دهشکه. علی متولد سال ۱۳۶۹ و دارای یک فرزند پسر ۴ ساله‌ست. زمین‌های...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول علی بیدل تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی علی بیدل

علی بیدل کشاورز زعفران کار اهل روستای دهشکه. علی متولد سال ۱۳۶۹ و دارای یک فرزند پسر ۴ ساله‌ست. زمین‌های علی در اراضی قنات بزن آباد قرار دارن و با آب همین قنات آبیاری میشن. علی آقا مغازه جوشکاری و تعمیر موتور داره و شغل اصلیش کشاورزی نیست. اما پدرش کشاورزی می‌کنه و علی هم زمان‌های آزادش رو با کار کشاورزی می‌گذرونه این رو هم بگیم که علی از کود حیوانی برای کشاورزی استفاده می‌کنه.
پارسال سرمای شدیدی به محصولات زد و آسیب جدی به محصولات خورد و علی هم از این بابت ناراحته. آرزوی علی اینه که بتونه یه باغ داشته باشه که دوران میانسالی ازش برای تفریح و لذت بردن استفاده کنه.

قصه‌ی علی بیدل

علی بیدل کشاورز اهل روستای دهشکه علی سی سال داره، متاهله و دارای یک فرزند چهار ساله‌ست.
علی میگه کشاورزی شغل اصلی من نیست و من بیشتر وقتم رو در مغازه جوشکاری و تعمیر موتور می‌گذرونم. اما پدرم از قدیم کشاورزی می‌کرده و من هم در وقت‌های آزادم کشاورزی می‌کنم. 

علی در اراضی قنات بزن آباد کشاورزی می‌کنه و زمین‌هاش از همین آب قنات آبیاری میشن. زعفران برای علی بهترین انتخابه چون نیاز به آبیاری زیادی نداره و با کمی مراقبت و فوت کوزه‌گری میشه محصول خوبی ازش برداشت کرد. علی سال ۹۲ کار کشاورزی زعفران رو با یه خوید شروع کرد(خید خونده می‌شه و به معنای یک بخش از بخش‌های زمین زعفرونه که با یه پشته از هم جدا میشن) و کم کم زمینش رو گسترش داد. در منطقه علی بیدل استفاده از کود شیمیایی مرسوم نیست و همه از کود حیوانی استفاده می‌کنن. علی هم همینطوره و کود حیوانی پای محصولاتش می‌ریزه.


علی بیدل از طریق معرفی‌های دوستانش با کشمون آشنا شد و وقتی دید که کشمون به فروش بهتر محصول کشاورز کمک می‌کنه، محصولش رو برای فروش به کشمون آورد. روش آبیاری علی بیدل روش غرقابیه و با اینکه در کنار زعفران، زرشک، گندم و چغندر هم کشت می‌کنه. دوست داره میزان زرشک بیشتری بکاره و پسته هم به لیست محصولاتش اضافه کنه. هر چند که کاشت پسته خیلی آسون نیست و به نوعی چالش برای علی تبدیل شده.

آرزوی علی بیشتر به دوران میانسالیش مربوطه. اون به فکر خرید یه باغه که بتونه در دوران میانسالیش اونجا بره، تفریح کنه و از زندگیش لذت ببره.

whatsapp