کاور
ستار ایلخانی‌پور

ستار ایلخانی‌پور

ستار ایلخانی‌پور باغدار ۳۴ ساله اهل کرمانه که نخلستانش در حاجی آباد...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول ستار ایلخانی‌پور تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی ستار ایلخانی‌پور

ستار ایلخانی‌پور باغدار ۳۴ ساله اهل کرمانه که نخلستانش در حاجی آباد هرمزگان، روستای باینوج واقع شده. ستار با تمام وجود به خرما و درخت نخل علاقه داره. این نخلستان که حدود ۳ هکتار وسعت داره، متعلق به پدر مادربزرگ ستار، آقای درویش خان درآگاهیه و جایگاه درویش‌خان برای ستار و مردم منطقه خیلی با ارزشه.

روش آبیاری آقای ایلخانی‌پور روش غرقابیه و هم از آب قنات و هم آب چاه برای آبیاری محصولش استفاده می‌کنه. (روش غرقابی روشیه که در اون کشاورز آب رو در سطح خاک جاری می‌کنه تا آب به مرور به گیاه برسه.)

ستار سراغ کشمون اومده چون کشمون کشاورز و خریدار محصول رو به هم نزدیک‌تر کرده و کمک می‌کنه تا زحمت کشاورز  برای خریدار بیشتر قابل لمس باشه.

قصه‌ی ستار ایلخانی پور

ستار ایلخانی‌پور با‌‌غدار ۳۴ ساله، اهل کرمانه. ستار با تمام وجود به خرما و درخت نخل علاقه داره. ستار ایلخانی‌پور در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته‌ی اکتشاف معدن در دانشگاه یزده، اما با این حال کار کشاورزی و علاقه به کشت و کار، براش یه علاقه‌ی موروثیه و تا جایی به این کار علاقه داره که هر سال موقع برداشت محصول پابه‌پای کارگرها مشارکت می‌کنه. چون فکر می‌کنه گیاه متوجه علاقه ما به اون می‌شه و برای هر درخت و باغ، دیدار صاحبش باعث افزایش برکت و فراوانی می‌شه. 

 

 

نخلستان ستار حدود ۳ هکتار وسعت داره و این نخلستان از دو جهت برای ستار با ارزشه، یکی به‌خاطر این‌که این باغ، یادگار پدر مادربزرگشه که یه درویش دوست داشتنی به اسم درویش خان دَراگاهی بوده و شخصیت شاخص و شناخته‌شده‌ی درویش خان برای ستار خیلی قابل احترامه، بعد هم به‌خاطر ارزشی که درخت خرما براش داره.

درخت خرما برای ستار ایلخانی پور یه گیاه با ارزش و شگفت انگیزه. چون همیشه در طول سال سبزه و هیچ‌وقت پژمرده نمی‌شه، حتی اگر تا مدت‌ها بهش آب نرسه. نکته‌ی جالب دیگه درباره‌ی نخل خرما اینه که نخل با واحد «نفر»  شمارش میشه و این درخت برای مردم محلی درست مثل یه انسان، با ارزشه. 

روش آبیاری آقای ایلخانی‌پور روش غرقابیه و هم از آب قنات و هم آب چاه برای آبیاری محصولش استفاده می‌کنه. (روش غرقابی روشیه که در اون کشاورز آب رو در سطح خاک جاری می‌کنه و یک لایه آب روی سطح زمین ایجاد می‌کنه تا آب به مرور به گیاه برسه.)

 

 

ستار ایلخانی پور میگه کشاورزها با نهایت عشق و علاقه‌شون برای تولید محصول درجه یک تلاش می‌کنن و شاید اگه مصرف کننده بدونه که چه مهر و عشقی برای به ثمر نشستن یک گیاه گذاشته شده، جور دیگه‌ای به محصول نگاه ‌کنه. 

ستار سراغ کشمون اومده چون کشمون کشاورز و خریدار محصول رو به هم نزدیک‌تر کرده و کمک می‌کنه تا زحمت کشاورز و سختی‌هایی که کشیده برای خریدار بیشتر قابل لمس باشه. 

whatsapp