کاور
عبدالله شجاعی

عبدالله شجاعی

عبدلله (عبدالرسول) شجاعی زنبورداره و در اصفهان زندگی می‌کنه. عبدالرسول...

تمام شده است

متاسفانه موجودی محصول عبدالله شجاعی تمام شده است.

برای مشاهده سایر کشاورزها اینجا کلیک نمایید

بیوگرافی عبدالله شجاعی

عبدلله (عبدالرسول) شجاعی زنبورداره و در اصفهان زندگی می‌کنه. عبدالرسول حدودا ۵۶ ساله ست و از سال ۹۵ با ۲۰ کندو کار زنبورداری رو شروع کرده و الان به ۱۴۰ تا کندو رسیده. عسلی که آقای شجاعی تولید می‌کنه در مسیر کوچ تولید میشه و به همین دلیل عسلش بیشتر از شهد گیاهایی مثل گون و کناره که در مسیر کوچ قرار داره.عبدلرسول شجاعی علاقه خیلی زیادی به کار کندوداری داره. هدفش دراین کار اینه که مسیر کندوداری رو ادامه بده و بتونه این مسیر رو گسترش بده و محصول خوبی به دست مشتری برسونه که دعای خیری پشت سرش باشه.

قصه‌ی آقای شجاعی

آقای عبدلله شجاعی کندودار ساکن اصفهانه ۵۶ سال داره، متاهله و دارای دو فرزند. کندوداری رو از سال ۹۵ با ۲۰ کندو شروع کرد و الان به ۱۴۰ کندو رسیده. عبدلله از بچگی در بین عشایر چهار محال و بختیاری طایفه اولاد بزرگ شده و عشق به کوهستان از همونجا توی قلبش موندگار شده. حتی وقتی که تو شرکت نفت مشغول می‌شه و برای سکونت به اصفهان می‌ره، همچنان یاد روزهای خوش زندگی در بین عشایر‌رو فراموش نمی‌کنه. تا اینکه از داییش که درباره عسل اطلاعات خیلی زیادی داره کمک می‌گیره و با کمک هم شروع به تولید عسل می‌کنن. 

 

 

 به دلیل وجود گیاه گون و کنار در مسیر کوچ، بیشتر عسل عبدلله از این دو گیاه تهیه شده و زنبورها در طول کوچ عسل تولید می‌کنن. یعنی از اواخر اردیبهشت تا آخر مرداد برای گون و اواخر شهریور که به سمت جنوب و برازجان کوچ می‌کنن، عسل کنار تولید می‌کنن. کندوها در طول کوچ بیشتر اطراف کوهستان و جنگل‌های بکر قرار می‌گیرن. 

 

 

عبدلله دانش بومی زیادی برای مراقبت از زنبور و کندوداری داره و از همین دانش برای مراقبت از کندوها استفاده می‌کنه. مثلا از دود آویشن و رازیانه و سرکه سیب برای کشتن آفت‌ها و قوی‌تر کردن زنبورها استفاده می‌کنه و این مواد رو آنتی بیوتیک قوی و طبیعی برای زنبور می دونه و به همین دلیل از آنتی بیوتیک شیمیایی استفاده نمی کنه. اینم بگیم که عبدلله سعی می‌کنه در حین کوچ، کندوهارو به درخت و شکوفه سیب نزدیک کنه. چون گیاه سیب خودش آنتی بیوتیک قوی برای زنبوره. آقای شجاعی روزهای سختی هم در طول تجربه کندو داری دیده. مثلا وقتی سرما زیاد باشه، بارندگی کافی نباشه و گون در منطقه به اندازه کافی رشد نکنه، گاهی ممکنه تولید عسل حتی به نصف چیزی که انتظار دارن برسه. 

 

 

عبدلله از طریق خواهرزاده‌ش با کشمون آشنا شد و بعد خانمش با کشمون تماس گرفت و ارتباطشون با ما شکل گرفت.

عبدلله علاقه خیلی زیادی به کار کندوداری داره. هدف عبدلله تو زندگی اینه که مسیر کندوداری رو ادامه بده و بتونه این مسیر رو گسترش بده و محصول خوبی به دست مشتری برسونه که دعای خیری پشت سرش باشه. 

whatsapp